וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות: הרב קנייבסקי הורה לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים

עודכן לאחרונה: 17.10.2020 / 22:15

קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, הורה לפתוח החל ממחר את תלמודי התורה לבנים שמרבית התלמידים בהם מעל גיל 6. זאת, חרף ההנחיות שאוסרות פתיחת מוסדות אלה, אלא מאשרות פתיחה של גני ילדים ומוסדות לגיל הרך. גמזו: "פתיחת המוסדות מסוכנת ובלתי חוקית"

בווידאו: הרב קנייבסקי, החולה בקורונה, קורס/מתוך: שידור חי של אירוע שמחת בית השואבה בבני ברק

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, הורה הערב (שבת) לפתוח החל ממחר את מוסדות החינוך החרדיים לבנים. מדובר בתלמודי תורה שמרבית התלמידים בהם הם מעל גיל שש, זאת בניגוד להנחיות שאוסרות פתיחת מוסדות אלה. בסביבת הרב ציינו כי הוא קרא להקפיד על הכללים של ריחוק, מסיכות וחיטוי.

ההוראה של הרב ניתנה כבר בשבוע שעבר, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, אך בשל מאמצים של גורמים רבניים ופוליטיים, הוראת הרב הוקפאה בניסיון למצות הידברות עם הממשלה וגורמי מקצוע על פתיחה בהסכמה.

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו תקף הערב את הוראתו של הרב קנייבסקי לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים לבנים ואמר כי "הפתיחה של מערכת החינוך בגילאים שאינם גילאי גן לא מאושרת, היא מסוכנת, היא מסוכנת יותר בגילאים המבוגרים יותר - הבוגרים והנערים". בהצהרה שמסר גמזו הוא הוסיף כי "היא מנוגדת לחוק, ועלולה להחזיר אחורה חלק מהערים הללו להתפשטות התחלואה מחדש".

בחורים חרדים בישיבת עטרת שלמה בתקופת הקורונה, מודיעין עילית. 24 באוגוסט 2020. יוסי זליגר, פלאש 90, פלאש 90
יפתחו בניגוד להנחיות? חרדים בישיבת עטרת שלמה/פלאש 90, יוסי זליגר, פלאש 90

אלוף במיל' רוני נומה, פרויקטור החרדים בקורונה מטעם משרד הבריאות, נשאל בשבוע שעבר על כוונתם של גורמים חרדים לאפשר את פתיחת מוסדות החינוך היסודיים, בניגוד להנחיות, ואמר בתגובה כי גורמי המקצוע "לא רואים את תלמודי התורה נפתחים בימים הקרובים". נומה טען כי "מבקשים מאיתנו לפתוח - אבל אנחנו לא יכולים לאפשר את זה". מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר כי קיום הלימודים בערים החרדיות שנחשבות ברובן לאדומות זו "סכנה", כלשונו.

לדבריו, "נשמור על כתר סביב הערים האדומות. אני רוצה שהן יהפכו לערים ירוקות. אני לא רוצה שהתחלואה מהערים האדומות תזלוג ליתר האוכלוסייה". ראש הממשלה קרא לציבור החרדי שלא להפר את הנחיות הקורונה ולפתוח את מוסדות הלימוד בניגוד להנחיות. "אני מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות. התורה מקדשת את החיים", אמר. הוא חזר ואמר, "אני קורא לציבור החרדי לא לפתוח את הלימודים בתלמודי התורה. אני קורה למנהיגי הציבור החרדי לא לעשות זאת", אמר.

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ כתב הערב כי "אסור שיהיו פה שתי מדינות. אף קבוצה ואף אדם בישראל אינם מעל החוק - אף אחד. איבדנו עד היום מעל ל-2,000 אנשים מהמגיפה הארורה. אני מכבד את ראשי המנהיגים והרבנים אבל מבקש מהם לקרוא לציבור כולו לעמוד בהנחיות מצילות החיים - זהו פיקוח נפש לכל דבר. חשוב להדגיש- רוב הציבור בישראל בכלל וגם רוב הציבור החרדי עומדים בהנחיות ומצילים נפשות- כך הצלחנו להוריד את התחלואה. ורק ביחד, בערבות הדדית, ננצח את המגיפה.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד כתב "ראש הממשלה צריך לצאת בהודעה פשוטה ובקול ברור, יש חוק אחד לכולם. המגזר החרדי אינו פטור ממנו".

עוד בוואלה!

למרות הכישלון בגל הראשון: בישיבות יחזרו ללימודים במתווה קפסולות

לכתבה המלאה
הרב חיים קנייבסקי בסוכתו, בעודו חולה בקורונה. 9 באוקטובר 2020. אין, צילום מסך
"צריך לפתוח". הרב חיים קנייבסקי בסוכתו/צילום מסך, אין

שר התקשורת ויו"ר דרך ארץ יועז הנדל פנה הערב לציבור החרדי, ומסר: "אחי החרדים, קחו אחריות. אין סמכות נוספת לקבלת החלטות במדינת ישראל מלבד ממשלת ישראל". הוא הוסיף: "אני יודע שיש עוד קבוצות שמפרות סדר, זה לא נותן הנחה לאיש. עדיף שלא לפנות לאכיפה אלא לאחריות ההנהגה. אבל לא אתן יד שבשום מקום יהיה זלזול בחיי אדם".

בהתייעצות שקיים הרב ביום ראשון, לאחר שנדבק בקורונה בעצמו, עם בכירים במערכת החינוך החרדית, הוא אמר כי "צריך לפתוח" את המוסדות המכונים "תלמודי תורה", כבר מחר (יום שני האחרון). עם זאת, הוא הבהיר כי עדיף לעשות זאת בהסכמה עם הממסד הרשמי. את הדברים אישרו מקורבים לרב.

דבריו של הרב מגיעים ימים ספורים לאחר הדיווח על הניסיונות לגבש מתווה לפתיחת חלק מהישיבות החרדיות בשבוע הבא, בהשתתפות נציגים חרדים, בהם פוליטיקאים ונציגים מקומיים, וכן בכירים במשרד הבריאות ובממשלה.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully