וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חרדים הפגינו במאה שערים נגד תקנות הקורונה, עשרה נעצרו

במהלך המחאה הושלכו אבנים וחפצים לעבר הכוחות, וכתוצאה מכך נפגעו שני שוטרים בגופם. באחד התיעודים מהאירוע נראה שוטר בועט בילד מאחור, בעת שהוא מוביל את אחד העצורים

בווידאו: שוטר תועד בועט בילד, 10 עצורים בהפרות סדר במאה שערים/צילום: א. כהן, מחאות החרדים הקיצוניים

מאות חרדים הפגינו הערב (חמישי) בשכונת מאה שערים בירושלים נגד תקנות הקורונה. עשרה מפגינים נעצרו על ידי המשטרה, שפעלה במקום בכדי לאכוף את התקנות.

במהלך המחאה הושלכו אבנים וחפצים לעבר הכוחות, וכתוצאה מכך נפגעו שני שוטרים בגופם. כמו כן, נתפס חשוד "על חם" עם אבן בידו והוא נעצר. באחד התיעודים מהאירוע נראה שוטר בועט בילד מאחור, בעת שהוא מוביל עצור.

"נפעל בנחישות אל מול פורעים שיבחרו להפר את הסדר הציבורי, לפגוע בשוטרים המבצעים משימה לאומית של אכיפה במטרה להביא לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, ואכיפת החוק בפרט", מסרו במשטרה.

גל מעצרים במאה שערים בעקבות הפרת הנחיות הקורונה 14 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
מאות הפגינו במקום. מעצר של המשטרה במאה שערים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה כי אכיפת תקנות הקורונה תחמיר בסוף השבוע. "מוסדות החינוך החרדיים שפועלים בניגוד להנחיות, מקומות שתקפו שוטרים ופגעו בניידות וניסו למנוע מאיתנו לאכוף את החוק, שם נדע לטפל", אמר בתדרוך ניצב משנה ישי שלם, ראש מחלקת המבצעים של משטרת ישראל.

הוא הוסיף כי "איפה שנתקל בכוח אנחנו יודעים להפעיל כוח, אבל אין לנו אינטרס להתנגש עם אף אחד. יש אחריות גם למשרד החינוך וגם למועצות מקומיות".

גורם בכיר במשטרה אמר במהלך התדרוך ששינויי האכיפה יורגשו בקרב הציבור. "משטרת ישראל מהדקת את האכיפה, וזה יהיה ניכר בשטח בצורה מאוד ברורה. בכל 48 השעות הקרובות של סוף השבוע תראו מחסומים באופן מאוד אינטנסיבי", אמר.

שוטר תועד בועט בילד במהלך אכיפות הקורונה במאה שערים 14 בינואר 2021. א. כהן, אתר רשמי
שוטר תועד בועט בילד במהלך אכיפת התקנות במאה שערים, היום/אתר רשמי, א. כהן

ביום שני האחרון תלמידי ישיבה באשדוד תקפו פקחים עירוניים והתעמתו עם שוטרים שהגיעו למוסד כדי לאכוף את הנחיות הקורונה. האירוע, שחלקים ממנו תועדו והופצו ברשתות, החל בעקבות התקהלות של תלמידי ישיבת גרודנא בשכונה ג' בעיר. 11 בני אדם נעצרו או עוכבו בחשד להפרת הסדר, בעוד שלושה שוטרים נפצעו באורח קל במהלך העימותים.

פקחי העירייה הגיעו תחילה סמוך לבניין, אז פרצו החוצה נערים והחלו ליידות אבנים ומקלות לעברם. לאחר מכן הגיעה המשטרה עם כוחות מתוגברים כדי לאכוף את ההנחיות ולעצור את המתפרעים. לפי גורמים במשטרה, בתוך הישיבה למדו יותר ממאה בחורים בניגוד להגבלות.

מתחילתו של הסגר המהודק רוב מסודות החינוך החרדיים סגרו את שעריהם. זאת, לאחר קריאתם של רבנים מובילים בזרמים השונים במגזר לשתף פעולה עם ההנחיות ולסגור את המוסדות לתקופת הסגר. עם זאת, הישיבה בה אירעה ההתפרעות משתייכת לפלג הירושלמי הקיצוני שהחליט במכוון להמשיך בקיום לימודים במוסדות חינוך המזוהים עמו, למרות הסגר והתחלואה הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully