וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהפגנה נגד סגירת תלמודי התורה בבני ברק; שוטר ירה באוויר

מוסדות חינוך חרדיים ברחבי הארץ נפתחו בניגוד להנחיות, ולאחר שנסגרו פרצה מחאה אלימה בעיר. מאות תושבים איגפו שוטרים ויידו לעברם אבנים. קודם לכן נפצעו 4 שוטרים בישיבה באשדוד, ובישיבה במאה שערים נפגעה אחת אחרת מאבן. ליצמן לאוחנה: "המשטרה משתוללת בבני ברק"

בווידאו: שוטר יורה באוויר במהלך מחאות בבני ברק/צילום: מחאות החרדים ויותם רונן

מאות מפגינים היום (ראשון) בבני ברק נגד סגירת תלמודי התורה ומתעמתים עם שוטרים. המוחים איגפו את השוטרים ויידו לעברם אבנים, ובתגובה שוטר יצא מההמון, כיוון לאוויר וירה. ההפגנה באה לאחר שמוסדות חינוך רבים בחברה החרדית, בהם ישיבת גרודנא באשדוד וישיבת סאטמר בירושלים, נפתחו הבוקר בניגוד להנחיות הסגר, ומהומות פרצו כשהמשטרה ניסתה להביא לסגירתם.

לישיבת גרודנא, השייכת לזרם הליטאי, הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות עשרות שוטרים. לאורך השבוע האחרון ניסו לאכוף את סגירת המוסד ומנהליו סירבו להפסיק את פעילותו, וגם הבוקר הצליחו למנוע את כניסת התלמידים באופן חלקי בלבד, בעוד ברחבי המקום נשמעת כריזה הקוראת להיכנס לכיתות ולהמשיך בלימודים.

אבנים הושלכו על שוטרים בבני ברק, אחד מהם ירה באוויר לאחר שחש סכנת חיים
24.01.21. אין, אתר רשמי
הירי באוויר במהומות בבני ברק, היום/אתר רשמי, אין
מפגינים חרדים, כיכר השבת בני ברק, 24 בינואר 2021. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים עם המשטרה. מפגינים בבני ברק, היום/פלאש 90, תומר נויברג

החסידים התקהלו והתעמתו עם השוטרים, תוך שקראו קריאות לעברם, וחלק מהתלמידים נכנסו לתחומי המוסד בכוח. במהלך העימותים נפצעו ארבעה שוטרים נעצרו ארבעה מהחסידים. "הילדים כבר בפנים, שהמשטרה תבוא כל יום, אנחנו לא נפסיק ללמוד תורה", אמר בכיר בחסידות.

מפגינים חרדים, כיכר השבת בני ברק, 24 בינואר 2021. תומר נויברג, פלאש 90
מפגינים בבני ברק, היום/פלאש 90, תומר נויברג
עשרות שוטרים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לישיבת גרודנא באשדוד, 24 בינואר 2021. רויטרס
עימותים בגרודנא, היום/רויטרס

בירושלים, על אף הסגר, ניתן היה לראות הבוקר תלמידים מגיעים בהסעות לתלמוד התורה "חכמה שלמה". בשכונת מאה שערים התפתחו עימותים לאחר שכוחות משטרה הגיעו לישיבת סאטמר ולבית הכנסת של חסידות סאטמר ברחוב יואל.

מאות המוחים בישיבת סאטמר הבעירו פחים בכביש והשליכו אבנים לעבר כוחות האכיפה, שהביאו לפציעת שוטרת בידה. המשטרה עשתה שימוש במכתזית כנגד התושבים, ואדם אחד נעצר. "כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר תוך שימוש באמצעים ככל שקיים צורך", מסרו.

עשרות שוטרים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לישיבת גרודנא באשדוד, 24 בינואר 2021. רויטרס
עימותים בגרודנא, היום/רויטרס

בעקבות העימותים האחרונים עם כוחות המשטרה, הודיעו בפלג הירושלמי כי רבי אשר דויטש, מהמנהיגים הבולטים בפלג, הורה על קיום המחאה בצומת הרחובות רבי עקיבא והרב שך בבני ברק, שתתרחב בהמשך לאזורים נוספים.

"מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אשר דויטש שליט"א הורה לקיים מחאה נגד מהלכים נפשעים אלו, ולהודיע בשער בת רבים, כי לא ניתן להשתיק את קול התורה והתפילה מעם ישראל", אמרו.

מעצר מפגין בישיבת סאטמר, ירושלים, 24 בינואר 2021. א. כהן, צילום מסך
מעצר חסיד במאה שערים, היום/צילום מסך, א. כהן
תלמוד תורה "חכמת משה", ירושלים, 24 בינואר 2021. רוני כנפו
תלמוד תורה שבו התקיימו לימודים בירושלים, היום/רוני כנפו

לדבריהם, המחאה באה "בעקבות החלטת השלטונות להצר את צעדיהם של הציבור החרדי בכל דרך, תוך שימוש בשיטות אלימות ואפלות השמורות למשטרים שחשבנו שנעלמו מהעולם, ובעקבות ההתנכלות המכוונת והמבישה לבתי הכנסת, תלמודי התורה והישיבות, שהם סלע קיומו של עם ישראל".

עימות בהמתנה לישיבת הממשלה

בזמן שהמתינו לישיבת הממשלה על סגירת הטיסות, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן החליפו מהלומות סביב המחאה.

ליצמן: "אוחנה, מה זאת ההשתוללות הזו של המשטרה בבני ברק?".
אוחנה: "תגיד לי אתה מה זאת ההשתוללות הזו".
ליצמן: "התמונות יגידו לך הכל".
אוחנה: "אם תרצה אתה מכיר את הטלפון שלי, נעשה את זה יחד ולא בפורום הזה".

עשרות שוטרים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לישיבת גרודנא באשדוד, 24 בינואר 2021. רויטרס
ישיבת גרודנא באשדוד/רויטרס
עשרות שוטרים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לישיבת גרודנא באשדוד, 24 בינואר 2021. רויטרס
מעצר מפגין באשדוד, היום/רויטרס

אתמול הורה האדמו"ר מויז'ניץ, רבי ישראל הגר, לחדש את הלימודים במוסדות המזוהים עם החסידות ברחבי הארץ, וביקש גם לא להתעמת עם המשטרה. "זה חיוני עבורנו. למי שיש בעיה, שיפנה אליי", אמר במהלך דרשה שמסר לחסידיו. לפי מקורות במגזר החרדי, הוראה זו מצטרפת להוראה נוספת שניתנה בימים האחרונים על ידי הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי.

עשרות שוטרים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לישיבת גרודנא באשדוד, 24 בינואר 2021. AP
פיזור המפגינים עם מכתזית, הבוקר/AP
עשרות שוטרים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לישיבת גרודנא באשדוד, 24 בינואר 2021. AP
מעצר באשדוד, היום/AP

במגזר החרדי פועלים מאז תחילת הסגר בעיקר מוסדות חינוך של הפלגים הקיצוניים, העדה החרדית והפלג הירושלמי. אלה מעולם לא סגרו את שעריהם בכוונה תחילה, בטענה כי "לימוד תורה חשוב יותר מהכל".

בשבוע האחרון הצטרפו למוסדות אלה גם תלמידים מהזרמים המרכזיים של אגודת ישראל, וכן מוסדות חינוך ליטאיים בודדים שנפתחו בשבוע שעבר, בתמיכת הרב קנייבסקי. לעומת זאת, מוסדות חינוך המזוהים עם ש"ס אמורים להישאר סגורים גם בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully