וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הורה לחיילים להסיר את המדים בבני ברק מחשש לתקריות אלימות

31.3.2020 / 14:53

במסגרת שילוב צה"ל בסיוע לניוד בדיקות קורונה, המפקדים בשטח הורו לחיילים ללבוש מדי מד"א. בעקבות פניית וואלה! NEWS, בדובר צה"ל הסבירו כי ההנחיה ניתנה לאחר שתושבים תקפו ואיימו על חיילות, אך הבהירו: "מדובר בטעות בשיקול הדעת"

צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

חיילי צה"ל, ששולבו ככוח עזר לצוותי מד"א בבני ברק, התבקשו להסיר את המדים מחשש לתקריות אלימות - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. אחד החיילים העלה תמונה שלו לרשת חברתית בה הוא מצולם במדי מד"א, ולאחר שהדבר נודע למפקדיו הם הודיעו לו כי הוא ייענש על כך.

בעקבות פניית וואלה! NEWS, בדובר צה"ל הסבירו כי ההנחיה ניתנה בעקבות תקרית אלימה שאירעה השבוע בעיר, במהלכה תושבים תקפו ואיימו על חיילות שהוצבו במקום. לאחר מכן הוחלט כי חיילות לא ייכנסו למוקדי חיכוך עם האוכלוסייה החרדית, וחיילים ילבשו מדי מד"א. "הבוקר הוחלט לאפשר לחיילים לנוע כאשר הם לבושים במדי מד"א", נמסר. "מדובר בטעות בשיקול הדעת של מפקדי החיילים בשטח שכבר תוקנה, והצוותים שבו לנוע כאשר הם לבושים במדי צה"ל בלבד".

חיילי פקוד העורף בחלוקת מזון בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חיילי פיקוד העורף בחלוקת מזון בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

במסגרת הסיוע של צה"ל למאמץ בעורף הוחלט על שיבוץ מאות חיילים לאמבולנסים של מד"א שנדרשים לטפל בחולי קורונה או באזרחים החשודים בנגיף הקורונה, נוסף על מאות נוספים שחברו לכוחות השיטור ברחבי הארץ לסיוע באכיפת הנחיות משרד הבריאות. בנוסף לכך, אמש אישרה הממשלה את בקשתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן לתגבר את כוחות המשטרה ב-700 חיילי צה"ל נוספים לטובת הרחבת האכיפה. החיילים מסיירים עם אנשי המשטרה במרחב הציבורי ומוודאים יחד איתם שההוראות החדשות נשמרות. הם לא מורשים לתת קנסות ולא מסתובבים עם נשק, למעט מפקדים או חיילים בתחומי יהודה ושומרון.

עוד בוואלה!

מנכ"ל משרד הבריאות: אין שינוי בתחלואה, נשקול הנחיות לתנועה במסיכות מאולתרות

לכתבה המלאה
מתפללים ברחוב במאה שערים, ירושלים, 30 במרץ 2020. יהונתן ולצר, TPS
מתפלל במאה שערים בירושלים/TPS, יהונתן ולצר

במסגרת תגבור בדיקות הקורונה לאור העלייה בתחלואה בקרב המגזר החרדי, צוות מד"א נרגם באבנים כשהגיע אתמול לרחוב עונג שבת בשכונת מאה שערים בירושלים. חובש מד"א נפגע באורח קל בכתפו, והשמשה הקדמית של הרכב בו נסע נופצה. במד"א מסרו כי יגישו תלונה במשטרה.

במקביל, שוטרים פיזרו מאות מתושבי השכונה שהתגודדו בבתי כנסת - בניגוד להנחיות משרד הבריאות. עד כה נרשמו יותר מ-25 דוחות על סך 5,000 שקלים בגין התקהלות אסורה וחמישה דוחות בסך 500 שקלים בגין הפרת שמירת מרחק של מאה מטרים מהבתים. ארבעה בני אדם נעצרו ועוכבו לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully