וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת הביטוח הלאומי: מאות קשישים בבתי אבות לא יקבלו טיפול סיעודי

1.4.2020 / 18:19

הנהלת המוסד הודיעה כי הפעילות תופסק במוסדות רשת משען בב"ש וחולון. בבית האבות הביעו תדהמה נוכח ההחלטה, שכן אף אדם במקום אובחן כחולה קורונה, אולם לפני שבועיים שני עובדים שחלו הורחקו מהמקום. "בשעה קשה זו השאירו את הקשישים ללא פתרון", אמרו במשען

עריכה: ניר חן

הנהלת הביטוח הלאומי הודיעה היום (רביעי) על הפסקת פעילות כלל המטפלות החיצוניות העובדות בסניפי הדיור המוגן של רשת משען בחולון ובבאר שבע - בו נפטרו שני דיירים חולי קורונה ושני עובדים שאובחנו הורחקו מעבודתם.

ברשת הדיור המוגן הביעו תדהמה נוכח הצעד החד צדדי של הביטוח הלאומי, וזאת מאחר וההחלטה התקבלה למרות שאין, נכון לשעה זו, חולה קורונה מאובחן מקרב הדיירים במקום. בדיור המוגן בחולון שוהים 450 דיירים, מתוכם 248 זכאים לחוק סיעוד הנעזרים במטפלות ישראליות, וכמחציתם זקוקים לטיפול אישי חיוני יום יומי.

במסגרת התמודדות בית האבות עם התפשטות הנגיף, הדיירות ששהו בקרבת העובדים ונמצאות מאז בבידוד עברו בדיקה לגילוי הקורונה, והבוקר צוותי מד"א הגיעו אל בית האבות בבאר שבע, והחלו לבצע בדיקות לכל דיירי המקום וכן לאנשי הצוות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקות קורנה לאנשי ודיירי משען בבאר שבע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשת משען מדגישים כי אין אפשרות לספק שירות זה באמצעות עובדי משען, ואף לא ניתן לגייס באופן מיידי מתנדבים או עובדים חדשים. "אנו חשים שבשעה קשה זאת השאירו את הקשישים ללא פתרון". אמרו בדיור המוגן. "הצעת הביטוח לגייס צעירים מתנדבים שיגורו במשען ויסייעו בטיפול, אינה מעשית. וכך גם ההצעה לאפשר כניסת בני משפחה אינה אפשרית משום שלא ניתן לעקוב היכן שהו בני המשפחה ועם מי נפגשו", טענו.

עוד במשען מדגישים כי מטפלות "חוק סיעוד" הינן עובדות חיוניות במשק לשעת חירום, לפיכך לא ברורה עמדת הביטוח הלאומי.

מוקדם יותר היום, ילדים לדיירים בדיור המוגן מתחו ביקורת על מצב בדיקות הקורונה לדיירי הרשת. "המצב לא טוב, כל עוד לא יעשו בדיקות לדיירים, לראות את כל הקטסטרופה, זה לא ייעצר", אמרה מלי אביעוז, שאביה נמצא עדיין בבית האבות בבאר שבע. "הם רוצים קודם כל תסמינים, אבל אם יש תסמינים בגיל הזה - זה גזר דין מוות. אני כועסת על כל העולם, אני זועקת, כולם מפילים על כולם ואף אחד לא יודע שום דבר. אני בפחד אלוהים. עשו לאבא שלי בדיקה רק בגלל שנלחמתי בשבילו, יש כאלה דיירים שאף אחד לא נלחם עבורם". אמר מלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תסמינים הם גזר דין מוות". בדיקות קורנה לאנשי ודיירי משען בבאר שבע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טליה טולדנו כבר הוציאה לפני יומיים את סבא שלה מבית האבות, ובני המשפחה דאגו לו לבדיקה רק לאחר שיצא מהמקום. "אנחנו מאוד מודאגים. הנגיף ממשיך להתפשט ולצערנו נפטרה דיירת נוספת. המצב מחמיר ולמרות ההבטחות עדיין לא בוצעו בדיקות לכלל הדיירים. לצערי נאלצתי להוציא את סבא ממשען לפני שנערכה לו בדיקה, ודאגתי לבדיקה באופן עצמאי. אני מקווה שמשרד הבריאות יתחיל לדאוג לקבוצות החלשות בחברה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully