וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מקלות ואבנים: בלשי משטרה שאכפו את תקנות הסגר הותקפו באלימות בבני ברק

חסידי ויז'ניץ-מרכז היכו בלשים של המשטרה וניפצו את זכוכיות הרכב שבו נסעו, בעת אכיפה שביצעו נגד הפרת הנחיות בעיר. במהלך האירוע שוטרת נפגעה באורח קל. דרעי: "צריך לעצור את הפורעים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין"

בווידאו: תקיפת רכב משטרתי במהלך אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

חסידי ויז'ניץ-מרכז תקפו הערב (חמישי) בלשים של המשטרה, במהלך אכיפה שביצעו נגד הפרת הנחיות קורונה בבני ברק. החסידים תקפו באלימות את הבלשים, ניפצו את זכוכיות הרכב שבו נסעו ופגעו בו באמצעות קרשים ואבנים. מדובר בחסידות ויז'ניץ בראשה עומד האדמו"ר, רבי מנחם מנדל הגר. האירוע התרחש ברחוב שלמה המלך בעיר. במהלך האירוע שוטרת נפגעה באורח קל.

ח"כ משה ארבל (ש"ס) ביקר בחריפות את תקיפת השוטרים בבני ברק. "אני מביע זעזוע ושאט נפש מאספסוף מופרע הלבוש כחרדיים שפגעו פיזית בשוטרי משטרת ישראל", אמר. "אין לברבריות מהסוג הזה מקום במחנינו ובחברה חפצת חיים. אני מצפה מרשויות האכיפה למצות את הדין עם פורעים אלו. הם אינם חרדים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לאירוע ואמר כי "הלינץ' הערב בבני ברק הוא חציית כל הקווים האדומים. לא מדובר בסתם התפרעות אלא מדובר בטרור מן הסוג החדש והטיפול חייב להיות בהתאם. יש לסגור את העיר לנכנסים ויוצאים עד שכל פראי האדם שהיו שותפים לו יתפסו ויענשו בחומרה. לא נקבל מצב של מדינה בתוך מדינה".

תקיפת רכב משטרתי במהלך אכיפת תקונות הקורונה בבני ברק. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
תקיפת הרכב המשטרתי בבני ברק, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

עיריית בני ברק גינתה את התקרית האלימה נגד השוטרים ואמרה כי "אנו במצב של פיקוח נפש וחובת כולנו לפעול ולעשות הכל למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה.מעשים אלו אינם דרכה של העיר, אינם משקפים את הלכי הרוח של רבני העיר ומאות אלפי תושביה.

הם הוסיפו כי "זהו מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך. לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי צריך לעצור את התוקפים בהקדם. "האלימות הקשה הערב בבני ברק, של מספר פורעים נגד שוטרים שהגיעו במסגרת תפקידם לאכוף את הסגר - חמורה ומקוממת", אמר דרעי. "צריך לעצור את הפורעים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. חייבים לשמור על ההנחיות ולהציל חיים. זה בנפשנו!".

הרכב משטרתי שניזוק במהלך אכיפת תקונות הקורונה בבני ברק 21 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
הרכב המשטרתי שהותקף בבני ברק, הערב/דוברות משטרת ישראל

מוקדם יותר היום נפצעו שני שוטרים באורח קל מיידוי אבנים, במהלך מהומות שפרצו בבני ברק מחוץ לישיבה שנפתחה בניגוד להנחיות, בעוד הפרת התקנות במגזר החרדי נמשכה. שניים נעצרו בחשד ליידוי אבנים לעבר השוטרים. גם תלמודי תורה באשדוד - של הפלג הירושלמי הקיצוני ושל פלגים נוספים - המשיכו לפעול למרות המהומות שאירעו בשבוע שעבר, במהלכן עשרות נעצרו ושוטרים נפצעו.

השוטרים הבחינו הבוקר בישיבה בבני ברק כשהיא פתוחה, על אף שהתחזתה לסגורה. לפי המשטרה, במקום התקהלו עשרות תלמידים ולאחר שהשוטרים הורו לסגור את הישיבה - התלמידים התבצרו בה והחלו להשליך לעברם אבנים ולחסום את הכביש הסמוך.

GIF -  תקיפת רכב משטרתי במהלך אכיפת תקונות הקורונה בבני ברק. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
תקיפת השוטרים בבני ברק, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

במקביל, שבוע אחרי העימותים והמהומות, תלמוד התורה של הפלג הירושלמי באשדוד ממשיך לעבוד כרגיל. לא רק התלמוד התורה של הפלג פתוח, עוד כמה תלמודי תורה בעיר פתחו את שעריהם בניגוד להנחיות.

במשך כל ימות השבוע וגם היום תלמוד התורה פתוח. הנחיות משרד הבריאות והעימותים הקשים עם המשטרה, שבמהלכם שלושה שוטרים נפצעו ונעצרו עשרות מפגינים, לא מונעים מראשי מוסדות החינוך לפתוח אותם, גם לא הקנסות הרבים שהם מקבלים מעיריית אשדוד.

"אני מבין ומסכים עם הטענה שהקורונה מסוכנת והורגת אבל נהיה אמיתיים עם עצמנו, עד כמה באמת אנחנו נשמרים ושומרים", אומר בכיר בפלג וממשיך לתקוף את המבקרים על פתיחת תלמודי התורה: "הייתי שואל את כל אותם אלו שזועקים על ה'סכנות ההדבקות' אצלנו האם הם מקפדים על ההנחיות".

הרכב משטרתי שניזוק במהלך אכיפת תקונות הקורונה בבני ברק 21 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
הרכב משטרתי שניזוק במהלך אכיפת תקנות הקורונה בבני ברק/דוברות משטרת ישראל

הוא אף מלין כי היחס אליהם מפלה, לעומת זה שהפגנות מקבלות. "מחאת האמנים שהתקיימה כנגד כל כללי הגבלות הקורונה, לא ראיתי שמישהו תקף אותם על זה. ההיפך, חיבקו אותם והצדיקו את מאבקם. אם המדינה קבעה שקדושת ההפגנות בשם חופש החרות חשובה יותר מקדושת החיים איזה מסר בעצם אנו מקבלים כשרואים את כל התמונות מבלפור, שם הקורונה לא מדבקת? לסבא והסבתא או השכן של המפגין בבלפור יש חסינות?" .

"המסקנה היא אחת, לכל מגזר ולכל אדם יש סדרי עדיפויות מה עליו להלחם ומה בשבילו ערך עליון, כיצד להשמר ועד כמה הוא מוכן להסתכן", מוסיף הבכיר בפלג הירושלמי שמכיר במסוכנות שבפתיחת המוסדות. "אנחנו בחרנו לקחת את הסכנה ומאידך את השמירה למה שמבחינתנו הוא ערך עליון וזה המשך שגרת החיים ולימודי התורה".

גם הקנסות בסך אלפי שקלים מדי שבוע שסופגת הישיבה לא גורמת להם לשנות את הגישה, לדברי הבכיר הם בכלל לא מתרגשים מזה. "כסף זה ממש לא עניין אצלנו, אנחנו כבר מספר שנים חיים בדרך שמנותקת כמעט לחלוטין כלכלית מתקציבי המדינה, רוב המוסדות שלנו אינם מתוקצבים כלל או באופן חלקי מינורי ויש שליחים טובים שעוזרים ומסייעים לנו כלכלית לקיומנו, ככה שגם את הקנסות דואגים לשלוח לנו שליחים טובים שישלמו אותם, בדיוק כמו שהגיעו תורמים השבוע ושילמו עשרות אלפי שקלים לתלמידי הישיבה שבגדיהם ניזוקו במחאה האחרונה באשדוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully