וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לאחר פירוק כחול לבן: לפיד ויעלון בחרו לעזוב, העדיפו בחירות על פשרות

27.3.2020 / 16:54

יו"ר חוסן לישראל כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא שלם עם בחירתו להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת על מנת להשאיר פתח לממשלת אחדות. על שותפיו לשעבר אמר: "דלתי תמיד תהיה פתוחה". ח"כית ראשונה מחוסן לישראל יצאה נגד כניסה לממשלה עם נתניהו: "מנהיג לא בוגד בעקרונותיו"

עריכה: שאול אדם

יו"ר חוסן לישראל בני גנץ אמר היום (שישי) כי חבריו להנהגת כחול לבן, הח"כים יאיר לפיד ומשה יעלון, בחרו לעזוב את כחול לבן. יממה לאחר שנבחר לתפקיד יו"ר הכנסת במסגרת המאמצים לאחדות עם הליכוד, כתב גנץ בחשבון הפייסבוק שלו כי "בעת הזו מנהיגים צריכים לבחור מה נכון ולשים את המשקעים והחשבונות האישיים הקיימים בצד. הגענו לצומת בו חלק מחבריי סברו שעדיפות בחירות על ניסיון להגיע לפשרות".

"בשנה האחרונה יצאתי למסע לו היו שותפים יאיר ובוגי וחברים נוספים שהקימו ביחד איתנו את כחול לבן", הוסיף. "בימים האחרונים הצעתי כל דרך בכדי שנישאר ביחד ונבחן את כל החלופות האפשריות. הצעתי להם שתפקיד יו"ר הכנסת יועבר אליי זמנית או לחלופין שנמנה את ח"כ מאיר כהן, אדם ראוי מאין כמוהו, בתנאי שיתחייב לפרוש אם חלילה נתפצל".

לפיד ויעלון סירבו להצעתו של גנץ ותוך זמן קצר הגישו יש עתיד ותל"ם בקשה לפיצול מחוסן לישראל. "יאיר, בוגי, שאר חבריי מיש עתיד ומתל"ם, גם היום וגם בעתיד - דלתי תמיד תהיה פתוחה", כתב. "לא אשקר - ההחלטה שלהם הייתה קשה עבורי, אך אני שלם באופן מוחלט עם הבחירה שלי".

הצהרה של לפיד וגנץ, בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
שלם עם החלטתו. יעלון, לפיד וגנץ/ראובן קסטרו

בתוך כך, ח"כ רדיר מריח מחוסן לישראל יצאה היום נגד האפשרות של כניסה לממשלת אחדות עם נתניהו - בהתנגדות פומבית ראשונה מתוך המפלגה. מריח כתבה בטוויטר כי "מנהיגות עם יושרה נמדדת בעתות משבר. מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו. באתי לפוליטיקה בכדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא בכדי להיות שותפה לה. אני לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור".

מריח, בת העדה הדרוזית, הצטרפה לחוסן לישראל כחלק מהמאבק בחוק הלאום והיא האישה הדרוזית הראשונה שנבחרה לכנסת. ככל הידוע, הדרישה של כחול לבן לתיקון חוק הלאום אינה מופיעה בהסכם בין הליכוד וחוסן לישראל.

נאום הבכורה של ח"כ רדיר מריח בכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור". ח"כ מריח/אתר רשמי, דוברות הכנסת

מנגד, ח"כ יועז הנדל (תל"מ) שיבח את בחירתו של גנץ. "‏מנהיגות נמדדת ברגעי משבר. טובת המדינה לפני האינטרס הפוליטי. זו הבחירה של בני גנץ", צייץ הנדל בטוויטר. בניגוד למריח, הנדל מעונין להצטרף עם חוסן לישראל לממשלה בראשות נתניהו, אך מעמדו המשפטי עדיין לא ברור ורק בתחילת השבוע יתברר אם יש לו ולח"כ צביקה האוזר אפשרות להתפצל ממפלגת הבית שלהם, שהחליטה להישאר עם יש עתיד מחוץ לממשלה.

יועז הנדל, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
"מנהיגות נמדדת ברגעי משבר". ח"כ הנדל/ראובן קסטרו

אמש תקף לפיד את גנץ, בעקבות המחלוקת שהובילה לפיצול כחול לבן. בהצהרה משותפת עם יעלון, אמר לפיד כי "גנץ נכנע ללא קרב, וזחל לממשלתו של נתניהו". בעקבות מתווה האחדות המסתמן בין גנץ לליכוד הדגיש יו"ר יש עתיד: "מה שמוקם היום אינה ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום - זו עוד ממשלה של נתניהו".

"רצנו יחד כי בני גנץ הסתכל לי בעיניים ואמר שהוא בממשלה הרעה הזו לא יישב, והאמנתי לו", הוסיף לפיד. "יחד איתנו צעדו באמונה - מצומת לצומת, מגשר לגשר - יותר ממיליון מצביעי כחול לבן. הם מרגישים היום נבגדים - בצדק. הקולות שלהם נגנבו, וניתנו במתנה לנתניהו".

בהצהרתו אמש, הצטרף יעלון לדבריו של לפיד, ואמר כי "לצערי החלטתו של גנץ להיכנס לממשלתו של בנימין נתניהו, שמסמל את כל מה שאנחנו מתנגדים לו ומבקרים אותו, בדרך בה נעשית, בימים בהם נרמסת כל נורמה על ידו - בלתי מובנת ומאכזבת". הוא הסביר כי "לא נותרה בידי יאיר ובידיי ברירה, אלא להכריז על הליכה משותפת כסיעה שתלחם כנגד כל התופעות השליליות האלה מהאופוזיציה".

(עדכון ראשון: 15:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully