וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית מחוסן לישראל נגד כניסה לממשלה: "מנהיג לא בוגד בעקרונותיו"

בהתנגדות פומבית ראשונה מתוך המפלגה, ח"כ מריח הצהירה כי לא תשב עם "המושחת מבלפור". גנץ נפגש עמה בביתה בדלית אל-כרמל ואמר כי ינסה לפעול לביטול חוק קמיניץ ולתיקון חוק הלאום, אך לא הושגו הסכמות. מנגד, ח"כ הנדל מתל"מ שיבח את גנץ: "‏מנהיגות נמדדת ברגעי משבר"

בווידאו: הכנסת הצביעה בעד מינוי גנץ ליו"ר הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

בהתנגדות פומבית ראשונה מתוך חוסן לישראל, חברת הכנסת ע'דיר מריח יצאה היום (שישי) נגד האפשרות שיו"ר המפלגה בני גנץ ייכנס לממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מריח כתבה בטוויטר כי "מנהיגות עם יושרה נמדדת בעתות משבר. מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו. באתי לפוליטיקה בכדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא בכדי להיות שותפה לה. אני לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור".

דבריה מגיעים יממה לאחר שגנץ נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת במסגרת המאמצים להקים ממשלת אחדות עם הליכוד, שהובילו לפירוק כחול לבן. בעקובת התנגדותה לישיבה בממשלת נתניהו, גנץ נפגש עמה בביתה בדלית אל כרמל. בפגישה, מריח דרשה לתקן את חוק הלאום ולהקפיא את חוק קמיניץ, והבהירה כי לא תיכנס לממשלה גם אם תמונה לשרה, לפי הצעת גנץ. גנץ אמר כי ינסה לפעול לביטול חוק קמיניץ ותיקון חוק הלאום אך לא הושגו הסכמות. השניים קבעו להמשיך להידבר בהמשך.

מריח, בת העדה הדרוזית, הצטרפה לחוסן לישראל כחלק מהמאבק בחוק הלאום והיא האישה הדרוזית הראשונה שנבחרה לכנסת. ככל הידוע, הדרישה של כחול לבן לתיקון חוק הלאום אינה מופיעה בהסכם בין הליכוד וחוסן לישראל.

נאום הבכורה של ח"כ רדיר מריח בכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור". ח"כ מריח/אתר רשמי, דוברות הכנסת

מנגד, ח"כ יועז הנדל (תל"מ) שיבח את בחירתו של גנץ. "‏מנהיגות נמדדת ברגעי משבר. טובת המדינה לפני האינטרס הפוליטי. זו הבחירה של בני גנץ", צייץ הנדל בטוויטר. בניגוד למריח, הנדל מעונין להצטרף עם חוסן לישראל לממשלה בראשות נתניהו, אך מעמדו המשפטי עדיין לא ברור ורק בתחילת השבוע יתברר אם יש לו ולח"כ צביקה האוזר אפשרות להתפצל ממפלגת הבית שלהם, שהחליטה להישאר עם יש עתיד מחוץ לממשלה.

בתחילת השבוע הוועדה המסדרת תדון בסוג הפיצול של כחול לבן, כשעל הפרק יש שתי אפשרויות: פיצול לפי מפלגות או פיצול לפי שליש סיעה. ביום חמישי יש עתיד ותל"מ הגישו בקשה להתפלגות מכחול לבן לפי מפלגות והקמת סיעה חדשה משותפת. בקשה זו נועדה למנוע מח"כ הנדל והאוזר את האפשרות להתפלג בעצמם כשליש מסיעת תל"מ, שמונה שישה ח"כים, שכן הסיעה המשותפת מונה 18 ח"כים, ואם האוזר והנדל יבחרו לפרוש מהמפלגה, לא יוכלו להתמנות לשרים, יוטלו עליהם סנקציות עתידיות ולא יוכלו להתמודד בבחירות הבאות בסיעה קיימת בכנסת הנוכחית.

עוד בוואלה!

יותר משליש מהשרים יוותרו על מקומם: בליכוד נערכים לקרב פנימי על התיקים בממשלת האחדות

לכתבה המלאה
צבי האוזר ויועז הנדל. נועם רבקין, פלאש 90
מעמדם המשפטי עדיין לא ברור. האוזר והנדל/פלאש 90, נועם רבקין

האפשרות השנייה היא פיצול לפי שליש - שבמסגרתו חוסן לישראל או יש עתיד ותל"מ יטענו שיש בידיהם שליש מחברי הסיעה מה שיאפשר להם להתפצל בלי קשר לזהות המפלגתית. בסיטואציה כזו, האוזר והנדל יוכלו לחבור לשליש של חוסן לישראל, ולחילופין ח"כים מחוסן לישראל שלא מעוניינים להיכנס לממשלה תחת נתניהו יוכלו לחבור לתלם ויש עתיד.

מוקדם יותר היום, גנץ אמר כי חבריו לשעבר להנהגת כחול לבן - הח"כים יאיר לפיד ומשה יעלון - בחרו לעזוב את כחול לבן. "בעת הזו מנהיגים צריכים לבחור מה נכון ולשים את המשקעים והחשבונות האישיים הקיימים בצד. הגענו לצומת בו חלק מחבריי סברו שעדיפות בחירות על ניסיון להגיע לפשרות", כתב גנץ בפייסבוק שלו.

עוד הוסיף גנץ: "יאיר, בוגי, שאר חבריי מיש עתיד ומתל"ם, גם היום וגם בעתיד - דלתי תמיד תהיה פתוחה. לא אשקר - ההחלטה שלהם הייתה קשה עבורי, אך אני שלם באופן מוחלט עם הבחירה שלי".

(עדכון ראשון: 17:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully