וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפרות נמשכות: 10 עצורים בתלמוד תורה בירושלים; שוטר נפצע מאבן בראשו

המשטרה הגיעה לאכוף את הנחיות הקורונה בתלמוד תורה של חסידות סאטמר, ועימותים נרשמו עם שוטרים. לאחר שהכוחות עזבו את המקום התלמידים יצאו לרחוב ורקדו. מוקדם יותר דווח על אבנים שהושלכו לעבר ניידת משטרה שהגיעה לטפל בהפרות באחת השכונות בעיר, וחלון הניידת התנפץ

בווידאו: אבן שהושלכה לעבר ניידת משטרה שהוזעקה להפרת תקנות הקורונה/דוברות המשטרה

המשטרה הגיעה הבוקר (רביעי) לאכוף את הנחיות הקורונה בתלמוד תורה של חסידות סאטמר בירושלים, ובמהלך האירוע עצרה יותר מ-10 בני אדם ששהו במקום. במהלך האכיפה, נרשמו עימותים עם שוטרים וחלקם נפצעו.

לאחר שעזבו את המקום, התלמידים יצאו החוצה לרחוב לריקודים, וכעת הם מתכננים לשוב ללימודים, בניגוד להנחיות. חסידות סאטמר היא חסידות קיצונית ואנטי ציונית שאינה מקבלת תקציבים מהמדינה. החסידות שייכת לפלגים הקיצוניים שמעולם לא סגרו את שערי מוסדות החינוך המזוהים עמם, מאז תחילת הסגר

כמו כן, אבנים הושלכו הבוקר לעבר ניידת משטרה בירושלים וגרמו לפציעתו של שוטר שנפגע בראשו. הניידת הגיעה לשכונת "עזרת תורה" בעיר בעקבות דיווח על הפרת תקנות הקורונה, והשוטרים הותקפו באבנים. אחת האבנים שהושלכו ניפצה את חלון הרכב.

תלמידי תלמוד תורה של חסידות סאטמר רוקדים ברחוב לאחר הפרת הנחיות הקורונה. 20 בינואר 2021. מחאות החרדים הקיצוניים, צילום מסך
תלמידי חסידות סאטמר רוקדים ברחוב לאחר הפרת ההנחיות, היום/צילום מסך, מחאות החרדים הקיצוניים

כמו כן, שוטרים הגיעו אמש לשכונת רמת שלמה בעיר לאכוף את התקנות לאחר שדווח על חתונה ובה עשרות משתתפים. לנוכחים באירוע נרשמו דוחות והאירוע הופסק. החתונה נערכה באולם בית ספר שהוסב לאולם אירועים.

גם אתמול נפתחו מוסדות חינוך חרדיים ברחבי הארץ, בניגוד להנחיות וכמעט ללא אכיפה משטרתית נגד פעילותם. מדובר במוסדות של הזרמים הקיצוניים במגזר החרדי אך גם של הזרם החסידי. בתחילת השבוע הצטרפו אליהם גם מוסדות בודדים המזוהים עם הזרם הליטאי המרכזי, וחלקם חידשו את הלימודים בכיתות הגבוהות בלבד.

עוד בוואלה!

הסגר יוארך בעשרה ימים; נוסעים יידרשו בבדיקה לפני הטיסה לישראל

לכתבה המלאה

באחד ממקרי הפרת ההנחיות, עימותים פרצו בשכונת סנהדריה בירושלים, לאחר שמשטרה הגיעה למקום כדי לאכוף את הגבלות הקורונה בישיבת ברסלב. השוטרים שהוזעקו למקום עצרו 20 נערים שהיו במקום, ונענו בקריאות "נאצים" מפי אזרחים שמחו על כך.

במשטרה טענו כי עשרות אנשים "התגודדו" במקום וחסמו את התנועה, "תוך ניסיונות אף למנוע את כניסת כוחות המשטרה אל מקומות בהן מתקיימת הפרה בוטה של התקנות". עוד נטען כי אחד העצורים עוכב לאחר שנמצאו אצלו סכין ותרסיס גז.

אבן שהושלכה לעבר ניידת משטרה שהוזעקה להפרת תקנות הקורונה, גרמה לפציעתו של שוטר שנפגע בראשו., ירושלים 20 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
חלון הניידת שעליה הושלכו אבנים בירושלים, היום/דוברות משטרת ישראל

אתמול חשפה המשטרה את נתוני האכיפה ומסרה כי מרבית הדוחות במהלך הסגר השלישי ניתנו במגזר הערבי, יותר מלאוכלוסייה הכללית והחרדית. לפי הנתונים, בין 18-8 בינואר ניתנו 10,692 דוחות במגזר הערבי, שהם 80 דוחות לעשרת אלפים תושבים. לעומת זאת, באוכלוסייה הכללית ניתנו 27,457 דוחות, שהם 58.6 דוחות לעשרת אלפים תושבים, ובאוכלוסייה החרדית ניתנו רק 1,628 דוחות, שמהווים 26 דוחות לעשרת אלפים תושבים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully