וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה פנינה תמנו-שטה נדבקה בקורונה

עודכן לאחרונה: 24.8.2020 / 0:55

שרת העלייה והקליטה הודיעה לקצין הכנסת כי אובחנה כנשאית הנגיף. מבדיקה ראשונית עולה שהיא שהתה לאחרונה בכנסת לפני 4 ימים, ובסוף השבוע נכחה ביום גיבוש של מפלגתה עם חברי העבודה ודרך ארץ. השר ניסנקורן וח"כ שקד יכנסו לבידוד לאחר שבאו במגע עם השרה

בווידאו: פרויקטור הקורונה בביקור בביה"ח ברזילי/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה נמצאה חיובית לנגיף הקורונה - כך היא הודיעה הערב (ראשון) לקצין הכנסת, ניצב יוסף גריף. מבדיקה ראשונית עולה כי תמנו-שטה שהתה בכנסת לאחרונה ביום רביעי, 19 באוגוסט.

ביום שישי האחרון השרה אף השתתפה ביום הגיבוש המשותף לחברי כחול לבן, מפלגת העבודה וסיעת דרך ארץ. בגיבוש, שנערך במשך כל סוף השבוע, השתתפו כלל השרים והח"כים של שלוש המפלגות. מהכנסת נמסר כי החקירה האפידמיולוגית בנושא תימשך בתיאום נציגי משרד הבריאות, ובשלב זה לא ברור מי יידרש להיכנס לבידוד.

פנינה תמנו-שטה במליאת הכנסת 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
השרה השלישית שנדבקת בנגיף. פנינה תמנו-שטה במליאת הכנסת/ראובן קסטרו

הודעתה של השרה תמנו-שאטה הגיעה עם תחילת הדיון בוועדת הכספים בנושא הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) לדחיית מועד אישור התקציב במאה ימים. ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) דרש להוציא מהדיון את חברי הכנסת מכחול לבן ששהו ליד השרה בסוף השבוע, בטענה כי הם חייבים בבידוד.

בדיון משתתפים שלושה חברי כנסת מכחול לבן - איתן גינזבורג, רם שפע והילה שי וזאן. לוי טען כי "הם מסכנים אותנו". עם זאת, ממלא מקום יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס, הגיב: "יש קצין הכנסת, יש משמר הכנסת, זה בבדיקה - תסמוך עליהם". מאוחר יותר הח"כים של כחול לבן - קיבלו הודעה שאינם נדרשים לבידוד.

עם זאת, שר המשפטים אבי ניסנקורן ייכנס לבידוד לאחר ששהה בקרבת תמנו-שטה. מלשכת השר נמסר כי ימשיך בעבודתו השוטפת, בסיוע אמצעים טכנולוגיים שיותקנו בביתו. ניסנקורן מנהל את המגעים של כחול לבן מול הליכוד לפתרון המשבר הקואליציוני, יחד עם מנכ"ל רה"מ החליפי, הוד בצר.

גם ח"כ איילת שקד תכנס לבידוד לאחר שנפגשה עם השרה תמנו-שטה ביום רביעי בשבוע שעבר. בתוך כך, חבר הכנסת וליד טאהא ייכנס לבידוד עד יום חמישי הבא לאחר שבא במגע עם חולה מאומת.

גיבוש חברי כחול לבן. -, אתר רשמי
כלל השרים וחברי הכנסת משלוש המפלגות נכחו. הגיבוש בסופ"ש האחרון/אתר רשמי, -

תמו-שטה היא השרה השלישית שמאובחנת כחיובית בנגיף, לאחר שהשר לירושלים ומורשת רפי פרץ אובחן בחולה בראשית החודש, וגם שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן אובחן כחיובי לנגיף בעת שכיהן כשר הבריאות בחודש אפריל.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 720 בני אדם אובחנו כחיוביים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מספר הנדבקים בנגיף בישראל ל-102,150, מהם כ-22,022 חולים פעילים.

מצבם של כ-408 הוא קשה וכ-112 מונשמים. מתוך החולים הפעילים, כ-864 מאושפזים בבתי החולים והיתר בביתם או במלונית. מניין המתים מאז פרוץ הנגיף הוא 825. אתמול נערכו 10,260 בדיקות לנגיף ואחוז החיוביים מהן הוא 7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully