וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה במגזר החרדי: "הבחירות משפיעות על האכיפה במוסדות החינוך"

3.1.2021 / 18:51

אלוף במיל' רוני נומה, טען במהלך תדרוך לתקשורת כי האכיפה במוסדות החינוך של החברה החרדית לא מספיק יעילה וקשר זאת למערכת הבחירות וכוחם הפוליטי של החרדים. עם זאת, הוא הבהיר כי מצב התחלואה בישיבות עוד לא דורש את סגירתן

בווידאו: ממונה הקורונה במגזר החרדי: "הבחירות משפיעות על האכיפה הלקויה במוסדות החינוך"/מערכת וואלה! NEWS

ממונה הקורונה במגזר החרדי, אלוף במיל' רוני נומה, טען היום (ראשון) במהלך תדרוך לתקשורת כי האכיפת תקנות הקורונה במוסדות החינוך של החברה החרדית לקויה, וקשר זאת למערכת הבחירות וכוחם הפוליטי של החרדים. עם זאת, הוא הבהיר כי מצב התחלואה בישיבות עוד לא דורש את סגירתם.

נומה אמר ביחס למוסדות הפועלים בניגוד לחוק כי "לצערי האכיפה בחלק מהמקומות, בעיקר במוסדות חינוך היא לא מספיק יעילה". בהמשך, הוא נשאל האם בשל כוחם הפוליטי "אף אחד לא רוצה להתעסק איתם". נומה השיב כי "בוודאי, שהכל משפיע, אתם חיים בירח? בוודאי שהדברים האלה קשורים, וכולנו בתוך מערכת הרבה יותר מורכבת של בחירות - הדברים האלה משפיעים. מי שיגיד שזה לא משפיע חוטא לאמת".

רוני נומה מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי בני ברק  14/04/2020. ראובן קסטרו
"מי שיגיד שזה לא משפיע חוטא לאמת". רוני נומה בבני ברק/ראובן קסטרו

הוא הוסיף כי ישנה עלייה מטרידה בתחלואה בקרב החברה החרדית אך סייג כי "זה לא מה שחווינו בחגי תשרי. היינו במספרים גבוהים יותר אבל אנחנו מתייחסים למצב הנוכחי בצורה כזו שצריך כאן פעולות חירום".

הפרויקטור תלה את העלייה בקצב התפשטות הנגיף ב"שאננות שיש בציבור", כלשונו. לדבריו, זה נבע "בהתחלה מכך שיש חיסון עדר, אחר כך שיש חיסונים והחורף", ובנוסף גם השתתפות באירועים ולימודים במוסדות חינוך שלא מתקיימים תחת תנאים מחמירים.

נומה ציין כי 8% מסך המאושפזים ו-11% מסך הנפטרים בישראל הם חרדים, והוסיף כי רבע מסך החולים הם מהמגזר. הוא התייחס לתחלואה הגבוהה בישיבות, "יש לנו בישיבות קרוב ל-1,000 חולים מאומתים".

תלמידי ישיבה משחקים כדורגל בפארק בפתח תקווה, 13 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
11% מסך הנפטרים בישראל הם חרדים. תלמידי ישיבה בפ"ת משחקים כדורגל/ראובן קסטרו

עם זאת, נומה הבהיר כי "זה נמצא תחת שליטה. זה לא מצריך את הפסקת הלימודים או פירוק מתווה הקפסולות שפועל בהן. הייתי שמח שנהיה במספרים נמוכים יותר אבל כל עוד אנחנו משאירים את זה מחוץ לקהילה, זה בסדר". הוא גם הוסיף כי רוב המאומתים נמצאים ב-12 ישיבות מתוך ישיבות רבות נוספות.

כמו כן, הוא שיבח את החרדים על ההתגייסות למבצע החיסונים. לדבריו, "הציבור החרדי מוביל בתהליכי ההתחסנות במדינת ישראל, חרף כל האתגרים והחששות בתחילת הדרך. מנהיגים התחסנו ומתחסנים, זה מבורך מאד. העניין הוא שצריך זמן. חשוב לכופף את רמת התחלואה הנוכחית כדי שכמה שיותר אנשים ברמת סיכון יתחסנו".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה לדבריו של נומה לגבי השפעת הבחירות על האכיפה כי "‏אין דרך להצדיק את המהלך המטורף הזה. מי שמקל באכיפה מסיבות פוליטיות פוגע קודם כל בחרדים עצמם, ואחר כך בחברה הישראלית כולה. המדינה חייבת ממשלה אחרת, שמסוגלת להתעלות מעל שיקולים פוליטיים בזמן משבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully