וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי הרבנים במגזר החרדי: "מי שביכולתו להתחסן - שיעשה זאת"

15.12.2020 / 20:52

ראשי הזרם הליטאי והספרדי במגזר החרדי הבהירו כי החיסונים נגד נגיף הקורונה בטוחים לשימוש, וכי מומלץ להתחסן לכל מי שבאפשרותו לעשות זאת. עם זאת, הרבנים הדגישו כי על הסובלים מאלרגיות להתייעץ עם הרופא המשפחתי

בווידאו: הרב קנייבסקי, החולה בקורונה, קורס/מתוך: שידור חי של אירוע שמחת בית השואבה בבני ברק

הרב חיים קנייבסקי, הרב גרשון אדלשטיין והרב שלום כהן, מנהיגי הזרם הליטאי והספרדי במגזר החרדי הורו הערב (שלישי) לכל מי שבאפשרותו להתחסן - לעשות זאת. הרבנים הבהירו כי הניסוי בחיסון בוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים בעולם הרפואה, וכי הוכח שאין סיכון בקבלת החיסון. את ההודעה מטעם הרבנים הבכירים פרסם היועץ הרפואי, הרב אלימלך פירר.

מעבר לעידוד הציבור להתחסן, הרבנים הדגישו כי על הסובלים מאלרגיות מכל הסוגים, להתייעץ עם הרופא המשפחתי, על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי. כמו כן, הבהירו שהיות והניסוי נערך בקרב גילאים מ-16 ומעלה, צעירים עד לגיל הזה מתבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם.

הרבנים קנייבסקי, אדלשטיין ושלום כהן נחשבים להנהגה החרדית הבכירה של הזרם הליטאי והספרדי במגזר החרדי. המכתב בשמם צפוי להתפרסם בימים הקרובים בעיתונות החרדית, בריכוזים החרדים ובכלי תקשורת נוספים, זאת במטרה להגביר את המודעות הציבורית בעד החיסונים. עם זאת, במכתב אין כל התייחסות מטעם הנהגת הזרם החסידי שרבים ממנו הפרו את הנחיות הקורונה בגל הראשון והשני בצורה מכוונת.

פירר בהתייעצות אצל הרב אדלשטיין. -, אתר רשמי
הרב פירר בהתייעצות אצל הרב אדלשטיין/אתר רשמי, -

אתמול בכירי משרד הבריאות ניסו לרתום את הרבנים החרדים למבצע החיסונים נגד הקורונה, אך נדחו. בכירי המשרד, בהם המנכ"ל פרופ' חזי לוי וממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, הגיעו לישיבה מיוחדת בבית הדין הרבני הכי נחשב ויוקרתי בבני ברק, כדי להסביר לרבנים העומדים בראשו את החשיבות בצורך להתחסן מפני הקורונה במבצע החיסונים שצפוי לצאת לדרך בשבוע הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגישת הרבנים עם בכירי מערכת הבריאות, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS, הרב יהודה סילמן, מבכירי הדיינים ופוסקי ההלכה בבני ברק, הסביר כי יש להמתין עם קריאה פומבית. "אני מבין שאנחנו מוכרחים לקבל סיכון מסוים כי הקורונה מאוד מסוכנת, אבל ברגע זה לצאת עם אישור רשמי מבחינתנו זה מוקדם מדי, כי שומעים דבר כזה ושומעים דבר כזה", אמר. עם זאת, הרב סילמן בירך על מבצע החיסונים. "אם מישהו ישאל אותי באופן פרטי, ייתכן שאגיד לו לעשות את זה".

הרב סילמן, ראש אב בית הדין, אמר לבכירי משרד הבריאות כי "ההיגיון הפשוט אומר שהמחקרים והאישור של הרשויות המוסמכות בארצות הברית - יש להם משקל". אבל הבעיה העיקרית, לדבריו, "היא שאתם יודעים טוב יותר שמחקר שנערך על פני ארבעה חודשים לא שולל אפשרות שלטווח ארוך יכולים להיות בעיות". הרב סילמן הדגיש: "המהלך לעשות חיסונים הוא מהלך נכון, אבל ברגע זה לצאת עם אישור רשמי מבחינתנו זה מוקדם מדי. היינו מחכים כמה שבועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully