וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודרנה: החיסון לקורונה יעיל נגד המוטציה הבריטית והדרום אפריקנית

חברת התרופות הרגיעה את החשש והודיעה שלפי ניסויים שערכה, החיסון מייצר נוגדנים לכל המוטציות שהתגלו. עם זאת, ציינה שהיעילות נמוכה יותר נגד הזן הדרום אפריקני ושתבחן מנת חיזוק נגדו. "עושים זאת היום כדי להקדים את הגל שיחייב אותנו בכך"

בווידאו: משלוח ראשון של חיסוני מודרנה הגיע לישראל/עריכה: טל רזניק

חברת התרופות מודרנה הודיעה היום (שני) כי החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה יעיל גם נגד המוטציה הבריטית והדרום אפריקנית. לפי החברה, קבלת שתי מנות החיסון אמורה להגן מפני כל המוטציות שהתגלו עד כה. הבשורה באה ברקע חשש מקשיים בעצירת התחלואה בעקבות התפשטותן המהירה יותר של המוטציות.

עם זאת, ציינה מודרנה שבין הזנים החדשים החיסון יעיל פחות נגד הדרום אפריקנית. בשל כך, היא תערוך ניסויים טרום-קליניים לבחינת חיזוק החיסון נגדו, כך שיווצרו נוגדנים רבים יותר לעצירתו ולעצירת זנים נוספים שיתגלו.

"אנחנו עושים זאת היום כדי להקדים את הגל שיחייב אותנו בכך", הסביר ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי של מודרנה. "אני תופס את זה כתעודת ביטוח. אני לא יודע אם יש צורך בכך, ואני מקווה שאין".

חיסון מודרנה. רויטרס
יעיל נגד כל המוטציות. חיסון מודרנה/רויטרס

בשבת, הזהירה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מפני השפעת המוטציה הבריטית על התחלואה בישראל. "אנחנו כבר חמישה שבועות בסגר ורק עכשיו מצליחים להוריד את מקדם ההדבקה", אמרה. "יש לווריאנט הבריטי תרומה להדבקות הללו של עשרות אנשים במוסדות חינוך. אנו רואים גם תחלואה יותר קשה של צעירים וילדים שנמצאים במצב קריטי".

יום קודם לכן, הודיע ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי נמצאו ראיות העשויות להעיד על כך שהמוטציה קטלנית יותר. "מלבד להתפשטותה המהירה יותר, נראה כעת שיש ראיות לכך שהמוטציה החדשה עשויה להיות קשורה לשיעור תמותה גבוה יותר", עדכן. מהמחקרים האחרונים בממלכה עלה כי שיעור מקרי המוות בקרב חולים בשנות ה-60 לחייהם טיפס מ-1% ל-1.3%-1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully