וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי על משבר הדיור בצל הקורונה: ללא דחיית שכר הדירה, נחזור למחאת האוהלים

31.3.2020 / 10:43

ראש עיריית ת"א-יפו הזהיר במהלך ישיבת ועדת הקורונה בכנסת כי ללא סיוע מספר מחוסרי הדיור צפוי לעלות. בעקבות מגבלות התנועה במרחב הציבורי קרא להימנע מצמצום נוסף בתחבורה הציבורית, ותיאר את הפגיעה בעובדים הזרים: "אין להם פתרונות, עוד מעט יהיו לנו אנשים ברחוב"

בווידאו: חולדאי בדיון בוועדת הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עדינה ולמן דוברות הכנסת

הוועדה להתמודדות עם נגיף הקורונה מתכנסת היום (שלישי) בכנסת לדיון על השפעת המשבר על הרשויות המקומיות ותפקודן. ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, השתתף בישיבה בשיחת וידאו וקרא לדחייה של חצי שנה בתשלומי שכר הדירה. "אם לא נעצור את העניין של שכר הדירה, אנחנו עלולים לראות בזמן הקרוב הרבה מחוסרי דיור. התמונה שתהיה פה תהיה דומה לאוהלים ברחוב ב-2011", הזהיר.

חולדאי אף ביקש להימנע מצמצום נוסף בתחבורה הציבורית במסגרת מגבלות התנועה במרחב הציבורי. "יש אוכלוסייה שלא יכולה לסייע בלי תחבורה ציבורית - סייעות לקשישים, עובדים סוציאליים", הסביר. "אסור להוריד את התחבורה הציבורית יותר מהיום כי לא יגיע שירות לאנשים הכי מוחלשים בחברה הישראלית".

בנוסף לכך, הזהיר חולדאי מפגיעה בעובדים הזרים בעקבות משבר הקורונה. "אין להם פתרונות כמו דמי אבטלה, חסכונות, מסגרות תומכות, לכן, השגנו תרומות ונתנו להם תלושי מזון לשלושה שבועות. בנוסף, אם זר יחלה - אין לנו איך לבודד אותו. הם הראשונים להיפגע וזורקים אותם מהבית, עוד מעט יהיו לנו אנשים ברחוב".

טיילת תל אביב לאחר החרפת הנחיות משרד הבריאות לצורך מניעת התשפטות נגיף הקורונה 26 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
"עלולים לראות בזמן הקרוב הרבה מחוסרי דיור". תל אביב/TPS, קובי ריכטר/TPS

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, בישר בפתח הדיון כי מאות סטודנטים לסיעוד שסיימו את לימודיהם ישתלבו במערכת הבריאות. זאת לאחר שמשרד הבריאות ביטל את מבחני הרישוי למאות בוגרי לימודי סיעוד שהיו צריכים להתחיל את תפקידם בתחילת אפריל. בהמשך היום ייערך דיון נוסף בנוגע לאסטרטגיות נוספות לטיפול במשבר הקורונה.

ישיבת הוועדה המיוחדת לעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה, כנסת. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
בשורה טובה לסטודנטים לסיעוד. ועדת הקורונה/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אתמול סיכמו שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי על תחילת העברת פרטי חולי הקורונה והמבודדים ממשרד הבריאות אל משרד הפנים, ומשם לכלל הרשויות המקומיות, "תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט". מטרת הצעד, כך נמסר, היא "לאפשר לרשויות ליישם את תפקידיהן בסיוע במציאת פתרונות למבודדי בית בתחומן שלא יכולים לקיים את תנאי הבידוד בביתם, איתור אנשים שנחשפו לחולים שלא ניתן להגיע אליהם בדרך אחרת, והושטת סיוע לחולים ולמבודדים הזקוקים לסיוע".

"משרד הבריאות הוא המנחה המקצועי. אנחנו מנחים את הרשויות המקומיות לעבור מבודד-מבודד כדי לבדוק שיש להם תנאי בידוד הולמים בבית", הסביר אתמול מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן. "לשכות הרווחה יקבעו אם יש או אין תנאים הולמים, ובמידה ואין - אנחנו נעביר אותם למתקנים מיוחדים. אנחנו צריכים לוודא שהמתקנים האלה יפעלו לפי ההנחיות של משרד הבריאות. יש הוראות ברורות איך לנהל את המבנים האלה". 

(עדכון ראשון: 09:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully