וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: אין שינוי בתחלואה, נשקול הנחיות לתנועה במסיכות מאולתרות

31.3.2020 / 11:59

למרות התמתנות העלייה במספר החולים, משה בר סימן טוב הזהיר כי הדבר אינו מעיד על שינוי מגמה, וכי קיים חשש להדבקה נוספת במהלך חג הפסח. ראש שירותי בריאות הציבור: "האסטרטגיה הכי חשובה היא בידוד חברתי, בדגש על ימי החג"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתי, עריכה: ניר חן

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר היום (שלישי) על אף התמתנות העלייה במספר חולי הקורונה לא ניתן להכריז על שינוי מגמה. בר סימן טוב שב והסביר כי הנתונים הנוכחיים הם המחיר של אירועי פורים, והביע חשש מפני הדבקה נוספת בחג הפסח. "אנחנו ממשיכים בהגברת קצב הבדיקות וקוראים לציבור להקפיד על הכללים", הדגיש.

לדברי בר סימן טוב, במשרד שוקלים מתן המלצות בנוגע לתנועה עם מסיכות פנים במרחב הציבורי. מנכ"ל משרד הבריאות הסביר כי ארגון הבריאות העולמי הכריז כי נגיף הקורונה עובר רק ברסיסי רוק ולא דרך האוויר. "זה גורם לכמה מדינות וגם לנו לגבש המלצות ללכת עם מסיכות במרחב הפתוח, כמובן רק עבור מי שיכול לצאת מהבית", אמר. ברקע המחסור במסיכות מיגון, הוסיף כי נבחנת האפשרות לאפשר לציבור להשתמש במסיכות מאולתרות, דוגמת חתיכות בד, כדי לשמור את המסיכות הרגילות לצוות הרפואיים.

משה בר סימן טוב מנכ״ל משרד הבריאות ופרופ׳ סיגל סדצקי ראש שירותי בריאות הציבור, בתדרוך בנושא ההתמודדות עם נגיף קורונה, 31 במרץ 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
התריעו מפני הדבקה נוספת בחג הפסח. סדצקי ובר סימן טוב, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

4,831 ישראלים נדבקו עד כה בנגיף הקורונה - עלייה של 484 חולים בתוך יממה לעומת 628 יום קודם לכן. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה כי "החדשות הטובות הן שהרושם בימים האחרונים הוא שהחולים החדשים שנבעו מחולים מחו"ל נמצאים במצב יציב, אולי קצת בירידה. זה מראה שהאסטרטגיה שלנו וההתמדה בה מביאה אותנו למקומות טובים. האסטרטגיה הכי חשובה זה הבידוד החברתי עם דגש מאוד גדול על פסח".

אכיפה משטרתית בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"היכן שקיימת צפיפות, שם הווירוס יכול להתפשט במהירות". אכיפה משטרתית בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

ברקע הביקורת על יישום הנחיות משרד הבריאות במוקדים בחברה החרדית, הדגישה סדצקי כי "באוכלוסייה החרדית אנחנו פועלים בהרבה שיטות כדי לתגבר את ההבנה והמודעות כיצד לשמור על התקנות. אנחנו בודקים מדגמית את האוכלוסייה החרדית, ההיענות בתת-האוכלוסייה הזו נמוכה יותר". עוד הוסיפה כי במשרד הבריאות נערכים לסגר על ערים, ועדכון יימסר במהלך היום.

לדבריה, "הבידוד צריך להישמר בכל האוכלוסיות, ובייחוד באוכלוסיות צפופות. היכן שקיימת צפיפות, שם הווירוס יכול להתפשט במהירות. משפחות גדולות זו קרקע פוריה לכך. צריכה להיות קיימת אפס סובלנות להפרת הבידוד בכל מקום, ובוודאי במקומות צפופים".

חיילי פקוד העורף בחלוקת מזון בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חיילי פיקוד העורף מחלקים מזון בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

סדצקי התייחסה להתפשטות הנגיף במוסדות סיעודיים, שם מתגוררים דיירים המוגדרים כאוכלוסייה בסיכון, ואמרה כי פיקוד העורף צפוי לקחת אחריות עליהם. "תהיה שם נוכחות חיילים כדי לראות שמתבצעת עבודה באופן תקין", אמרה. "פיקוד העורף נערך לסייע לא רק לקשישים, אלא לאוכלוסיות בסיכון ומוסדות רווחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully