וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים: שוטרים יצאו ל"מסע נקמה" בבני ברק; המשטרה: "התנהגות פושעת"

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 13:19

ח"כים טענו לאלימות משטרתית כלפי חפים מפשע בפעולות אכיפה שנערכו בעיר, לאחר ששעות קודם לכן חסידים תקפו שוטרים שאכפו את הנחיות הקורונה: "התנהלות כוחנית שעלולה להידרדר לשפיכות דמים". אוחנה הודה: "רוב תושבי בני ברק שומרי חוק, הם סבלו על לא עוול בכפם"

בווידאו: עימותים אלימים בבני ברק/צילום: דוברות משטרת ישראל

לאחר הגינויים נגד תקיפת השוטרים בבני ברק, במגזר החרדי מתחו הבוקר (שישי) ביקורת חריפה נגד המשטרה בטענה כי הגיעה אמש לעיר ל"מסע נקמה", כלשונם, שכלל אלימות נגד חפים מפשע ורימוני הלם - אך כלל לא פעלה נגד התוקפים באירוע. במשטרה דחו את טענות החרדים, והבהירו כי "עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה כדי התנהגות פושעת ומסוכנת".

חסידי ויז'ניץ-מרכז תקפו אמש בעיר בלשים של המשטרה, במהלך אכיפה שביצעו נגד הפרת הנחיות קורונה בבני ברק. הם גם ניפצו את זכוכיות הרכב שבו נסעו ופגעו בו באמצעות קרשים ואבנים. במהלך האירוע נפצעו שבעה שוטרים.

בעקבות זאת, עשרות שוטרי יס"מ הגיעו סמוך לחצות לישיבה של חסידות ויז'ניץ-מרכז, ממנה יצאו לכאורה הנערים שתקפו את השוטרים. ואולם, כוחות המשטרה נתקלו בישיבה ריקה לאחר שהבחורים שלומדים בה נטשו את המקום. למרות זאת, החלו עימותים בין משטרה לאזרחים וסקרנים ברחובות סמוכים, כשהמשטרה הפעילה אלימות נגדם, במקרים מסוימים ללא סיבה, ועשתה שימוש מסיבי ברימוני הלם ובמכת"זית. שישה מפגינים נעצרו, אך עם זאת, אף אחד מהתוקפים באירוע האלים לא נעצר.

שוטרים בבני ברק, 22 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
"זה לא תורם להשבת השקט בעיר". היערכות המשטרה בבני ברק, אתמול/דוברות משטרת ישראל

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן מסר כי "מה שראינו הלילה בבני ברק הוא מסע נקמה פראי ותוקפני מצד שוטרים מוסתים, תוך ענישה קולקטיבית, כלפי מאות אלפים מתושבי העיר, חפים מכל פשע. יודגש, אין כל הצדקה לשום מעשה אלימות מכל סוג, כולל כמובן כלפי אנשי משטרה העושים מלאכתם. כל שימוש באלימות הוא מעשה פסול שיש לגנותו".

עם זאת, הוסיף ליצמן כי הוא "מגנה בתוקף מתן ההוראה להכניס פלוגות שוטרים לפרוק זעמם באלות לעוברי אורח, שימוש ברימוני הלם ומכתזיות, ובמשך כל שעות הלילה סיכנו רבים, תוך פגיעה במנוחת רבבות אזרחים, ביניהם ילדים קטנים, על לא עוול. פניתי לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולמפכ"ל הנכנס קובי שבתאי, לקבל הבהרות נוכח התנהגות זו שאינה מוסיפה למאמצי המאבק בנגיף הקורונה, אלא להיפך".

עוד בוואלה!

הרוב החרדי כבר לא שותק נגד מפרי ההנחיות, אבל המציאות עוד רחוקה משינוי

לכתבה המלאה
שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה לאחר הפרות בבני ברק, 22 בינואר 2021. אבי גדלוביץ, בחדרי חרדים, אתר רשמי
שוטרים ברחובות בני ברק, הלילה/אתר רשמי, אבי גדלוביץ, בחדרי חרדים

סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) טען כי "גם אם המחזה של פגיעה ברכבי המשטרה אינו מוצדק כלל, אסור למשטרה להתנהג כאילו שמדובר במסע נקמה אלים שאינו תורם להשבת השקט לעיר, הדברים היו צריכים להתנהל בצורה חכמה ולא כוחנית".

חברו למפלגה, סגן השר אורי מקלב, טען כי "אסור לאפשר לשוטרים לצאת למסע נקמה". לדבריו, "למשטרה יש תפקיד מוגדר בחוק ועליה לפעול אך ורק על פי מה שהחוק מאפשר לה".

מעצר חשוד בהפרות סדר בבני ברק, 22 בינואר 2021. שמעון ברוך, ידיעות מהשטח בטלגרם, צילום מסך
"אסור לאפשר לשוטרים לצאת למסע נקמה". מעצר מפגין בבני ברק, אתמול/צילום מסך, שמעון ברוך, ידיעות מהשטח בטלגרם

עמיתם, ח"כ יצחק פינדרוס, הוסיף כי "הלילה הוכח שוב הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה", וגם ח"כ ינון אזולאי מש"ס הזהיר כי המצב "עלול להידרדר לשפיכות דמים ברגע של איבוד שליטה על האירוע".

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הגיב לביקורת, והודה כי "רוב הציבור החרדי ובבני ברק בפרט שומר חוק ולצערי סבל הלילה על לא עוול בכפו". עם זאת, אוחנה הוסיף כי "תקיפת שוטרים לא יכולה לעבור בשקט. אוהבים את הנחיות הקורונה או לא? תפקידה של המשטרה לאכוף. אנו במאבק משותף להצלת חיים. האויב הוא הנגיף, לא אחר. אפשר לנצח - יחד".

המשטרה: "התנהגות פושעת ומסוכנת"

במשטרה דחו על הסף טענות לאכיפה "מחמירה מדי", זאת, לדבריהם, "שעה שפורעי חוק רבים יידו אבנים לעבר שוטרים, הכו ופצעו שוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי והבעירו פחים".

עוד הוסיפו כי "עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה כדי התנהגות פושעת ומסוכנת. המשטרה לא תשלים עם מעשים מעין אלו ותפעל לאכיפה בלתי מתפשרת נגד הפרות המוניות הפוגעות בבריאות הציבור ולטיפול נחוש בגילויי אלימות שיופנו כלפי שוטרים הפועלים למען שלום הציבור ובריאותו".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully