וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג האוטובוס שהותקף בבני ברק: "פיגוע לכל דבר"

אייל ציפורי, נהג חברת אפיקים שהאוטובוס בו נהג הוצת על ידי מפגינים חרדים בעיר שב לרגעים הקשים. "הייתי בהלם מוחלט, עברתי טראומה". במקביל, המשטרה נערכה ליד ישיבת גרודנא באשדוד, אולם המקום נותר ריק. בית המשפט האריך מעצרם של 4 החשודים בתקיפת שוטרים בשבוע שעבר

בווידאו: הארכת מעצר לחשודים בתקיפת שוטרים בבני ברק/צילום: ספיר לוי

אייל ציפורי, נהג אוטובוס חברת "אפיקים", שנקלע אתמול להפגנת חרדים בבני ברק, שב הבוקר (שני) אל רגעי האימה בהם מפגינים הציתו את האוטובוס ואף תקפו אותו. "זה פיגוע לכל דבר", אמר. "אני לא יודע למה זה קורה בתוך העם שלנו".

התקרית אליה נקלע ציפורי התרחשה בשעות הלילה המאוחרות, אז כמה מפגינים הבעירו אש סמוך לאוטובוס ברחוב אהרונוביץ' בעיר, באופן שהוביל להתלקחותו. ציפורי, בן 41, חולץ מהאוטובוס, ופונה לבית החולים שיבא במצב קל. "עברתי טראומה לא קלה", סיפר. "כרגע אני לא חוזר בכלל לנהוג. אני רוצה לנוח".

להצתת האוטובוס קדמו מהומות נוספות בעיר, במהלכן התגדדו רבים סביב רכבו של ראש העיר אברהם רובינשטיין. המשטרה עצרה ארבעה חשודים במעורבות בהצתה ובהתגודדות, אולם ציפורי הודה כי הוא אינו מעוניין להמשיך ולתת שירות לנוסעים בעיר. "הייתי בהלם מוחלט, זה כמו פיגוע לאומני".

הצתת אוטובוס במהלך עימותים בבני ברק, 25 בינואר 2021. ב.ג, אתר רשמי
"כמו פיגוע". האוטובוס שהוצת בבני ברק, אתמול/אתר רשמי, ב.ג

"נהגי האוטובוסים הפכו להיות בשר תותחים", אמרו בארגון נהגי האוטובוסים בתגובה לאירוע החמור. "הם עומדים בקו החזית ונפגעים שוב ושוב ואין קול ואין עונה. לא יעלה על הדעת שמצב זה יימשך. אנו תוהים מה יקרה לאחר שנהג ירצח על הכביש. אי אפשר כבר להמשיך ככה".

אייל ציפורי, נהג חברת אפיקים שהאוטובוס בו נהג הוצת על ידי מפגינים חרדים בבני ברק. יח"צ, אתר רשמי
"כמו פיגוע לאומני". ציפורי/אתר רשמי, יח"צ

שרת התחבורה מירי רגב מתחה ביקורת בעקבות האירועים. "מה שראינו אתמול הוא אירוע חמור ומעשה של ונדליסטים שסיכנו את חייהם של נוסעי האוטובוס, הנהג והדיירים במקום האירוע. אני קוראת לאכיפה נחושה וחסרת פשרות נגד כל גילוי של אלימות, תוך אפס סובלנות לפגיעה בנהגים, באוטובוסים ובתשתיות התחבורה הציבורית. אני יודעת שמדובר בקומץ שאינו משקף את תושבי בני ברק המצפים לא פחות מאיתנו לאכיפה ופעילות נחושה זו, להרגעת הרוחות והשבת השקט והשלווה לעיר ולתושביה".

לדברי הביקורת הצטרף גם סגן שרת התחבורה, אורי מקלב (יהדות התורה). "אנחנו עושים מאמצים רבים לשמור את בטחון הנהגים וביטחון הנוסעים", אמר. "מה שקרה אתמול זו עבריינות לשמה וחובתנו לשמור את ביטחון הנהגים וביטחון הנוסעים".

הפרת הנחיות בציבור החרדי | פריסת שוטרים מחוץ לישיבת גרודנא, אשדוד 25 בינואר 2021. שי מכלוף
150 שוטרים הגיעו לישיבה, אך המקום נותר ריק. ישיבת גרודנא באשדוד, הבוקר/שי מכלוף

מלבד בני ברק, מהומות אלימות התרחשו אתמול גם בירושלים. כמה עשרות מפגינים התאספו כמה עשרות בכיכר השבת, ולטענת המשטרה יידו אבנים לעבר כלי רכב ואף גרמו נזק לרמזורים ולתשתיות. המשטרה עצרה שני בני אדם. בנוסף על כך, משטרת ירושלים עורכת חיפושים אחר חשודים בהשחתת הרכבת הקלה באזור רחוב שבטי ישראל.

רכבת קלה שהושחתה ע"י מפגינים בירושלים, במחאה נגד תוואי הרכבת הקלה. 24 בינואר 2021. א.כהן, אתר רשמי
נזק כבד נגרם לרכבת הקלה. ירושלים, אתמול/אתר רשמי, א.כהן

במקביל, הבוקר נמשכים המאמצים למנוע הפרות נוספות של תקנות הקורונה במגזר החרדי, בצל העימותים בין מפגינים לשוטרים. כ-150 שוטרים הגיעו הבוקר לישיבת גרודנא באשדוד, זאת על מנת למנוע את הפעלתה פעם נוספת. עם זאת, בעת הגעתם, גילו השוטרים כי המקום ריק מאדם. על פי ההערכות, תלמידי ומנהלי הישיבה נערכו מבעוד מועד לאפשרות השוטרים יגיעו שוב למקום והעתיקו את הלימודים למקום אחר.

פריסת הכוחות סמוך לישיבה, באה לאחר שגם אתמול התרחשו במקום עימותים בין תלמידיה לכוחות. לאורך השבוע שעבר ניסתה המשטרה לאכוף את סגירת המוסד, המשתייך לזרם הליטאי, אולם מנהליו סירבו להפסיק את פעילותו. גם אתמול הצליחו השוטרים למנוע את פתיחת המוסד באופן חלקי בלבד, בעוד ברחבי המקום נשמעת כריזה הקוראת להיכנס לכיתות ולהמשיך בלימודים. החסידים התקהלו והתעמתו עם השוטרים, תוך שקראו קריאות לעברם, וחלק מהתלמידים נכנסו לתחומי המוסד בכוח. במהלך העימותים נפצעו ארבעה שוטרים נעצרו ארבעה מהחסידים.

הוארך מעצר החשודים בתקיפת שוטרים

בנוסף לחשודים שנעצרו במהומות בירושלים ובבני ברק, המשטרה עצרה אתמול ארבעה תושבי בני ברק בחשד שהיו מעורבים בתקיפת שוטרים ביום חמישי. בית המשפט האריך את מעצרם עד ליום רביעי.

מהמשטרה נמסר כי חוקרי תחנת בני ברק ניהלו חקירה יסודית, שהובילה לזיהוי החשודים, שלבסוף הסגירו עצמם ונלקחו לחקירה. האירוע התרחש ברחוב שלמה המלך בעיר, במהלכו התגודדו קבוצת חסידי ויז'ניץ-מרכז סביב רכבם של השוטרים מיחידת הרישוי, שעסקו בפעילות אכיפה בעיר. הם השליכו אבנים וקרשים לעברם וניפצו את שמשות הרכב שבו נסעו השוטרים, באופן שגרם לפציעת שוטרת באורח קל. מדובר בחסידות ויז'ניץ בראשה עומד האדמו"ר, רבי מנחם מנדל הגר.

הארכת מעצר לחשודים בתקיפת שוטרים בסוף השבוע

בווידאו: הארכת מעצר לחשודים בתקיפת שוטרים בבני ברק/צילום: ספיר לוי

בדין בהארכת המעצר ציין נציג המשטרה כי החשודים קושרים את עצמם לנוכחות במקום ולחלק מהעבירות. מנגד, עו"ד טל גבאי המייצג את החשודים, אמר טען כי הם כלל לא ידעו שמדובר בשוטרים. "השוטרים סירבו להזדהות ובאו בלבוש אזרחי ונכנסו בצורה אלימה", אמר. " יש הבדל בין תקיפה אחרת לחלוטין לבין תקיפת שוטר". מנגד טענה השופטת כי "לפי העדויות אני יכולה להגיד לך שהם ידעו של מי הרכב וידעו שמדובר בשוטרים וכל מי שהיה שם מסביב לרכב צריך להיעצר".

"המשימה של בית המשפט לשיטתי היא מאוד ברורה - לאבחן מה חלקם של החשודים באירוע", אמר גבאי. "בדומה לאירוע הפגנה שיצא משליטה לא יעלה על הדעת שדינו של אחד שחסם נתיב תנועה יהיה כמו דינו של אחר שהרים יד על שוטר. לא יעלה על הדעת שהארבעה יעצרו וישלמו את המחיר על אחד ששבר את השמשה. כל מה שניתן לייחס להם זה מכות בידיהם על הרכב מתוך מטרה להבריח את יושבי הרכב. אם רצו החשודים יכלו לתקוף את השוטרים במספר הזדמנויות ולא עשו זאת. המוסד הזה היה יעד לביקורת משטרתית במספר הזדמנויות ועמד בהן היטב. הפעם השוטרים הגיעו בלבוש אזרחי וסירבו להזדהות. האדמו"ר הורה לכל מי שהיה מעורב להתייצב במשטרה וכך עשו והסגירו את עצמם, אין יותר מעורבים מחסידות ויז'ניץ".

מנגד, השופטת קבעה כי מדובר ב"אירוע מזעזע, כמעט לינץ' שבו רכב הותקף. גם אם כל שעשו החשודים זה לחבוט ברכב הרי שמדובר בהתנהגות פרועה, שהיא חלק מהתנהגות 'אלימה כוללת', ומסייעת לאותה התנהגות ומסייעת לאותם עבריינים נוספים. מצופה היה שהמעורבים ימנעו גם בגופם את התקיפה... לבית המשפט אין ברירה אלא להחליט לפי הראיות שלפניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully