וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמ"ן מזהירים: התנאים בישראל עלולים להוביל להתפתחות מוטציה עמידה לחיסון

עודכן לאחרונה: 23.1.2021 / 21:59

בדוח שפרסם אגף המודיעין של צה"ל, הבהירו כי קיום מבצע החיסונים במקביל להתפרצות התחלואה, עלול להוביל להתפתחות מוטציה ישראלית שתהיה עמידה לחיסון. בנוסף, הם המליצו לבחון לחייב בבידוד גם מחוסנים או מחלימים מהנגיף בעת חזרתם לישראל. נתניהו שוקל לסגור את נתב"ג

בווידאו: השרה רגב מתייחסת לקושי המשפטי בחיוב בדיקת קורונה לנוחתים בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS

דוח אגף המודיעין של צה"ל שפורסם הערב (שבת) ממליץ לשקול את החזרת חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל, מחוסנים או מחלימים. "יש לבחון להתייחס למחוסנים או מחלימים באופן דומה בעת הגעתם לישראל, לכל הפחות בהיבטי בדיקתם וייתכן אף בידוד מקוצר, כיוון שאם ידבקו במוטציה בעייתית הם עלולים להפיץ אותה בקהילה", נכתב בדוח.

במקביל, באמ"ן הזהירו כי מבצע החיסונים במקביל להתפרצות התחלואה בארץ, עלול להוביל להתפתחות של מוטציה ישראלית שתהיה עמידה לחיסון. לכן, הם המליצו להאיץ את מבצע החיסונים, ולהימנע מפתיחה לא מבוקרת של הסגר הנוכחי לנוכח המוטציה הבריטית, וכן לפעול באופן מאומץ לצמצום התחלואה ולזיהוי מוקדם של מוטציות מקומיות חדשות.

בדוח נכתב כי "החיסון יאפשר לישראל לחזור לשגרה, רק אם תשתמש ביתרונות שהוא מעניק בהיבט הורדת התחלואה והתמותה מהזנים המוכרים לנו כיום". על מנת לשמור על ההישג שיתקבל במבצע החיסונים, הבהירו באמ"ן כי יש "להמשיך להקפיד על הנחיות הריחוק, בידוד והיגיינה עד לחיסון אחוזים ניכרים באוכלוסייה, ולהימנע מיציאה בלתי מבוקרת מהסגר".

לקריאת הדוח המלא

התחסנות נגד קורונה בדיור מוגן משען רמת אפעל, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתן חיסונים נגד קורונה בדיור מוגן משען ברמת אפעל, השבוע/ראובן קסטרו

עוד הבהירו כי יש "למנוע, או לכול הפחות לעכב בחודשים רבים את כניסתם של מוטציות ווריאנטים חדשים של הנגיף, שעלולים בתרחיש מחמיר לאתגר את החיסונים הקיימים". לפי כותבי הדוח, "הדבר דורש התייחסות מהודקת יותר למדיניות היציאה והכניסה לישראל ממדינות עם תחלואה גבוהה".

עוד נקבע בדוח, כי יש "למנוע ולגלות התפתחות של וריאנטים בתחומי ישראל באמצעות מאמץ להורדת התחלואה לממדים נמוכים ככל הניתן", וכן "להשלים את מבצע החיסונים במהירות וביעילות, תוך הסברה רחבה שתאפשר התגייסות לאומית רחבה למאמץ".

ברקע הדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב דיון על כניסת התחלואה דרך נתב"ג. גורמים בסביבת נתניהו אומרים כי הוא ידרוש לסגור את נמל התעופה מידית, גם בגלל מוטציות הקורונה שנכנסו לישראל עד כה והעלייה בתחלואה, שמגיעה בין היתר בשל זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully