וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל התפשטות מוטציית הקורונה: ג'ונסון הודיע כי בריטניה נכנסת לסגר

ראש הממשלה הכריז שההגבלות המחמירות יימשכו לפחות עד אמצע חודש פברואר, ובמהלכו בתי הספר יעברו ללמידה מרחוק ומרבית החנויות יסגרו. ג'ונסון התריע שבתי החולים בתפוסה מלאה ושהמדינה מתמודדת עם עלייה בכמות המקרים בכל חלקיה: "הסגר אמור להספיק כדי להכיל את המוטציה"

בווידאו: ג'ונסון מודיע כי בריטניה נכנסת לסגר/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע הערב (שני) כי אנגליה תיכנס לסגר מלא, שצפוי להימשך לפחות עד אמצע חודש פברואר. זאת, על מנת להתמודד עם התפרצות המוטציה החדשה של נגיף הקורונה במדינה. בכך, מצטרפת אנגליה ליתר חלקי בריטניה - ווילס, צפון אירלנד וסקוטלנד - שכבר נכנסו לסגר.

בהצהרה שנשא בשידור חי, אמר ג'ונסון שהמדינה נמצאת "ברגע קריטי", ושכמות המקרים עולה בכל חלקיה. "עלינו להיכנס לסגר מלא, שאמור להספיק כדי להכיל את המוטציה. זה אומר שהממשלה מנחה אתכם להישאר שוב בבתיכם", הודיע.

הוא הוסיף כי בתי החולים המקומיים מתקשים להתמודד עם כמות המקרים החדשים במדינה. לדבריו, "בעודי מדבר איתכם הערב, התפוסה בבתי החולים שלנו מהנגיף גורמת ללחץ הכבד ביותר שחווינו מאז פרצה המגיפה".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון מכריז על עוצר מלא בשל הלייה בתחלואה 4 בינואר 2020. רויטרס
הסגר יימשך לפחות עד אמצע פברואר. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, הערב/רויטרס

לפי החוקים החדשים, שנכנסו לתוקף ברגע ההכרזה, בתי הספר יסגרו ויעברו למצב של למידה מרחוק החל ממחר. כמו כן, חנויות רבות יהיו סגורות במהלך הסגר, ומסעדות יוכלו לפעול במתכונת של טייק-אווי בלבד.

עוד לפני ההודעה על הסגר, בריטניה החלה להשתמש היום בחיסון נגד הקורונה שפותח על ידי אוניברסיטת אוקספורד ואסטרהזניקה. אולם, במדינה עוקבים מקרוב אחרי מוטציה אחרת של הנגיף, זו שהתגלתה בדרום אפריקה, ולפי דיווח מדענים חוששים שהחיסונים לא יהיו יעילים נגדה.

מוקדם יותר דיווחה המדינה על שיא יומי במספר המאומתים בנגיף - 58,784 בני אדם. בנוסף, ביממה האחרונה מתו בממלכה 407 חולי קורונה. מספר המתים מהנגיף בבריטניה - יותר מ-75 אלף - הוא השישי בגובהו בעולם.

ילדים צופים בנאומו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון במהלך ההכרזה על עוצר מלא בשל הלייה בתחלואה 4 בינואר 2020. רויטרס
ילדים בבריטניה צופים בהודעה על הסגר של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, הערב/רויטרס

בריטניה הייתה המדינה הראשונה שנתנה את חיסוני הקורונה של פייזר וביונטק לפני פחות מחודש. היא נותנת עדיפות במתן הזריקה הראשונה מתוך שתיים לכמה שיותר אנשים, למרות אזהרותיהם של רופאים ומומחים מפני הצעד הזה. 26,626 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים בבריטניה, עלייה של יותר מ-30% מהשבוע שעבר.

קצב החיסונים בבריטניה, הראשונה בעולם שעשתה שימוש בחיסונים של פייזר וביונטק, וכעת של אסטרהזניקה, גבוה יותר מזה בארצות הברית ובשאר אירופה. שר הבריאות, מאט הנקוק, אמר כי יותר ממיליון איש כבר חוסנו נגד הקורונה בבריטניה, יותר מבכל שאר מדינות אירופה גם יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully