וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח: המבחן של חוסן לישראל - בחקיקה שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה

אחרי הפיצול של כחול לבן, חבר הכנסת מיש עתיד הבהיר כי מפלגתו מתכוונת להמשיך בתכנית לחקיקת חוק נגד נתניהו, שעשויה להקשות על גנץ בעיצומו של המו"מ עם הליכוד להקמת ממשלת אחדות. "האם אבי ניסנקורן יבלום את זה בוועדה המסדרת?"

עריכה: שאול אדם

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר היום (שישי) כי מפלגתו תקדם כבר בשבוע הבא את החקיקה שמונעת מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, למרות פיצול כחול לבן. "מבחן אחד יהיה לאנשי חוסן לישראל, כבר בשבוע הבא", פנה למפלגתו של בני גנץ. "אנחנו נקדם את החקיקה, שהם היו שותפים לה, האמורה למנוע ממי שיש לו כתב אישום להרכיב ממשלה. האם אבי ניסנקורן יבלום אותה בוועדה המסדרת? האם חילי טרופר, מיכאל ביטון ואורית פרקש הכהן יצביעו נגדה במליאה? זה כל הסיפור".

לפי התכנית המקורית של כחול לבן, שגובשה אחרי הבחירות עם שותפיהם לגוש המרכז-שמאל שהמליצו על גנץ אצל הנשיא, השלב הבא אחרי קבלת המנדט היה השתלטות על תפקיד יו"ר הכנסת וועדותיה באמצעות רוב של 61 ח"כים.

ישיבת הוועדה המיוחדת לעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה, כנסת. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מאותת כי ביש עתיד מתכוונים להמשיך בתכנית של כחול לבן. שלח/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בשלב הבא, כך לפי התכנית, הכוונה הייתה לקדם חוק שימנע כהונה עתידית של ראש ממשלה שנאשם בפלילים או הגבלת כהונה של ראש ממשלה לשתי קדנציות. מאז הושבעה הכנסת, ישראל ביתנו וכחול לבן הניחו כמה גרסאות של חוקים בנושא והקימו ועדה מיוחדת שתסיים את הטיפול בחוקים תוך שבועיים - עד לתום 28 ימי המנדט של גנץ.

בכנסת אין אפשרות לקדם חקיקה פרטית בתקופת ממשלת מעבר. בעקבות פיצול כחול לבן, כעת אין למהלכים רוב, ויהיה בלתי אפשרי לקדם את החוקים. יתרה מכך, מי שעומד בראש הוועדה המסדרת הוא אבי ניסנקורן ממפלגתו של גנץ והוא צפוי לחסום קידום חוקים כאלה. אף שאין היתכנות מעשית לקידום החוקים, שלח ואנשי יש עתיד מתכוונים להביך את אנשי חוסן לישראל, שמנהלים כעת מו"מ להקמת ממשלת חירום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, רק בניסיונותיהם לקדם את החוקים.

בני גנץ עם כניסתו לתפקיד יו"ר הכנסת 26 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
ביש עתיד ינסו להביך את חוסן לישראל. גנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

כחול לבן, שהוקמה לפני כשנה, התפרקה אתמול לאחר שגנץ הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הכנסת במסגרת המאמצים לאחדות - ובניגוד לדעת שותפיו להנהגה יאיר לפיד ומשה יעלון. יו"ר חוסן לישראל נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת בתמיכת גוש הימין וברוב של 74 קולות, בעוד יש עתיד, תל"ם, ישראל ביתנו והעבודה-מרצ החרימו את ההצבעה.

גנץ פנה הלילה ללפיד ויעלון והודה להם על דרכם המשותפת. ‏"יאיר, בוגי, תודה על הדרך שעשינו ביחד בשנה האחרונה", אמר. "תמיד תהיו בעיניי פטריוטים שאוהבים את המדינה ופועלים למענה מכל מקום שבו תהיו". גנץ הסביר כי "בסוף הדרך, אני מאמין שאסור לגרור את ישראל לבחירות רביעיות בתקופה כה מאתגרת, כאשר המדינה מתמודדת עם משבר הקורונה והשלכותיו - ועל כך אנו חלוקים. ישראל לפני הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully