וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם גנץ ואשכנזי במעון רה"מ: "הושגו התקדמויות משמעותיות"

ראש הממשלה קיים פגישה לילית של כשבע שעות עם יו"ר חוסן לישראל במסגרת המו"מ להקמת ממשלת אחדות. בסביבת גנץ אמרו כי חלה "התקדמות ניכרת", ובהודעה משותפת לשני הצדדים נמסר כי תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע להסכם. ח"כ תמנו שטה מיש עתיד צפויה לעבור לחוסן לישראל

עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (ראשון) עם יו"ר חוסן לישראל בני גנץ וח"כ גבי אשכנזי במעון ראש הממשלה בירושלים. זאת במסגרת המשא ומתן המתנהל בין הצדדים, להקמת ממשלה שתכלול את הליכוד ואת מפלגת חוסן לישראל. גם השר יריב לוין והיועץ האסטרטגי של גנץ, רונן צור, השתתפו בשיחות שנמשכו כשבע שעות.

גורמים המעורבים במו"מ אמרו כי כל הסוגיות הגדולות נסגרו וכי הצדדים כבר הסכימו על פרטי ההסכם המתגבש. בסביבת גנץ אמרו כי במהלך הלילה הייתה "התקדמות ניכרת", אך נותרו עוד פערים קטנים. עם סיום הפגישה לקראת השעה 7:00, הליכוד וכחול לבן מסרו בהודעה משותפת כי "בפגישה הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם".

במהלך סוף השבוע קיימו צוותי המו"מ של הליכוד וחוסן לישראל מגעים מואצים, כדי להגיע להסכם על הקמת הממשלה כמה שיותר מהר. אנשיו של גנץ דרשו לקבל את תיק הבריאות, שלפי המתווה הראשוני היה אמור להישאר בידי בלוק הימין ובידי יעקב ליצמן, וכן הביעו התנגדות לכוונת הליכוד למנות מחדש לתפקיד יו"ר הכנסת את יולי אדלשטיין, שרק בשבוע שעבר התפטר מתפקידו וסירב לקיים צו של בג"ץ, שהורה לו לקיים בחירות על תפקיד היו"ר.

השבעת חברי כנסת לכנסת ה21, ירושלים, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
נתניהו וגנץ בשולי השבעת חברי הכנסת ה-21/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, לפי המתווה הראשוני שנידון בין המפלגות, תיק המשפטים אמור להימסר לידי גנץ, אך המועמד צריך להיות מוסכם גם על הליכוד. בחוסן לישראל ביקשו למנות לתפקיד את ח"כ אבי ניסנקורן, אך בליכוד סירבו והציעו שבמקומו ימונה ח"כ חילי טרופר. בנוסף לכך, ישנה מחלוקת על זהות השר לביטחון פנים, תיק שאמור להישאר בידי הליכוד.

לפי המתווה הראשוני, שעוד נתון לשינויים, חוסן לישראל תקבל את תיקי החוץ והביטחון ואילו הליכוד יקבלו את תפקיד יו"ר הכנסת ותיק האוצר, ועם העברת הרוטציה לידי גנץ, גם התפקידים הבכירים הללו יוחלפו בין שתי המפלגות. בנוסף לכך, הממשלה צפויה לכלול לפחות כ-30 שרים - מספר השרים הגדול ביותר בממשלה מאז 2009, אז מנתה הממשלה כ-30 שרים. מדובר בהגדלה משמעותית לעומת הממשלה הנוכחית, שמונה כ-24 שרים.

בחוסן לישראל אמורים לקבל את תיק המשפטים (בכפוף לאישור המועמד על ידי הליכוד), הכלכלה והתקשורת, ובליכוד יקבלו את תיק התחבורה וביטחון הפנים.

עוד בוואלה!

המו"מ להקמת ממשלה: חוק מיוחד יאפשר לנתניהו לכהן כמ"מ רה"מ גם בזמן המשפט

לכתבה המלאה
גבי אשכנזי בדיון על איכוני הטלפונים, כנסת. דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
גבי אשכנזי בדיון בכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בבלוק הימין יישארו גם תיק הפנים, בו ימשיך לכהן השר אריה דרעי, וש"ס תמשיך להחזיק בתיק הדתות, ואולי גם במשרד לענייני הנגב והגליל. גם תיק החינוך יישאר בבלוק, ויימסר ככל הנראה לימינה. אולם, חלוקת התיקים עוד עשויה להשתנות בהתאם לסיכומים במו"מ.

ובעוד המגעים בין הליכוד למפלגתו של גנץ מתקדמים, ח"כ פנינה תמנו שטה צפויה לעזוב את יש עתיד - ולערוק לחוסן לישראל כדי להצטרף לממשלה. זאת, לאחר בקשת הפיצול שהגישו יש עתיד ותל"ם מחוסן לישראל בעקבות התמנותו של גנץ ליו"ר הכנסת לקראת הקמת ממשלה עם הליכוד.

אירוע סיכום הקמפיין של כחול לבן, האנגר 11 נמל תל אביב, 29 בינואר 2020. ראובן קסטרו
צפויה לעזוב את יש עתיד. ח"כ תמנו שטה/ראובן קסטרו

מנגד, היו בחוסן בישראל קולות שהתנגדו לכניסה לממשלה. אמש נודע כי ח"כ ע'דיר כמאל מריח צפויה להישאר במפלגה, למרות התנגדותה לכניסה לממשלה תחת נתניהו, וכי לא תבקש לחבור ליש עתיד ותל"ם. גורמים פוליטיים אמרו כי מריח קיבלה התחייבות מיו"ר מפלגתה גנץ כי ההסכם יכלול את ביטול חוק קמיניץ ותיקון חוק הלאום. נכון לעכשיו, בין הליכוד וחוסן לישראל הושגה הסכמה על ביטול חוק קמיניץ, אבל לא ידוע על הסכמות בנוגע לחוק הלאום.

(עדכון ראשון: 22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully