וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלחמה בקורונה החיילים ירדו מהבסיסים - לרחובות: "המצב הזה חדש לכולנו"

31.3.2020 / 22:27

בשיתוף פעולה נדיר בין שני גופי הביטחון, שוטרים החלו לאכוף את ההנחיות נגד הקורונה כשלצדם לוחמי צה"ל. "המטרה שלנו היא להיות מוכנים למלחמה, אך כאן זו משימה לאומית", אמר מפקד מהצנחנים. "החיילים לא מחליפים את השוטרים", הבהיר קצין משטרה, "אבל הם כוח עזר בהרתעה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

הנהגים שנסעו היום (שלישי) לעיר מודיעין או יצאו ממנה נתקלו במראה חדש בנוף - "מחסום נושם" הכולל שוטרים וחיילים. מדובר באחד מהמחסומים המשותפים למשטרה ולצה"ל, שהוקמו במהלך היום כשמאות חיילים נשלחו לסייע לכוחות המשטרה הפרוסים ברחבי הארץ באכיפת התקנות נגד התפשטות נגיף הקורונה.

השוטרים במחסום עצרו את הרכבים ושאלו את הנהגים מהיכן הם באו ולאן פניהם מועדות. שוטרת מתחנת מודיעין סיפרה כי "רוב האזרחים משתפים פעולה ומצייתים להנחיות. אנחנו מתשאלים אותם ויש לנו את השיטות שלנו לבדוק. אנחנו לא באים לבלוש אחרי אנשים, אלא לוודא שכולם ממלאים אחר ההנחיות".

חיילי צה"ל הצטרפו לשוטרי משטרת ישראל הפרוסים ברחבי הארץ במאמץ להגביר את האכיפה ברחובות, מודיעין, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
שיתוף פעולה נדיר. שוטרים לצד חיילים במחסום בכניסה למודיעין, היום/ראובן קסטרו

מדובר בשיתוף פעולה נדיר, שבמסגרתו השוטרים עומדים בחזית ומבצעים את האכיפה בשטח, כשהחיילים צמודים אליהם. גורם במשטרה הבהיר כי "החיילים לא באים להחליף את השוטרים. הם כוח עזר חשוב בשטח, בעיקר ביצירת הרתעה. הם לא ייתנו דוחות ולא יהיו במגע ישיר עם האזרחים".

רב-סרן יואב ספקטור, מפקד מגמת האימון המתקדם בבא"ח צנחנים, ירד עם החיילים לרחובות ישראל, וסיפר על ההרגשה במעבר ממילוי התפקיד העיקרי שלהם - לסיוע באכיפת ההנחיות נגד התפשטות הקורונה. "המצב הזה חדש לכולנו", שיתף. "המשימה העיקרית שלנו כצבא היא להיות מוכנים למלחמה. עכשיו זאת משימה לאומית ולכן אנחנו נמצאים כאן".

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-5,358

לכתבה המלאה
חיילי צה"ל הצטרפו לשוטרי משטרת ישראל הפרוסים ברחבי הארץ במאמץ להגביר את האכיפה ברחובות, מודיעין, 31 במרץ 2020

רב סרן יואב ספקטור מפקד מגמת האימון המתקדם בבא"ח צנחנים. ראובן קסטרו
"עכשיו זאת משימה לאומית ולכן אנחנו נמצאים כאן". רס"ן ספקטור/ראובן קסטרו

מדובר בחיילים שכעת נמצאים במסלול הכשרה. לדברי ספקטור, "החיילים הוכנו למשימה הזו ותודרכו כראוי. מדובר בחיילים מאוד רציניים - צנחנים שיעשו כל משימה בצורה הטובה ביותר, גם במרחב הציבורי. עברנו על כל הסיטואציות שאותן החיילים יוכלו לפגוש במחסומים והכנו אותם לכך בהתאם".

מפקד תחנת מודיעין במשטרה, סגן-ניצב אלעד קליין, הגיע למחסומים שהוקמו ברחבי העיר כדי לבחון מקרוב את שיתוף הפעולה החדש עם צה"ל. הוא הסביר כי "אנחנו במשטרה מובילים את הפיקוח והאכיפה. כל תחנה קיבלה כמות מסוימת של חיילים. השיח עם האזרחים יהיה רק על ידי השוטרים. הימצאות החיילים איתנו מאפשרת לנו לפרוס יותר כוחות, יותר ניידות, יותר מחסומים, ולהיות הרבה יותר בולטים בתא שטח נתון".

חיילי צה"ל הצטרפו לשוטרי משטרת ישראל הפרוסים ברחבי הארץ במאמץ להגביר את האכיפה ברחובות, מודיעין, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"לא באים להחליף את השוטרים". החיילים במחסום בכניסה למודיעין, היום/ראובן קסטרו
חיילי צה"ל הצטרפו לשוטרי משטרת ישראל הפרוסים ברחבי הארץ במאמץ להגביר את האכיפה ברחובות, מודיעין, 31 במרץ 2020

סנ"צ אלעד קליין מפקד תחנת מודיעין. ראובן קסטרו
"הימצאות החיילים מאפשרת לנו להיות הרבה יותר בולטים בשטח". סנ"צ קליין/ראובן קסטרו

בסך הכול חולקו במהלך היום 4,323 דוחות על ידי המשטרה, 110 מהם בגין הפרת חובת בידוד, שמונה בגין הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות, 240 בגין סירוב להוראה על התפזרות מהתקהלות ו-553 על שהייה במקום אסור. לא פחות מ-3,134 דוחות ניתנו בגין יציאה למרחב הציבורי למטרה או פעולה בניגוד לתקנה, נכון לשעה 17:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully