וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: אותרו 5 מקרים של מוטציה חדשה מקליפורניה

24.1.2021 / 19:37

משרד הבריאות הודיע כי הזן החדש אותר באמצעות תהליך ריצוף, שגילה כי אדם שנמצא מאומת הדביק ארבעה אנשים נוספים. "המידע נמצא בבדיקה", מסרו במשרד. איתור המקרים מגיע בצל החלטת הממשלה לסגור את נתב"ג בניסיון לבלום כניסתן של מוטציות נוספות לישראל

בווידאו: נתניהו ואדלשטיין על אפשרות להארכת הסגר/צילום: לע"מ

חמישה מקרים מאומתים של מוטציית קורונה חדשה מלוס אנג'לס שבקליפורניה אותרו לראשונה בישראל - כך הודיע הערב (ראשון) משרד הבריאות. לפי הודעת המשרד, המקרים אותרו באמצעות תהליך ריצוף במעבדה המרכזית לנגיפים. הבדיקה העלתה כי אדם אחד שאובחן כמאומת הדביק ארבעה אנשים נוספים. "האירוע נמצא בבדיקה", מסר משרד הבריאות, "נמשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו".

איתור מקרי הזן חדש מגיע לאחר ההחלטה לסגור את נתב"ג החל מחצות בין שני לשלישי, ועצירת כל הכניסות לישראל. זאת, בניסיון לבלום את התפשטותן של מוטציות נוספות בארץ.

בזמן ישיבת הממשלה ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע חשש מהגעתם של זני קורונה נוספים לישראל, ונימק זאת בהחלטה לסגור את נתב"ג עד לסוף הסגר. "אם וריאנט מגיע, ומספיק שאחד מגיע ולא תפסנו אותו - זה עניין גיאומטרי עד שהוא ידביק", אמר נתניהו. "יכולים להגיע וריאנטים שעדיין לא הגיעו. כשאנחנו יודעים והולכים אחורה וסוגרים - זה מגיע ממדינות אחרות. אתה כל הזמן בפיגור. לאור ההתגברות של הווריאנטים, זה מוביל לקצב הדבקה, ואולי גם בקטלניות, אז אמרתי קודם כל בואו נסגור".

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מוטציה חדשה בישראל. מעבדת קורונה/ראובן קסטרו

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהשתתפה בישיבה, התייחסה להשפעה של הזן הבריטי על התחלואה. היא אמרה כי "אנחנו מול הווריאנט האנגלי בחוסר אונים. רק עכשיו מתחילים בקושי לראות את התחלואה, המסה של החולים הקשים וקריטיים בקושי יורדת. אין ספק שזה מהווריאנט האנגלי. הסכנה של הוריאנטים היא סכנה אמיתית".

בישראל קיימים סוגי וריאנטים שונים, כשהמרכזיים הם המוטציה הבריטית והדרום אפריקנית, וגורמי הבריאות חלוקים לגבי מידת הדבקתן או קטלניותן לעומת הגרסה המקורית של הנגיף. כמו כן, בדוח שפרסם היום אגף המודיעין של צה"ל, הבהירו כי קיום מבצע החיסונים במקביל להתפרצות התחלואה, עלול להוביל להתפתחות מוטציה ישראלית שתהיה עמידה לחיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully