וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ נגד האפליקציה של בנט: לא נעביר שום מידע שנאסף על אזרחים

31.3.2020 / 11:28

פעילות הארגון במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה נדונה בוועדת חוץ וביטחון, לקראת פקיעת תקנות החירום. בתגובה ליוזמת שר הביטחון לשתף את נתוני האיכון עם חברת המודיעין NSO באפליקציה ייעודית, השיב נציג השירות בדיון כי אין כוונה לשתף איתה פעולה: "לא יעבור לשום גורם"

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: ביהמ"ש העליון דן בתקנות המאפשרות מעקב הסלולרי אחר אזרחים)

ועדת החוץ והביטחון דנה אמש בתקנות שעת החירום שאישרו להפעיל את שב"כ למאבק בנגיף הקורונה, ולהשתמש בנתוני תקשורת סלולריים. היום (שלישי) בחצות יפוג תוקפן של התקנות, והממשלה צפויה לאשר אותן מחדש, לאחר שהוועדה קיימה לגביהן שני דיונים והכניסה שינויים קלים בנוסח.

בדיון אמש, בעת שהוועדה דנה בהעברת המידע בין השב"כ למשרד הבריאות, עלתה גם הודעתו של שר הביטחון, נפתלי בנט, על פיתוח אפליקציה חדשה למאבק בקורונה. "אני שומע ששר הביטחון פרסם היום אפליקציה שפיתחה מערכת הביטחון יחד עם חברת NSO", אמר ראש הוועדה, ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן), ושאל: "לדברי בנט, היכולת של האפליקציה תלויה במידע שיגיע גם מהשב"כ. איך זה מתיישב עם זה שאסור לשב"כ להעביר מידע לגורם שאינו השירות?".

גבי אשכנזי בדיון על איכוני הטלפונים, כנסת. דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
התכנסה לקראת פקיעת ההגבלות. ועדת החוץ והביטחון/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עדינה ולמן

המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, השיבה כי הנושא מוכר למשרד המשפטים מפניות שהגיעו אליו ומפרסומים בתקשורת, אך טרם הגיע לאישור משפטי של היועמ"ש אביחי מנדלבליט. ראש האשכול הביטחוני במחלקת ייעוץ וחקיקה, עו"ד ענת אסיף, הוסיפה: "הגיעה פנייה מאוד ראשונית, כרגע בלי פנייה פורמלית או איזשהו בסיס משפטי, ולכן מבחינתנו העניין לא נחשב מוכר ומטופל. להבנתנו אין שום העברת מידע (מהשב"כ - ד"ד) בנושא הזה. אנחנו מכירים את הפרויקט רק ברמה של כותרות, כמו שכולנו קוראים בתקשורת".

נציג הייעוץ המשפטי של שב"כ, שהשתתף בדיון, השיב גם הוא כי אין כל העברת מידע מהשב"כ לטובת הפרויקט, וכרגע גם לא מתוכננת כל העברת מידע כזו. "המידע הזה שמגיע אלינו מגודר בשירות במערכות מידע שרק לחלק קטן מאוד מאנשי השירות יש גישה אליהן. הוא לא יוצא אלא בפלט שעובר למשרד הבריאות, ובסוף התהליך הוא יימחק באופן מלא. לא עבר שום מידע, לא יעבור שום מידע. המידע לא עובר לשום גורם אלא לפי ההחלטה הזו, למשרד הבריאות בלבד, וגם בתוך השירות הוא ייחשף למתי מעט של אנשים שעברו בדיקות מיוחדות, חתמו על טפסים מיוחדים, ואנחנו עורכים בקרה מיוחדת על אופן השימוש בו", אמר.

עוד בוואלה!

ועדת חוץ וביטחון חשפה: שב"כ בוחן פירוט שיחות של חולי קורונה

לכתבה המלאה
ביקור היערכות שקיים שר הביטחון, נפתלי בנט, במלון דן בירושלים 16 במרץ 2020. טל עוז / משרד הביטחון, מערכת וואלה!
"דוחף להפעלה מידית". נפתלי בנט/מערכת וואלה!, טל עוז / משרד הביטחון

מוקדם יותר היום צייץ בנט בטוויטר כי "משרד הביטחון, מפא"ת (המרכז לפיתוח אמצעים ותשתיות של משרד הביטחון - ד"ד), יחידה 8200 וחברת הייטק אזרחית חברו לפתח את המערכת המדהימה הזו. 'שופכים' לתוכה את תוצאות בדיקות הקורונה ואיכונים סלולרים והמערכת עושה נפלאות. היא מדרגת כל אזרח מה הסבירות שהוא מדביק כרגע בקורונה. הכל אוטומטי".

"אני דוחף להפעלה מיידית, ונשמח לאפשר לכל מדינות העולם להשתמש במערכת", הוסיף בנט. "מה צריך כדי להתקדם? הסכמה של משרד הבריאות לשפוך למערכת את כל תוצאות הבדיקות, ואישור יועמ"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully