וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר השלישי: מספר הדוחות שחולקו לערבים גבוה פי 3 מלחרדים

19.1.2021 / 18:50

52,726 דוחות ניתנו על ידי המשטרה מאז החל הסגר השלישי. מרבית הדוחות חולקו במגזר הערבי ביחס של 80 לעשרת אלפים תושבים. ראש אגף מבצעים במשטרה: "יש שוני בהתנהגות בין האוכלוסיות, אין אכיפה בררנית"

בווידאו: המשטרה אוכפת את תקנות הקורונה/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

במגזר הערבי ניתנו הכי הרבה דוחות במהלך הסגר השלישי, יותר מלאוכלוסייה הכללית והחרדית - כך עולה מנתוני האכיפה שנחשפו היום (שלישי) על ידי המשטרה. לפי הנתונים, בין 18-8 בינואר ניתנו 10,692 דוחות במגזר הערבי, שהם 80 דוחות לעשרת אלפים תושבים. לעומת זאת, באוכלוסייה הכללית ניתנו 27,457 דוחות, שהם 58.6 דוחות לעשרת אלפים תושבים, ובאוכלוסייה החרדית ניתנו רק 1,628 דוחות, שמהווים 26 דוחות לעשרת אלפים תושבים.

"מדיניות האכיפה נשענת על מוקדי התחלואה והערכת הסיכון לפי משרד הבריאות", אמר ראש אגף מבצעים במשטרה, אמנון אלקלעי. "מדובר בטווח עצום של מקומות שהמשטרה נדרשת לפעול בהם. כשאתה אוכף התקהלות בבית כנסת זה לא אותו דבר כמו אכיפת מסכה או אכיפה של יציאה מהבית שלא לצורך חיוני. יש מקומות שבהם יש היקף תחלואה גבוה והיקף הפרות נמוך. רואים את זה בעיקר במגזר החרדי".

בדיקת כלי רכב במחסום משטרתי לאכיפת הסגר, מחלףנחשונים, 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
במגזר הערבי ניתנו הכי הרבה דוחות. בדיקת כלי רכב במחסום במחלף נחשונים, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

הוא הוסיף כי "יש שוני בהתנהגות בין האוכלוסיות. אין אכיפה בררנית, יש פה שונות רלוונטית ולפיה אנחנו מתנהגים. אנחנו רואים את השונות בעולם החרדי. באופן כללי, רוב הציבור נשמע להנחיות. אנחנו בודקים את עצמנו ביחס למשטרות בעולם ואנחנו רואים הבצורה בולטת שהאכיפה אצלנו גבוהה יותר. האמירות שבמדינת ישראל חסר אכיפה לא מסתדרות עם המציאות".

כמו כן, אלקלעי הוסיף כי "באוכלוסייה החרדית רואים יותר התקהלויות. לא ניתן לגרום לאוכלוסייה להתנהג בהתאם אך ורק באמצעות אכיפה פלילית. אכיפה גם לא מונעת כל דבר. כשעושים אירועים כאלה ודאי שצריך לאכוף נגדם, אבל אי אפשר לצפות שאכיפה פלילית תמנע כל אירוע כזה".

52,726 דוחות ניתנו על ידי המשטרה מאז החל הסגר השלישי. מרבית הדוחות, 37,523, ניתנו בגין יציאה ממקום המגורים לפעולה שאינה מותרת. 11,344 דוחות חולקו בגין אי עטיית מסיכה, ו-788 בגין הפרת חובת בידוד. מאז פרוץ מגיפת הקורונה בישראל בחודש מרץ, חילקה המשטרה 547,533 דוחות בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully