וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום ישיבה עם נתניהו: משרד הבריאות ממליץ להאריך את הסגר בשבוע

עודכן לאחרונה: 25.1.2021 / 22:22

בכירי משרד הבריאות הציגו לרה"מ שתי אפשרויות הנוגעות למתווה החזרה לשגרה, והמליצו להאריך את הסגר בשבוע. לפי הצעה זו, רק לאחר הסרת ההגבלות ייפתחו חנויות הרחוב ומערכת החינוך יחד. גלנט לראשי רשויות: היערכו לחזרת הגנים וכיתות א'-ד' וי"א-י"ב כבר בשבוע הבא

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לשתי התכניות ליציאה מדורגת מהסגר/צילום: לע"מ

בכירי משרד הבריאות ומגן ישראל התכנסו הערב (שני) בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודנו בהמשך הצעדים לאור נתוני התחלואה בקורונה ומבצע החיסונים. במשרד המליצו לנתניהו להאריך את הסגר בשבוע בעקבות ההשערה שמבצע החיסונים איטי יותר מהמתוכנן. בישיבה עם נתניהו עלה העומס בבתי החולים והצורך לווסת את הנדבקים בין בתי החולים בארץ, אחרי שבצפון ובירושלים ביקשו לא להעביר אליהם חולים במצב בינוני.

שבוע לפני מועד סיום הסגר השלישי, בפני ראש הממשלה הוצגו שתי אפשרויות. הראשונה תתקיים אם מגמת התחלואה הקשה תרד, גם אם לא תהיה ירידה מסיבית בכמות המאומתים היומית. השלב הראשון יהיה לחזור לפתיחת המשק במתווה שלפני הידוק הסגר, הכולל את פתיחת גני הילדים וכיתות א'-ד', וי"א-י"ב. העסקים, לפי שעה, לא יחזרו בשלב הראשון, אלא רק החינוך. שבועיים לאחר מכן, ייפתחו גם חניות הרחוב.

האופציה השנייה תצא לפועל אם מגמת העלייה בחולים הקשים לא תשתנה. במצב זה, ההמלצה תהיה להאריך את הסגר בשבוע נוסף, ולאחריו לפתוח את חנויות הרחוב ומערכת החינוך ביחד. מרכזי הקניות הגדולים והקניונים יישארו סגורים, אולם אירועי התרבות והספורט יוכלו לפעול באופן מצומצם.

שר החינוך יואב גלנט הנחה הערב את ראשי הרשויות המקומיות להיערך לפתיחת גני הילדים וכיתות א'-ד' וי"א-י"ב כבר ביום שני. בנוסף, אמר כי יגיש הצעה לפיה כיתות ה'-י' יחזרו ללמידה בחצאי שבוע, במתכונת דומה לזו שהייתה לפני הסגר.

תלמידים חוזרים ללימודים, חטיבת ביניים השרון, רעננה, 6 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
חוזרים בקרוב ללימודים? חטיבת ביניים ברעננה/ראובן קסטרו

שבוע לסיום הסגר - מה הלאה?

  • אם מגמת התחלואה הקשה תרד:
  • פתיחת גני הילדים וכיתות א'-ד' וי"א-י"ב
  • שבועיים לאחר מכן: פתיחת חנויות הרחוב
  • אם מגמת התחלואה הקשה לא תשתנה:
  • הסגר יוארך בשבוע נוסף
  • לאחר מכן: פתיחת החינוך וחנויות הרחוב יחד
  • אירועי התרבות והספורט יפעלו באופן מצומצם

בדיון, שיימשך מחר, השתתפו נוסף לראש הממשלה גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש ובכירים נוספים. במהלכו, עסקו בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות. בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר רמת התחלואה הגבוהה תישאר, וכך גם עומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים.

במשרד סירבו לנקוב ביעדים מדויקים ליציאה מהסגר, אלא הצביעו על מגמה. בשלב זה ישנה ירידה במספר המאומתים, אך התחלואה הקשה עדיין גואה, אם כי מספר החולים הקשה יציב בימים האחרונים. בימים הקרובים יתקבלו נתונים חדשים שיבהירו אם הסגר עזר להורדה בתחלואה ובתחלואה הקשה.

אחד הקריטריונים החשובים ביותר להחלטה על המשך הסגר או יציאה מדורגת הוא העומס בבתי החולים. כרגע בתי החולים המרכזיים בירושלים, שערי צדק והדסה עין כרם, ביקשו שלא להעביר אליהם חולים בינוניים.

חניון בית חולים הופך למחלקות אישפוז וחדרי ניתוח בית חולים רמבם חיפה, 24 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה/ראובן קסטרו

בית החולים איכילוב בתל אביב ובית החולים זיו בצפת נמצאים בעומס קשה וביקשו גם הם לווסת את החולים לבתי חולים אחרים. בבית החולים בילינסון, 40% מהמאושפזים אינם תושבי האזור ומגיעים מירושלים והצפון.

במקביל, מקדם ההדבקה מתקרב לקו הירוק ועומד על 0.9 - סממן המעיד על היחלשות המגיפה. גם במגזרים השונים ניתן לראות את מגמת הירידה, מקדם ההדבקה במגזר החרדי עומד על 0.88 ובמגזר הערבי על 0.83. גם מבצע החיסונים מתקדם יפה, כאשר כרגע 80% מבני ה-60 ומעלה מחוסנים.

אתמול 2.590 מיליון איש חוסנו בחיסון הראשון, בהם יותר ממיליון קיבלו גם את החיסון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully