וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטי חולי הקורונה והמבודדים יועברו לרשויות כדי לבדוק הפרת הנחיות

ליצמן ודרעי סיכמו כי הנתונים יימסרו למשרד הפנים ומשם לרשויות המקומיות במטרה לעקוב אחר יישום הוראות משרד הבריאות על ידי הציבור ולסייע באכיפה. במשרדים הדגישו כי המידע יועבר עם חיסיון ושמירה על צנעת הפרט

צילום: מד"א, עריכה: אביחי ברוך

שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי סיכמו כי החל מהיום (שני), משרד הבריאות יעביר את פרטי חולי הקורונה והמבודדים למשרד הפנים. משם, יועבר המידע לכלל הרשויות המקומיות במטרה לעקוב אחר יישום הנחיות משרד הבריאות. במשרדים הדגישו כי הנתונים יימסרו תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט.

200 הרשויות שפנו לממשלה ביקשו שהמידע אודות המבודדים והחולים בשטחם יועבר אליהן בהקדם, וזאת בעקבות פניות רבות מראשי רשויות ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ששיתפו כי ישנם תושבים חולים שמגיעים למקום עבודתם ופוקדים את בתי הפארם והסופרים - חרף העובדה כי הם מסכנים את הציבור. ראשי הרשויות התלוננו כי כל עוד פרטי המבודדים לא עוברים לידיהם, תוך שמירה על חיסיון רפואי כנדרש, לא יהיה ניתן לבצע אכיפה ולוודא כי הם מקיימים את הבידוד כנדרש.

"אבקשך להנחות את אנשי משרדך, להעביר לראשי הרשויות מידע אודות מסלולי החולים המאומתים הגרים בתחום שיפוטם, על מנת לאפשר להם להביא לידיעת התושבים ולאפשר ניטור הנחשפים. זאת, מבלי לחשוף את זהות החולה", כתב ביבס למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "ככל הניתן, נבקש שבמקרים בהם מדובר בחולים שעצם אשפוזם גורר מצוקה לבני משפחתם (כדוגמת משפחה חד הורית בה ההורה מאושפז, או הורה לילדים עם צרכים מיוחדים) יעודכן ראש הרשות על מנת שניתן יהיה לסייע להם לאלתר".

לקיחת בדיקת קורונה, ירושלים, 28 במרץ 2020. יוסי זמיר / פלאש 90, פלאש 90
המידע יועבר לרשויות המקומיות. לקיחת בדיקת קורונה בירושלים/פלאש 90, יוסי זמיר / פלאש 90

בימים האחרונים התגברה האכיפה המשטרתית על תקנות החירום של משרד הבריאות במסגרת המאבק בקורונה. עד כה חולקו 2,941 דוחות למפרי הנחיות משרד הבריאות, בהם 135 חקירות ו-97 דוחות נגד מפרי בידוד. כמו כן נערכו עד כה 52,586 ביקורי מבודדים וחולקו שמונה דוחות בגין אי דיווח למשרד הבריאות. 155 דוחות נוספים נרשמו בשל סירוב להוראה על התפזרות מהתקהלות ו-2,112 דוחות בגין יציאה למרחב ציבורי בניגוד לתקנות.

משטרת ישראל מסייעת למשרד הבריאות במאמצי אכיפת תקנות החירום של הקורונה. דוברות משטרת ישראל
שוטר מסייע באכיפת תקנות החירום/דוברות משטרת ישראל

בעקבות המשך התפשטות הנגיף ואי ציות להנחיות במוקדמים מסוימים, הממשלה צפויה לקיים היום ישיבה טלפונית בנקיטת צעדים מחמירים. בישיבה, שתוכננה להתקיים אמש אך נדחתה לשעות הצהריים, ידונו השרים בהקצאת חיילים לסיוע למשטרה, הגבלת מספר העובדים במקום עבודה, היערכות המגזר הציבורי לעבודה והגבלות פעילות נוספות. הממשלה הייתה אמור לאשר את התקנות החדשות אתמול בשעות הערב, אך הישיבה הועברה להיום משום שעדיין לא הושלמה העבודה עליהן.

במשרדי האוצר והבריאות דנים יחד עם המל"ל ונציגי היועץ המשפטי לממשלה על הטלת מגבלות נוספות, בהן אכיפה מוגברת באמצעות חיילי צה"ל והורדת מתכונת עבודת המשק משיעור נוכחות עובדים של 30% בעסק ל-15-20%. בנוסף לכך, נבחנת האפשרות להגבלות במגזר החרדי בלבד, וכן קידום פעולות הסברה נוספות במגזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully