וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוטציה הבריטית התגלתה ב-6 נשים בהריון, נתניהו ידון בסגירת נתב"ג

עודכן לאחרונה: 24.1.2021 / 10:38

מנתוני משרד הבריאות עולה כי אחוז החיוביים נותר דומה לימים האחרונים - 8.8. גם מספר החולים קשה מוסיף להיות גבוה - 1,171. יותר מ-4,300 בני אדם מתו במהלך המגיפה. במהלך הסופ"ש בוצעו כ-86 אלף בדיקות וניתנו כ-27 אלף חיסונים. המוטצייה הבריטית התגלתה ב-6 נשים הרות

בווידאו: שוטרים מונעים פתיחת ישיבה באשדוד; ילדים יצאו ללימודים בביתר עילית/צילום: ניב אהרונסון, דוברות המשטרה עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב (שבת) דיון על כניסת התחלואה דרך נתב"ג. גורמים בסביבת נתניהו אומרים כי הוא ידרוש לסגור את נמל התעופה מידית, גם בגלל מוטציות הקורונה שנכנסו לישראל עד כה והעלייה בתחלואה, שמגיעה בין היתר בשל זאת. הערב עדכן משרד הבריאות כי 7,316 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-593,578.

אתמול התקבלו תוצאות עבור 85,739 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים. מספר החולים הפעילים הוא 76,783. בבתי החולים מאושפזים 1,844 חולים, מתוכם 335 מונשמים ו-1,171 חולים קשה. נכון להיום מתו 4,326 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

ביממה האחרונה ניתנו כמעט 27 אלף חיסונים נגד קורונה. 9,104 מהמתחסנים קיבלו את המנה הראשונה ו-17,611 את המנה השנייה. מאז החל מבצע "לתת כתף" בחודש שעבר התחסנו נגד הנגיף קרוב ל-2,493,000 ישראלים. כ-940 אלף מהם קיבלו את המנה השנייה.

מחלקת קורונה בית חולים שערי צדק, ירושלים 5 בספטמבר 2020. נתי שוחט\ פלאש 90, פלאש 90
טיפול בחולה במחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים/פלאש 90, נתי שוחט\ פלאש 90

לאור העלייה בשבועות האחרונים בתחלואה קשה וקריטית של נשים הרות, יזם משרד הבריאות דיגום לצורך ריצוף של הנשים ההרות המאושפזות כרגע. למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות הגיעו עד כה עשר דגימות, כשבשש מתוך שבע שבהם הסתיים תהליך הריצוף, אותרה המוטצייה האנגלית. לאור ממצאי התחלואה האחרונים, קודמו נשים בהיריון בתעדוף קבלת החיסונים.

החל מהערב יחלו לחסן בקופות החולים ובנקודות החיסון שהוקמו לצורך מבצע "לתת כתף" גם תלמידים בגילאי 16-18. צוותי המקצוע של משרדי הבריאות והחינוך מגבשים, יחד עם קופות החולים, תכנית לוגיסטית לקידום מבצע החיסון לתלמידים, כשחלקם נקרא להתחסן כבר מהערב.

מדובר בכ-300 אלף תלמידי כיתות י"א-י"ב, שחלקם צפויים להבחן בחודש הקרוב בבגרויות חורף. בחינת הבגרות הראשונה במועד זה, תתקיים כבר ביום ראשון הקרוב - באנגלית, ואחריה ב-1 בפברואר תתקיים הבחינה במתמטיקה. בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום שלישי האחרון, דרש שר החינוך יואב גלנט לחסן את תלמידי כיתות י"א-י"ב, מיד לאחר סיום חיסון צוותי ההוראה.

בחינות הבגרות והמתכונת הוחרגו מהחלטת הממשלה על הארכת הסגר, ותלמידי כיתות י"א-י"ב יוכלו לגשת לבחינות גם אם לא יחוסנו, אולם יש להניח שהדבר יזרז את חזרתם ללימודים בבתי הספר.

בתחילה שקלו במשרד הבריאות לפתוח את האפשרות להתחסן לכלל האוכלוסייה, אך קופות החולים עודכנו שהמשלוח של פייזר שהיה אמור להגיע בתחילת פברואר, יהיה קטן מהמצופה. לפי צפי המשלוחים, ביום ראשון הקרוב צריך להגיע משלוח של מאות אלפי חיסונים, וייתכן שיהיה שבוע אחד חלש מבחינת ההתקדמות במבצע החיסונים, בשבוע הראשון של פברואר. לכן הוחלט לצרף לאוכלוסיות המתחסנות רק את קבוצת הגיל של 16-18.

במקביל, התחרות על ההתקדמות במבצע החיסונים בין קופות החולים קשה - ובשלב זה קופת החולים מכבי מנצחת, אבל הקופה לא חזקה במגזר הערבי והחרדי, שם היתה פחות היענות לחיסונים עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully