וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובשים בבסיסי המיון מתריעים: "אנחנו לא ממוגנים, מחכים שנידבק בקורונה"

1.4.2020 / 18:08

החיילים, המחסנים את המתגייסים בשרשרת החיול, טוענים ברקע גיוס מחזור חרדים מחר כי הצבא לא מספק להם ציוד מיגון ומתעלם מפניותיהם: "למה במד"א ובבתי חולים הצוותים מקבלים ציוד ואנחנו לא?". צה"ל: "פועלים בהתאם להנחיות"

צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

חובשים בשרשרת החיול מאשימים כי צה"ל לא דואג להם למיגון מתאים מפני הידבקות בנגיף הקורונה, לעומת צוותים רפואיים במד"א ובבתי החולים. "זו שערורייה. מחכים שאחד מאיתנו יידבק. למה צוותים אזרחיים במד"א ובבתי החולים מקבלים מיגון ואנחנו לא?", הם טוענים בפני בני משפחותיהם, "אנחנו מחסנים כמות גדולה מאוד של חיילים שעומדים בצפיפות. זה לא ברור לכולם שאנחנו חשופים לנגיף".

התלונות של החובשים מגיעים לפני מחזור גיוס גדול של צעירים חרדים שיתקיים מחר, וברקע החלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי לרשום הערה פיקודית למפקד הבקו"ם, אל"מ נמרוד ארזואן, בעקבות התקהלות של חיילים בניגוד להנחיות משרד הבריאות. במקרה אחר, באתר לבדיקות קורונה של מד"א בתל אביב הצטרפו חיילים שעמדו ככוח עזר ללא מיגון מתאים, וחלקם ללא מיגון בכלל - בשונה מאנשי מד"א במקום.

החובשים וחיילים אחרים מהבקו"ם פנו למפקדיהם - אך לדבריהם לא קיבלו מענה. לחלקם השיבו כי אין מספיק ערכות מיגון בצה"ל, ולחלק אמרו כי החיילים עוברים שאלונים לזיהוי תסמינים שבועיים לפני ובאותו היום על תסמיני הקורונה, כדי לשלול תרחיש של הדבקה.

שרשרת החיול כיום, יולי 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
לטענת החובשים, הם לא קיבלו מענה מהצבא. שרשרת חיול/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

ביום חמישי הקרוב אמור להתקיים גיוס חרדים גדול לצה"ל, בארבעה מוקדים ברחבי הארץ, כדי לצמצם את העומס על שרשרת החיול. מדובר בגיוס מאוחד של מאות חרדים במסלול "חרב" - מסלול לוחמה ותומכי לחימה. במסגרת המסלול ישנן כמה יחידות, בהן "נצח יהודה" בחטיבת כפיר, פלוגת לוחמי חי"ר "תומר" המסונפת לחטיבת גבעתי, פלגת לוחמי "ח"ץ" בחטיבת הצנחנים ופלגת "מגיני הנגב" בחיל האוויר, שממלאת משימות הגנה ובאבטחה על בסיס החיל.

בתוך כך, בתום תחקיר אודות התקהלות צפופה של חיילים בבקו"ם, הגדיר הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי את האירוע כ"חמור" ורשם למפקד הבקו"ם הערה פיקודית. בנוסף לכך מפקד הכיתה האחראי נשלח ל-28 ימי ריתוק ביחידה, בטענה שלא מנע את ההתקהלות ולא דיווח למפקדיו אודותיה.

עוד בוואלה!

צוותים נפרדים ותגבור חובשים: צה"ל נערך לגיוס מאות חרדים בצל הקורונה

לכתבה המלאה
שלט כניסה לבקו"ם. שרון בוקוב
"מחסנים כמות גדולה של חיילים שעומדים בצפיפות"/שרון בוקוב

צה"ל: "לא קיים מחסור בציוד"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בריאות המשרתים היא משימה ראשונה במעלה ועל פי כן נעשה מספר רחב של התאמות לעמידה בהנחיות משרד הבריאות והנחיות הצבא בנושא. ציוד רפואי למיגון וחיטוי מנופק לסגלי הרפואה על פי ההנחיות המקצועיות של ענף בריאות הצבא בחיל הרפואה ובהלימה להנחיות משרד הבריאות. כמו כן, החובשים הצבאיים בשרשרת החיול פועלים בהתאם להנחיות קצין הרפואה הראשי.

"בנוסף לכך, כל אדם אשר נכנס לשרשרת החיול עובר תשאול קפדני על מנת שלא יסכן את המשרתים והמלש"בים הנוכחים וכן תוגברה תחנת החיסונים בשרשרת בחובשים נוספים על מנת לזרז את התהליך. למען הסר ספק, לא קיים מחסור בציוד מיגון לצוותי הרפואה בצה"ל. למרפאות צה"ל נופק ציוד מתאים וכן חודדו הנהלים בכלל צה"ל באשר למניעת וצמצום התחלואה. צה"ל ימשיך להפיק לקחים ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות במקביל להמשך הגיוס של חיילים לצה"ל, זאת מאחר ומדובר בצורך חיוני וקריטי במדינת ישראל", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully