וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה במגזר החרדי: כ-15% ממוסדות החינוך פתוחים בניגוד להנחיות

18.1.2021 / 17:54

רוני נומה אמר כי יש צורך בעוד אכיפה במוסדות החינוך במגזר, לאחר שביומיים האחרונים תועדו כמה בתי ספר ממשיכים לפעול בניגוד לחוק. "הרוב סגורים, האם זה יימשך? לא יודע. אנחנו יודעים שיהיה קשה להחזיק את זה ככה לעוד עשרה ימים"

בווידאו: הפרויקטור נומה מעריך שכ-15% ממוסדות החינוך החרדים פתוחים/צילום: דוברות משרד הבריאות

פרויקטור הקורונה במגזר החרדי, רוני נומה, אמר היום (שני) בתדרוך לתקשורת כי יש צורך בעוד אכיפה במוסדות החינוך במגזר, אך הודה כי סגירתם לעשרה ימים נוספים מהווה קושי ממשי. זאת, לאחר שבימים האחרונים תועדו כמה בתי ספר ממשיכים לפעול בניגוד להנחיות. הוא אמר ש-15% ממוסדות החינוך החרדיים פתוחים בניגוד להנחיות, והסביר כי הנתון הוא "בין הערכה להשערה".

נומה ציין כי 30% מהתחלואה היומית מגיעה מהמגזר החרדי, אך הדגיש כי "הסימנים מעידים על בלימה" בתחלואה בקרב התושבים, והתייחס בהרחבה בדבריו למערכת החינוך החרדית, ברקע ההפרות שדווחו בימים האחרונים.

"כולנו מכירים שיש מסגרות חינוכיות במקומות מסוימים פתוחות, אבל הרוב סגור. אנחנו יודעים את זה - לא על הכל, אבל מכירים חלק מהדברים. צריך להגיד ביושר שהרוב סגור. האם זה יימשך? לא יודע", אמר נומה. "כולנו חשים את הזרמים ואת הלחץ ויודעים שיהיה קשה להחזיק את זה ככה לעוד עשרה ימים, זה אתגר גדול ואנחנו עוסקים בו. אם הסגר יוארך, נצטרך לפעול שהרמה הנוכחית של השמירה נמשכת".

תלמידים עושים את דרכם לאחד ממוסדות החינוך בבני ברק תוך התגוננות מהגשם בבני ברק 18 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תלמידות בדרכן למוסד חינוך בבני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

נומה נשאל על ידי וואלה! NEWS האם יש מספיק אכיפה משטרתית ביישובים החרדים, והשיב כי היה מעדיף אם הייתה אכיפה משמעותית יותר. "המשטרה עושה את מה שעושה, הם יסבירו לכם מה הם עושים. בחלק מהמקומות אנחנו רואים שיש אכיפה, האם זה בהיקפים שהיינו רוצים? כולנו היינו רוצים יותר", אמר.

הוא ציין כי ההנהגה הרוחנית משמיעה קול נגד פתיחת מוסדות החינוך. "הדברים נאמרים בצורה ברורה. זה אתגר גדול. יש לחץ על הרבנים לפתוח, יש מנהלים והורים שמבקשים שתיפתח מערכת החינוך. הם נמצאים בלחץ גדול מאוד מצד השלטון להשאיר סגור, וגם לחץ פנימי לפתוח. אם הסגר יוארך בשבוע, יהיה כאן אתגר גדול מאוד ואנחנו פועלים ומצפים שיהיו אמירות ברורות על סגירת מוסדות החינוך, חרף הקושי הגדול".

נומה שב וטען כי רוב מוסדות החינוך החרדיים סגורים, אך הזהיר מפני ההתפתחויות האפשריות. "רק חלק קטן פתוח, אם לא נבלום את זה - זה ימשיך לגדול. מתחילה כאן זליגה. אני חושש מכך ששבוע הבא יהיה יותר פתוח מאשר היה השבוע. האם אנחנו עוסקים בזה? כן. אנחנו לעתים מעבירים כתובות למשטרה. אבל צריך להגיד ביושר - הרוב סגור", אמר.

עוד בוואלה!

פי 2 יותר גברים מנשים וזינוק חד בגל השלישי: מאחורי 4,000 מתים מקורונה

לכתבה המלאה
ברכת אברהם סלונים תלמוד תורה, בני ברק, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תלמוד תורה ברכת אברהם סלונים בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו

היום פורסם כי המוסד הליטאי המרכזי בירושלים ממשיך לפעול בניגוד לחוק, בשיאו של סגר וחרף נתוני התחלואה הגבוהים בחברה החרדית. הבוקר, זה היום השלישי, המשטרה לא הגיעה לאכוף את ההנחיות במקום. מדובר בתלמוד תורה חכמת שלמה, המזוהה עם הזרם הליטאי המרכזי בהנהגת הרב חיים קנייבסקי, ובו לומדים מאות תלמידים בגילאי 13-5.

בתוך כך, גם הפלגים הקיצוניים במגזר החרדי שמעולם לא סגרו את שעריהם, המשיכו בלימודים כרגיל. בבני ברק פועל במרכז העיר מוסד לבנות המזוהה עם הפלג הירושלמי, ובתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים עשרות בנות מגיעות לבית הספר בשעות הבוקר המוקדמות ליום לימודים שגרתי, למרות הסגר. מוסדות חינוך נוספים המזוהים עם העדה החרדית, הזרם הקיצוני ביותר בחברה החרדית, פועלים כרגיל, וכוחות משטרה שהגיעו לאכוף במקום - נתקלו באלימות מצד חלק מהתושבים.

רוני נומה מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי בני ברק  14/04/2020. ראובן קסטרו
"כולנו היינו רוצים יותר אכיפה". נומה/ראובן קסטרו

בני ברק, ירושלים וערים חרדיות נוספות הן ערים אדומות שהתחלואה בהן גבוהה מאוד. בבני ברק יש 4,804 חולים מאומתים, וציון הרמזור שלה הוא 9.9, מה שנחשב בהגדרה עיר אדומה. גם ירושלים היא עיר אדומה, ועל פי נתוני העירייה, שכונת סנהדריה בה ממוקם תלמוד התורה נחשבת שכונה אדומה. בעיר כולה יש כ-16 אלף חולים פעילים. ערים נוספות שבהן פועלים מוסדות חינוך כמו מודיעין עילית, ביתר עילית ובית שמש הן ערים אדומות שהציון שלהן בתוכנית הרמזור הוא 10-9.7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully