וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בלונדון: מאות חרדים השתתפו בחתונה בניגוד להנחיות

משטרת המטרופולין פיזרה את 400 משתתפי האירוע, ומארגניו עומדים בפני קנס של כ-40 אלף שקלים. האירוע נערך בבית הספר "יסודי התורה" על אף שחתונות מאושרות כעת רק במקרים חריגים, ולמרות שמנהלו מת בשנה שעברה מקורונה

בווידאו: מצב חירום הוכרז בלונדון בעקבות העלייה בתחלואה בקורנה/צילום: רויטרס

400 חרדים השתתפו הלילה (שישי) בחתונה בלונדון, שנערכה בניגוד לתקנות הסגר הכללי שנאכף בבריטניה. האירוע התרחש בבית הספר לבנות "יסודי התורה", שמנהלו מת בשנה שעברה לאחר שחלה בנגיף.

משטרת המטרופולין אמרה ששוטריה מצאו מאות אנשים מצטופפים בבית הספר בצפון לונדון, שחלונותיו הושחרו, ופיזרו את המתקהלים. "החקירה העלתה שהקבוצה התקהלה במקום לרגל חתונה", מסרו. החתונות במדינה מאושרות רק ב"נסיבות חריגות", בהן מחלה סופנית של החתן או הכלה, וגם אז - עד שישה משתתפים.

המשטרה הודיעה שמארגני האירוע עשויים לעמוד בפני קנס של עשרת אלפים פאונד, שערכם כ-44 אלף שקלים. רבים מהאורחים ברחו עם הגעת המשטרה, אך חמישה מהם קיבלו קנס של 200 פאונד - כ-900 שקלים.

חרדים בלונדון, בריטניה, 8 באפריל 2020. רויטרס
רבים מהאורחים נמלטו. חרדים בלונדון, אפריל/רויטרס

בתיכון החרדי יסודי התורה, שממומן על ידי המדינה, מסרו בתגובה כי הם "הזדעזעו מהאירוע ומגנים אותו בכל תוקף". הם טענו שהאולם הושכר לארגון חיצוני, וכי "לא היה להם מושג על קיום החתונה".

הרב הראשי בבריטניה, אפרים מירוויס, גינה גם הוא את ההתקהלות. "בזמן שכולנו מקריבים כל כך הרבה, זוהי הפרה חסרת בושה של האחריות לשמירה על חיי אדם, והתנהגות בלתי חוקית כמו זו מעוררת בחילה בקרב רובה גדול של הקהילה היהודית", הבהיר.

ברים, מסעדות ואולמות התרבות בבריטניה סגורים, והתושבים נדרשים להישאר בביתם עד כמה שניתן, כחלק מהגבלות שנועדו לעצור גל חדש של המגיפה. בבריטניה נרשמו קרוב ל-95 אלף מתים עד כה, המספר הגבוה ביותר באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully