וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות: לפחות עשרה מתפללים בביתו של המנהיג החרדי הבכיר

1.4.2020 / 19:28

הרב חיים קנייבסקי הורה לרבני בני ברק להנחות את הציבור לא להתפלל במניינים מאחר שהתפשטות נגיף הקורונה היא פיקוח נפש. אולם בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים מקורביו של הרב מגיעים אל דירת מגוריו לתפילה. מביתו של הרב קנייבסקי נמסר: "לא היו דברים מעולם"

עריכה: שאול אדם

בביתו של הרב חיים קנייבסקי, מהמנהיגים הבכירים במגזר החרדי, התקיימו בימים האחרונים תפילות עם לפחות עשרה מתפללים, בניגוד להנחיות של משרד הבריאות. הרב, בן ה-92, הורה בתחילת השבוע לרבני עיר מגוריו - בני ברק, שיורו לציבור לא להתפלל במניינים, אפילו לא במרחב פתוח, אלא רק ביחידות בלבד בבית היות והתפשטות נגיף הקורונה הוא מצב של "פיקוח נפש".

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS, נראים מקורבים לרב מגיעים בשעה מוקדמת לביתו ברחוב רשב"ם בעיר, חלקם מחזיקים בידם טלית ותפילין, במטרה להשתתף בתפילה שנערכה בתוך דירת מגוריו. גורם המעורה בפרטים טען כי מדובר במניין עם מספר מתפללים "מצומצם ממש", ולדבריו גם מתפללים שבאים מדי בוקר בשגרה לתפילה בבית הרב אינם מורשים להיכנס, ורוב המתפללים הם "בני משפחה שגרים בסמוך".

תפילה בביתו של הרב חיים קנייבסקי בבני ברק 31 במרץ 2020. -, אתר רשמי
מתפללים בביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק/אתר רשמי, -

גורם נוסף הוסיף כי רוב המתפללים במניין התפילה לא שוהים בזמן התפילה בתוך החדר בבית שבו הרב יושב אלא עומדים מחוצה לו. לטענתו, בחדר של הרב שוהים בזמן התפילה רק 3-4 אנשים ששוהים בסמיכות אליו לאורך כל היום, גם בימי הקורונה, בשל מצב בריאותו וגילו. מביתו של הרב קנייבסקי נמסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם".

תפילה בביתו של הרב חיים קנייבסקי בבני ברק 31 במרץ 2020. -, אתר רשמי
מתפללים בביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק/אתר רשמי, -

בתוך כך, הבוקר התקבלה תלונה במוקד 100 של המשטרה על כך שבכתובת מגוריו של הרב נערך מניין תפילה, בניגוד להנחיות. ניידת משטרה הגיעה למקום אך השוטרים לא הבחינו בהתקהלות אסורה, ובעקבות כך עזבו. לא ברור האם יש קשר בין המניין בביתו של הרב קנייבסקי להגעת השוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully