וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פיצול כחול לבן: פעילי המפלגה מפגינים מול בתי ח"כים מחוסן לישראל

28.3.2020 / 16:57

עשרות מפגינים התאספו סמוך לבתיהם של הח"כים אסף זמיר, רם שפע ומיקי חיימוביץ' בתל אביב, בעקבות הצטרפותם המסתמנת לממשלה בראשות נתניהו. חלק מהמפגינים מפרים את הנחיות משרד הבריאות, ומתגודדים מחוץ לבתי הח"כים

עריכה: עמית שמחה

עשרות פעילים של כחול לבן מפגינים בשעה זו (שבת) מול בתיהם של כמה מחברי חוסן לישראל, שצפויים להיכנס יחד עם יו"ר המפלגה בני גנץ לממשלה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין היתר, הפגינו צעירים מול בתיהם של ח"כ אסף זמיר, ח"כ רם שפע וח"כ מיקי חיימוביץ' בתל אביב. לפי דיווחים של נוכחים במקום, חלק מהמפגינים מפרים את הנחיות משרד הבריאות, ומתגודדים מחוץ לבתי הח"כים.

ההפגנות היום מצטרפות לשורת הפגנות שערכו פעילי המפלגה מול בתיהם של ח"כ בני גנץ וח"כ גבי אשכנזי, בדרישה שלא ייכנסו לממשלה בראשות נתניהו. השבוע נבחר גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת, במסגרת המאמצים להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, שהובילו לפירוק כחול לבן.

בתחילת השבוע הוועדה המסדרת תדון בסוג הפיצול של כחול לבן, כשעל הפרק יש שתי אפשרויות: פיצול לפי מפלגות או פיצול לפי שליש סיעה. ביום חמישי יש עתיד ותל"מ הגישו בקשה להתפלגות מכחול לבן לפי מפלגות, והקמת סיעה חדשה משותפת. בקשה זו נועדה למנוע מח"כ הנדל והאוזר את האפשרות להתפלג בעצמם כשליש מסיעת תל"מ, שמונה שישה ח"כים, שכן הסיעה המשותפת מונה 18 ח"כים, ואם האוזר והנדל יבחרו לפרוש מהמפלגה, לא יוכלו להתמנות לשרים, יוטלו עליהם סנקציות עתידיות ולא יוכלו להתמודד בבחירות הבאות בסיעה קיימת בכנסת הנוכחית.

צעירי יש עתיד מפגינים מול ביתו של ח"כ אסף זמיר בתל אביב, 28 במרץ 2020. אין, אתר רשמי
פעילים של יש עתיד מפגינים מול ביתו של ח"כ אסף זמיר בתל אביב, היום/אתר רשמי, אין

אפשרות נוספת היא פיצול לפי שליש - שבמסגרתו חוסן לישראל או יש עתיד ותל"מ יטענו שיש בידיהם שליש מחברי הסיעה, מה שיאפשר להם להתפצל בלי קשר לזהות המפלגתית. בסיטואציה כזו, האוזר והנדל יוכלו לחבור לשליש של חוסן לישראל, ולחילופין ח"כים מחוסן לישראל שלא מעוניינים להיכנס לממשלה תחת נתניהו יוכלו לחבור לתלם ויש עתיד.

עוד בוואלה!

ח"כית מחוסן לישראל נגד כניסה לממשלה: "מנהיג לא בוגד בעקרונותיו"

לכתבה המלאה

מלבד המפגינים בתל אביב, נרשמו כמה הפרות נוספות של הוראות משרד הבריאות להגבלת תנועה והתקהלות. היום בשעות הצהריים עיכבו שוטרים לחקירה שני תושבי קריית אתא שנצפו משוטטים ברחוב, לאחר שהתנגדו למסור את פרטיהם ותקפו את השוטרים, זאת במסגרת המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

במסגרת פעילות האכיפה של המשטרה ומשרד הבריאות לבלימת התפשטות הנגיף, מבצעת המשטרה סיורים ובידוק ברחבי הערים, כשמוקדם יותר היום הגיעו שוטרים לקרית אתא ובקשו לבדוק את פרטיהם של שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם, שנצפו ברחוב בניגוד להוראות החוק. השניים החלו לגדף את השוטרים ולתקוף אותם ולכן עוכבו לחקירה.

גם בחיפה נרשם אירוע, שבו עצרו שוטרים כמה אנשים שהיו ברחוב בוואדי ניסנס בעיר. לפי תושבים במקום, המעצרים בוצעו בעקבות הפרה של הוראות משרד הבריאות, אך מנגד המשטרה טוענת כי מדובר במעצר שגרתי של חשודים בפלילים.

(עדכון ראשון 16:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully