וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 תושבי בני ברק נעצרו בחשד למעורבות בתקיפת השוטרים בעיר בשבוע שעבר

24.1.2021 / 16:58

שלושה ימים לאחר התקרית האלימה, הסגירו את עצמם ארבעת החשודים לתחנת המשטרה בעיר ונעצרו מיד. במהלך התקיפה, התגודדו קבוצת חסידי ויז'ניץ-מרכז סביב רכבם של השוטרים, והשליכו אבנים וקרשים לעברם. שוטרת נפצעה באורח קל כתוצאה מהתקיפה

בווידאו: תקיפת רכב משטרתי במהלך אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

ארבעה תושבי בני ברק נעצרו היום (ראשון) בחשד למעורבות בתקיפת השוטרים שאירעה ביום חמישי האחרון בעיר. חוקרי תחנת בני ברק ניהלו חקירה יסודית, שהובילה לאיתור זהותם של ארבעה מהחשודים, שהסגירו את עצמם לתחנת המשטרה בעיר ונעצרו מיד לחקירה.

המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת הדיווח על התקיפה ברחוב שלמה המלך בעיר, במהלכה התגודדו קבוצת חסידי ויז'ניץ-מרכז סביב רכבם של השוטרים מיחידת הרישוי, שעסקו בפעילות אכיפה בעיר. הם השליכו אבנים וקרשים לעברם וניפצו את שמשות הרכב שבו נסעו השוטרים, באופן שגרם לפציעת שוטרת באורח קל. מדובר בחסידות ויז'ניץ בראשה עומד האדמו"ר, רבי מנחם מנדל הגר.

לאחר התקיפה, פרצו עימותים בין חרדים לכוחות המשטרה בבני ברק, שנמשכו שעות ארוכות עד לאמצע הלילה. תושבי העיר הציתו פחים וצמיגים, חסמו צמתים ויידו אבנים לעבר שוטרים. בתגובה, השליכו השוטרים לעברם רימוני הלם, הכו באלות ועצרו שישה חשודים בהפרות הסדר. קודם לכן המשטרה פשטה על הישיבה שממנה באו חסידי ויז'ניץ-מרכז שפצעו שוטרת.

תקיפת רכב משטרתי במהלך אכיפת תקונות הקורונה בבני ברק. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
תקיפת הרכב המשטרתי בבני ברק, בחמישי האחרון/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

האלימות גררה גינויים מכל המערכת הפוליטית, כשהח"כים ומובילי דעת הקהל החרדים התייחסו גם לאלימות המשטרתית נגד החרדים בבני ברק. היום אף נרשמו כמה עימותים בישיבת הממשלה, בין היתר בין שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן (יהדות התורה) לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. ליצמן פנה לאוחנה, ואמר לו: "אוחנה, מה זאת ההשתוללות הזו של המשטרה בבני ברק?". אוחנה השיב: "תגיד לי אתה מה זאת ההשתוללות הזו". ליצמן: "התמונות יגידו לך הכל". אוחנה: "אם תרצה אתה מכיר את הטלפון שלי, נעשה את זה יחד ולא בפורום הזה".

מאוחר יותר בישיבת הממשלה, התעמת ליצמן גם עם השר אקוניס. "אני מגנה כל אלימות. אסור שתהיה אלימות בכלל", אמר ליצמן. "גם שר הביטחון וראש הממשלה לא ראו את התמונות בבני ברק, היו מכות רצח כלפי עוברי אורח תמימים היה גם יריות היום. זה לא היה קורה בשום מקום אחר בארץ". לדבריו, "מחר שר הביטחון יגיד שצריך את חיל האוויר, צריך מישהו חיצוני כמו מבקר המדינה, שיראה את התמונות ויבדוק את זה. מי שגינה את החרדים גינה רק אותם, ולא בדק מה היה שם".

גם הבוקר, מאות הפגינו בבני ברק נגד סגירת תלמודי התורה והתעמתו עם השוטרים במקום. המוחים איגפו את השוטרים ויידו לעברם אבנים, ובתגובה שוטר יצא מההמון - כיוון לאוויר וירה. ההפגנה באה לאחר שמוסדות חינוך רבים בחברה החרדית, בהם ישיבת גרודנא באשדוד וישיבת סאטמר בירושלים, נפתחו הבוקר בניגוד להנחיות הסגר, ומהומות פרצו כשהמשטרה ניסתה להביא לסגירתם.

מפגינים חרדים, כיכר השבת בני ברק, 24 בינואר 2021. תומר נויברג, פלאש 90
מפגינים חרדים בבני ברק, הבוקר/פלאש 90, תומר נויברג

לישיבת גרודנא, השייכת לזרם הליטאי, הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות עשרות שוטרים. לאורך השבוע האחרון ניסו לאכוף את סגירת המוסד ומנהליו סירבו להפסיק את פעילותו, וגם הבוקר הצליחו למנוע את כניסת התלמידים באופן חלקי בלבד, בעוד ברחבי המקום נשמעת כריזה הקוראת להיכנס לכיתות ולהמשיך בלימודים.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "החסידים התקהלו והתעמתו עם השוטרים, תוך שקראו קריאות לעברם, וחלק מהתלמידים נכנסו לתחומי המוסד בכוח. במהלך העימותים נפצעו ארבעה שוטרים נעצרו ארבעה מהחסידים". במשטרה גם סיפרו כי אחד מבכירי החסידות אמר לשוטרים: "הילדים כבר בפנים, שהמשטרה תבוא כל יום, אנחנו לא נפסיק ללמוד תורה".

במשטרה הוסיפו כי ירי ההרחקה בוצע מפני שהשוטר חש סכנה לחייו. "מניתוח כלל הממצאים בשטח עולה, כי המון פורע חוק הקיף את שני השוטרים, שעה שנכחו במקום לשם שמירה על הסדר הציבורי, והשליכו לעברם אבנים, כאשר אחד השוטֹרים חש דקיֹרה בגב מחפץ כהה ונדחף על ידי ההמון ולפיכך ביצע ירי באוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully