וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות המוטציה בבריטניה: הגבלות הוטלו על אזורים נוספים במדינה

31.12.2020 / 3:29

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הרחיב את ההגבלות המחמירות שהטיל על מיליוני אזרחים, בניסיון לצמצם את ההדבקה בזן החדש של הקורונה. 981 מקרי מוות נוספים מהנגיף נרשמו ביממה האחרונה, וכעת רוב אוכלוסיית בריטניה - 44 מיליון איש - יהיו תחת הרף הנוקשה ביותר של ההגבלות

בווידאו: ג'ונסון מכריז על הגבלות חדשות בשל גילוי זן חדש של קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע אמש (רביעי) על הרחבת ההגבלות המחמירות שהוטלו על אזרחי הממלכה לאזורים נוספים במדינה - החל ביום חמישי בחצות. זאת, בניסיון לצמצם את התפשטות הזן החדש של נגיף הקורונה שהתגלה במדינה, והגביר את קצב התפשטות המגיפה.

מספר מקרי ההדבקה עלה בצורה חדה בבריטניה בשבועיים האחרונים, בין השאר על ידי הזן החדש. ממשלת בריטניה עדכנה כי 981 מקרי מוות נוספים מהנגיף נרשמו ביממה האחרונה, וכעת שלושת רבעי אוכלוסיית המדינה - כ-44 מיליון איש - יהיו תחת הרף הנוקשה ביותר של ההגבלות.


"עלינו להתמודד עם המציאות בה קצב התפשטות המוטציה מחייב אותנו לנקוט בצעדים נוקשים באזורים מסוימים", אמר ג'ונסון במסיבת עיתונאים. הוא הפציר באזרחים להישאר בבית בליל חמישי, ולהימנע מחגיגות בפתיחת השנה האזרחית החדשה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מדבר במהלך מסיבת עיתונאים על הידוק הסגר וההגבלות בעקבות המוטציה בלונדון, בריטניה. 31 בדצמבר 2020. רויטרס
בוריס ג'ונסון מכריז על הידוק ההגבלות במהלך מסיבת עיתונאים בלונדון, אמש/רויטרס

הממשלה החליטה כי בתי ספר תיכוניים יעכבו את פתיחתם מחדש לאחר חג המולד, כדי לאפשר ביצוע של עוד בדיקות, בעוד שחלק מבתי הספר היסודיים באזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר, לא ייפתחו לכלל התלמידים.

בריטניה היא אחת מהמדינות באירופה הסובלת ממספר גבוה ביותר של מקרי מוות מקורונה, וכן ניכרת התכווצות כלכלית עמוקה בשל המשבר. הוצאתיה הרבות ב-2020 היו בעיקר על ביצוע הסגרים וההגבלות במדינה כדי למנוע עומס בבתי החולים.

בסקוטלנד, אזורים גדולים נמצאים תחת הסגר והגבלות נוקשות בהן חייבים לסגור פאבים, מסעדות ובתי קפה, ואילו בתי ספר ייפתחו מאוחר מהצפוי. לצפון אירלנד ולוויילס ישנן מגבלות דומות וקשות אף יותר.

לונדון בזמן הסגר וההגבלות בעקבות התפשטות המוטציה של נגיף הקורונה. 31 בדצמבר 2020. רויטרס
לונדון לאחר ההגבלות בשל התפשטות המוטציה של הנגיף/רויטרס

לונדון ואזורים סמוכים לה הוכנסו לשכבה ארבע החדשה שנוצרה ב -19 בדצמבר. מידלנדס, צפון מזרח, חלקים מצפון מערב וחלקים מדרום מערב יצטרפו אליהם ביום חמישי.

שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק, אמר כי בתי החולים במדינה נמצאים תחת לחץ מתמיד, בכך שמספר האנשים המאושפזים במחלקות או בטיפול נמרץ לקורונה, גבוה משמעותית ממה שהיה בגל הראשון.

"למרבה הצער, המוטציה החדשה הזו מתפשטת כיום ברחבי המדינה והמקרים מכפילים את עצמם במהירות", אמר לפרלמנט. "לכן יש צורך להחיל שכבה ארבע על שטח רחב יותר", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully