וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ תמנו שטה מיש עתיד חוברת לגנץ: "האינטרס הציבורי - ממשלת אחדות"

חברת הכנסת ממפלגתו של לפיד, המתנגד לישיבה תחת נתניהו, הודיעה כי תעבור לחוסן לישראל "כדי לתת גיבוי מלא לגנץ בממשלת האחדות שתוקם בקרוב". גורמים ביש עתיד אמרו על החלטתה כי "זה מפתיע ומאכזב". בהמשך היום - הוועדה המסדרת תדון בפירוק כחול לבן

בווידאו: לפיד ויעלון תוקפים את גנץ על כניסתו לממשלת נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

במקביל להתקדמות במשא ומתן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין בני גנץ, ח"כ פנינה תמנו שטה (יש עתיד) הודיעה היום (ראשון) כי היא תעבור לחוסן לישראל כדי להצטרף לממשלה. זאת, לאחר שמפלגת הבית שלה החליטה להישאר יחד עם תל"ם מחוץ לממשלה המסתמנת ולהתפצל ממפלגתו של גנץ. בהמשך היום, צפויה הוועדה המסדרת של הכנסת להתכנס כדי לדון בפירוק כחול לבן על כל חלקיה.

"החלטתי להישאר בכחול לבן במסגרת חוסן לישראל ולתת גיבוי מלא לראש המפלגה, ח"כ בני גנץ, בממשלת האחדות שתוקם בקרוב. גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל וזו לא סיסמא אלא עובדה", הודיעה תמנו שטה.

חברת הכנסת הוסיפה כי היא "מאמינה שבעת המורכבת הזו הן בשל משבר הקורונה, הפלונטר הפוליטי והשסעים החברתיים, האינטרס הציבורי הוא ממשלת אחדות שתתפקד בצורה מיטבית מול האתגרים העומדים לפנינו למען ישראל. חונכתי על ערבות הדדית ואחדות העם ואני בוחרת בדרך הזו מתוך הבנה שאנחנו חייבים ללכד ולאחד את החברה הישראלית בעת הקשה הזו".

אירוע סיכום הקמפיין של כחול לבן, האנגר 11 נמל תל אביב, 29 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"אפילו לא דיברה עם כל האנשים שעבדו איתה כל השנים". ח"כ תמנו שטה/ראובן קסטרו

היא הודתה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, "על שנים של חברות ועשייה משותפת ולכל חברי הכנסת של יש עתיד, לפעילי המפלגה ולכל האנשים המדהימים שפגשתי לאורך השנים". לדבריה, "לא קל להיפרד מהמסגרת הפוליטית הראשונה שלי, שהייתה לי בית פוליטי אך בניגוד להחלטה שנלקחה ביש עתיד שלא להיכנס לממשלת אחדות כעת, אני סברתי אחרת ועל כן בשעת מבחן זו אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך זה. אני סומכת על הרמטכ"ל וח"כ בני גנץ שבאמת עבורו ישראל לפני הכל, ואהיה לו לעזר כשליחה ונבחרת ציבור".

גורמים ביש עתיד אמרו על עזיבתה של תמנו שטה כי "זה מפתיע ומאכזב. פנינה אפילו לא דיברה עם כל האנשים שעבדו איתה כל השנים. אבל אנחנו ממשיכים הלאה לא באנו לפוליטיקה בשביל כיסאות. באנו למען אזרחי ישראל".

עוד בוואלה!

אחרי שלוש מערכות בחירות שהסתיימו עם תיקו, נתניהו הוציא מגנץ ניצחון משולש

לכתבה המלאה
משה יעלון, גבי אשכנזי,יאיר לפיד ובני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
הוועדה המסדרת תדון בפירוק המפלגה. ראשי כחול לבן, בנובמבר/ראובן קסטרו

בנוסף לתמנו שטה, גם ח"כ יועז הנדל מתל"ם מעוניין להצטרף עם חוסן לישראל לממשלה בראשות נתניהו, אך מעמדו המשפטי עדיין לא ברור ורק בתחילת השבוע יתברר אם יש לו ולח"כ צביקה האוזר אפשרות להתפצל ממפלגת הבית שלהם. בסוף השבוע, הנדל שיבח את בחירתו של גנץ וכתב כי "‏מנהיגות נמדדת ברגעי משבר. טובת המדינה לפני האינטרס הפוליטי. זו הבחירה של בני גנץ".

בדיון שיתקיים היום בוועדה המסדרת עומדות על הפרק יש שתי אפשרויות: פיצול לפי מפלגות או פיצול לפי שליש סיעה. ביום חמישי, לאחר שגנץ הגיש בקשה להתמנות ליו"ר הכנסת, יש עתיד ותל"ם הגישו בקשה להתפלגות מכחול לבן לפי מפלגות והקמת סיעה חדשה משותפת. בקשה זו נועדה למנוע מהנדל והאוזר את האפשרות להתפלג בעצמם כשליש מסיעת תל"ם, שמונה שישה ח"כים, שכן הסיעה המשותפת מונה 18 ח"כים, ואם האוזר והנדל יבחרו לפרוש מהמפלגה, לא יוכלו להתמנות לשרים, יוטלו עליהם סנקציות עתידיות ולא יוכלו להתמודד בבחירות הבאות בסיעה קיימת בכנסת הנוכחית.

צבי האוזר ויועז הנדל. נועם רבקין, פלאש 90
לא ברור האם יוכלו להצטרף לממשלה המסתמנת. האוזר והנדל/פלאש 90, נועם רבקין

האפשרות השנייה היא פיצול לפי שליש - שבמסגרתו חוסן לישראל או יש עתיד ותל"ם יטענו שיש בידיהם שליש מחברי הסיעה מה שיאפשר להם להתפצל בלי קשר לזהות המפלגתית. בסיטואציה כזו, האוזר והנדל יוכלו לחבור לשליש של חוסן לישראל, ולחילופין ח"כים מחוסן לישראל שלא מעוניינים להיכנס לממשלה תחת נתניהו יוכלו לחבור לתל"ם ויש עתיד.

במקביל, היו במפלגתו של גנץ גם קולות שהתנגדו לכניסה לממשלה. אמש נודע כי ח"כ ע'דיר כמאל מריח צפויה להישאר במפלגה, למרות התנגדותה לכניסה לממשלה תחת נתניהו, והיא לא תבקש לחבור ליש עתיד ותל"ם. מריח, האישה הדרוזית הראשונה שנבחרה לכנסת, הצטרפה לחוסן לישראל כחלק מהמאבק בחוק הלאום. בסוף השבוע היא הייתה לחברת הכנסת הראשונה במפלגה להתנגד פומבית למהלך של גנץ, כשכתבה בטוויטר כי לא תשב תחת "המושחת הבלפור" והאשימה את גנץ כי "מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו".

נאום הבכורה של ח"כ רדיר מריח בכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
צפויה להישאר בחוסן לישראל למרות ההתנגדות למהלך של גנץ. ח"כ מריח/אתר רשמי, דוברות הכנסת

גורמים פוליטיים אמרו כי מריח קיבלה התחייבות מיו"ר מפלגתה כי ההסכם יכלול את ביטול חוק קמיניץ ותיקון חוק הלאום. נכון לעכשיו, בין הליכוד וחוסן לישראל הושגה הסכמה על ביטול חוק קמיניץ, אבל לא ידוע על הסכמות בנוגע לחוק הלאום.

במהלך הלילה, נתניהו נפגש עם גנץ ועם ח"כ גבי אשכנזי במעונו, במסגרת המשא ומתן להקמת ממשלה שתכלול את הליכוד ואת חוסן לישראל. עם סיום הפגישה, שנמשכה כשבע שעות, הליכוד וכחול לבן מסרו בהודעה משותפת כי "בפגישה הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם".

(עדכון ראשון: 8:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully