וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים מנעו פתיחת ישיבה באשדוד; ילדים יצאו ללימודים בביתר עילית

במוסד גרודנא של הפלג הירושלמי בעיר הדרומית נרשמו לאורך השבוע כמה עימותים, לאחר שמנהליה סירבו להפסיק את פעילותה חרף הגבלות הסגר המהודק. בביתר עילית לא נצפו כוחות המשטרה הבוקר, כשתלמודי תורה פתחו את שעריהם

בווידאו: שוטרים מונעים פתיחת ישיבה באשדוד; ילדים יצאו ללימודים בביתר עילית/צילום: ניב אהרונסון, דוברות המשטרה עריכה: אסף דרורי

עשרות שוטרים הוצבו הבוקר (שישי) בפתח תלמוד תורה גרודנא של הפלג הירושלמי באשדוד, ומנעו כניסה למקום. בעקבות זאת, התעמתו תושבים חרדים עם השוטרים, וקראו לעברם קריאות. במוסד נרשמו עימותים לאורך השבוע בעקבות הפרות של תקנות הקורונה, לאחר שמנהליו סירבו להפסיק את פעילותה.

לצד זאת, בביתר עילית ניתן היה לראות הבוקר ילדים שהולכים לתלמודי תורה על אף הסגר, אך בהתנחלות לא נראים הבוקר כוחות משטרה. כך, תלמוד תורה "מאה שערים" בעיר הוסיף לפעול, חרף התקנות.

במוסד לומדים תלמידים מהזרם החסידי הכללי במגזר החרדי, והוא מקבל תקציב חלקי מהמדינה לאורך השנה. חלק מהמשפחות במוסד מזוהות עם אגודת ישראל, הסיעה החסידית המרכיבה את יהדות התורה. מוסד זה נפתח ללימודים כרגיל, למרות הסגר וההנחיות שאוסרות זאת.

שוטרים מונעים את פתיחת המוסד החרדי גרודנא באשדוד במסגרת אכיפת תקנות הקורונה 22 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
כוח משטרה ונערים בסמוך לתלמוד התורה באשדוד, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

גם תלמוד התורה באשדוד היה פתוח לאורך השבוע, חרף ההגבלות. העימותים הקשים עם המשטרה, שבמהלכם שלושה שוטרים נפצעו ונעצרו עשרות מפגינים לא מנעו מראשי מוסדות החינוך לעצור את פעילותה, גם לא הקנסות הרבים שהם מקבלים מעיריית אשדוד.

"אני מבין ומסכים עם הטענה שהקורונה מסוכנת והורגת אבל נהיה אמיתיים עם עצמנו, עד כמה באמת אנחנו נשמרים ושומרים", אמר בכיר בפלג וממשיך לתקוף את המבקרים על פתיחת תלמודי התורה: "הייתי שואל את כל אותם אלו שזועקים על ה'סכנות ההדבקות' אצלנו האם הם מקפדים על ההנחיות".

עוד בוואלה!

הרוב החרדי כבר לא שותק נגד מפרי ההנחיות, אבל המציאות עוד רחוקה משינוי

לכתבה המלאה
תלמידים עושים את דרכם בליווי אביהם למוסד חרדי שפתוח בניגוד להנחיות בבית"ר עילית 22 בינואר 2021. ניב אהרונסון
תלמידים הולכים לבית הספר בביתר עילית, הבוקר/ניב אהרונסון
תלמידים עושים את דרכם למוסד החרדי "מאה שעריים" בבתר עילית בניגוד לתקנות הקורונה 22 בינואר 2021. ניב אהרונסון
תלמידים עושים את דרכם למוסד "מאה שערים" בביתר עילית, הבוקר/ניב אהרונסון

הדברים מגיעים אחרי שבלילה פרצו עימותים בין חרדים לכוחות המשטרה בבני ברק, בעקבות תקיפת השוטרים שעסקו באכיפת הסגר. תושבי העיר הציתו פחים וצמיגים, חסמו צמתים ויידו אבנים לעבר שוטרים. בתגובה, השליכו השוטרים לעברם רימוני הלם, הכו באלות ועצרו שישה חשודים בהפרות הסדר. קודם לכן המשטרה פשטה על הישיבה שממנה באו חסידי ויז'ניץ-מרכז שפצעו שוטרת.

המשטרה פעלה לפיזור הפרות סדר ברחבי העיר בכוחות מתוגברים. בין היתר, הגיעו שוטרים לצירי תנועה שנחסמו על ידי הבערת צמיגים וניסתה לפנות את המתקהלים. החשודים נלקחו לחקירה, וייתכן שיובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully