וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר מזהירים, בערב חוגגים: מאחורי החתונה ההמונית בבני ברק

19.1.2021 / 17:30

בחסידות קרעטשניף הופצו לחסידים הודעות בניסיון למנוע את הגעתם לחתונה, שנערכה לבסוף בניגוד להנחיות בהשתתפות מאות בני אדם מהחצר ומחסידות נוספת שהייתה שותפה לשמחה. בכיר בחסידות: "זו הייתה טעות לערוך את החתונה, אבל כנראה לא היה מספיק אומץ לדחות אותה". האזינו

בווידאו: בניגוד להוראות הסגר - חתונה בהשתתפות מאות חסידים בבני ברק/צילום: שמעון ברוך, דובורת משטרת ישראל

ביום החתונה ההמונית שנערכה אמש בבני ברק, ניסו בחסידות קרעטשניף להזהיר את החסידים מהפרת ההנחיות ולצמצם את הגעתם לאירוע. חרף זאת, החתונה - בה נישאו נכדת האדמו"ר מקרעטשניף ונכד האדמ"ור מדאראג, נערכה בנוכחות מאות בני אדם, בניגוד להנחיות.

בבוקר אותו היום הופצה בקו המידע הקהילתי של החסידות הודעה מוקלטת ביידיש במטרה למנוע את הגעתם של חסידים לחתונה. לפי ההודעה, "לאור המצב בארץ ישראל, אי אפשר לקחת אחריות הן מצד דיני נפשות והן מצד דיני ממונות", כלומר: יש להיזהר מכך גם לאור הסיכון הבריאותי, וגם מחשש לקנסות. הודעה נוספת בקו, שניסתה אף היא לצמצם הגעה למקום, עדכנה על כך שיועבר "שידור חי" טלפוני מהאירוע.

אולם, בכיר בחסידות אמר לוואלה! NEWS כי "זו הייתה טעות לערוך את החתונה הזו, אבל כנראה לא היה מספיק אומץ לדחות חתונה כזו - כי לצערנו רבים מהציבור החסידי חוגג מידי ערב".

מאות חסידים חגגו בחתונה בבני ברק בניגוד להגבלות הקורונה, 18 בינואר 2021. שמעון ברוך, צילום מסך
מתוך תיעוד החתונה/צילום מסך, שמעון ברוך

חסידות קרעטשניף הייתה במשך חודשים מהחסידויות המקפידות על ההנחיות, ולטענת גורמים בה "גם מספר החסידים שהשתתפו בחתונה היה קטן. מי שהגיע, בא, אמר מזל טוב והלך". עם זאת, בחתונה השתתפו מאות חסידים, הנמנים גם על חסידות דאראג, חסידות נוספת בבני ברק שארגנה את החתונה וזו התקיימה במבנה שלה.

עוד בוואלה!

תיעוד | מאות חסידים השתתפו בחתונה בבני ברק בניגוד להנחיות

לכתבה המלאה
"אי אפשר לקחת אחריות": הודעת החסידות שערכה את החתונה בבני ברק/צילום: שמעון ברוך

שוטרי יס"מ פשטו על החתונה, ובעקבות זאת, הנוכחים צעקו "לשים מסיכות", ומחוץ למקום קראו לעבר השוטרים "נאצים". במשטרה אמרו כי כוחות היס"מ פיזרו את המשתתפים תוך זמן קצר, וסגרו את האולם "כשהוא ריק מאדם". עוד נמסר כי כמה קנסות בסך 5,000 שקל נרשמו לכמה מהנוכחים, וכי מארגן האירוע יוזמן לחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה. עם זאת, מקור בכיר בחסידות שערכה את החתונה ההמונית מסר כי האירוע נמשך במתכונת מצומצמת של בני משפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully