וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המענה למוטציה: מדינות אירופה מתחילות בהפצת חיסוני הקורונה

27 המדינות החברות בגוש יחלו לחסן את אזרחיהן החל ממחר בחיסון של פייזר, כשבינתיים מקרים של הזן החדש אובחנו במדינות נוספות, בהן גרמניה, דנמרק וצרפת. ברחבי היבשת מתכוננים להקשחה נוספת של המגבלות אחרי החג, כשבינתיים בסין חוגגים ניצחון על הנגיף, שנה לאחר שהתפרץ

בווידאו: החלה הפצת החיסונים של פייזר בצרפת/צילום: רויטרס

מדינות האיחוד האירופי החלו היום (שבת) בהפצת החיסון של פייזר נגד קורונה, לקראת תחילת מבצע החיסונים. זאת, כשברקע נמשכת התפשטות המוטציה הבריטית של הנגיף ברחבי היבשת, שהכניסה כמה מדינות לסגר נוסף. אתמול, חצה מספר הנדבקים באירופה את רף 25 המיליון.

מבצע ההתחסנות בכל 27 המדינות החברות באיחוד יחל מחר, לאחר שהרגולטורים שלו אישרו לשימוש את החיסון של חברת פייזר וביונטק השבוע, ובמדינות שונות ברחבי היבשת התקבלו כבר המשלוחים הראשונים של החיסון.

בגרמניה, קיבל את המשלוח הראשון נשיא מדינת המחוז נורדריין ווסטפליה, ארמין לאכט, במרכז החיסונים שהוקם בבירה דיסלדורף. "אלו היו החודשים הקשים ביותר בחיים הפוליטיים שלנו, כל יום התקבלה החלטה חדשה קשה, כדי להגן על הבריאות שלנו", אמר. "עם קבלת החיסונים, אנחנו יכולים לקוות שבחג המולד הבא נעמוד כאן כשהמגיפה מאחורינו".

ארמין לאכט, נשיא מדינת המחוז נורדריין ווסטפלייה בגרמניה, ביום קבלת החיסונים הראשונים נגד נגיף הקורונה במדינה. 26 בצדמבר 2020. רויטרס
"בחג המולד הבא נעמוד כאן כשהמגיפה מאחורינו". לאכט בדיסלדורף, היום/רויטרס

המגיפה שגבתה את חייהם של יותר מ-1.7 מיליון בני אדם עד כה, עדיין משתוללת בחלק גדול מהעולם, במדינות השונות התחזקו התקוות כי ב-2021 תחול ההפוגה שכולם ייחלו לה.

בדרום אפריקה זוהתה מוטציה דומה לזן החדש שהתגלה בבריטניה בקרב חלק מהנדבקים, אך אתמול הכחישה המדינה את טענות הבריטים שהזן שהתגלה בה מדבק או מסוכן יותר מזה שמקורו בממלכה.

במקביל, ברחבי העולם קראו למלא אחר הנחיות הריחוק החברתי, אחרי שארגון הבריאות העולמי דחק באנשים שלא "לבזבז" את "הקורבנות הגדולים וקורעי הלב" שאנשים הקריבו במגיפה כדי להציל חיים.

אתמול, שעות לפני הגעת מנות החיסון הראשונות לצרפת, אישר משרד הבריאות במדינה כי אותר בה מקרה נוסף של המוטציה, אצל אזרח שחזר מבריטניה. כמה מדינות ביבשת כבר דיווחו על אנשים שאובחנו בזן החדש.

הגעת החיסונים הראשונים נגד קורונה של חברת פייזר למתקן האחסון באתונה יוון.. AP
מקווים להפוגה. הגעת החיסונים הראשונים למקררי האחסון באתונה, יון. היום/AP

המקרה הראשון במדינה של המוטציה החדשה אובחן אצל אזרח תושב בריטניה שהגיע מלונדון ב-19 בדצמבר, כך נמסר ממשרד הבריאות הצרפתי. בכל המקרים החדשים, הנדבקים אינם סובלים מתסמינים, והם נמצאים בבידוד במתקן ייעודי במרכז צרפת, שם הם עוברים חקירה אפידמיולוגית תחת השגחה רפואית.

הזן החדש של הנגיף, שלפי מומחים קיים חשש כי הוא מדבק יותר, גרם ליותר מ-50 מדינות להטיל מגבלות על הנסיעה לבריטניה, שם הוא הופיע לראשונה.

סגירת הגבול בין בריטניה וצרפת למשך 48 שעות יצרה צוואר בקבוק של כעשרת אלפים משאיות בנמל דובר שבדרום מזרח האי, ונהגים נתקעו במשך ימים במהלך החג. המפעיל של נמל קאלה בצרפת אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לאחר שהנמל נותר פתוח במהלך חג המולד, "המצב צריך להיות כבר מטופל לחלוטין".

עומסי תנועה בנמל דובר בבריטניה בתור למעבורת לקאלה, לאחר סגירת הגבולות עם צרפת. 25 בדצמבר 2020. AP
עומסי תנועה בדובר שבבריטניה, אתמול/AP

ביממה האחרונה, מדינות נוספות ברחבי העולם דיווחו על מקרים נוספים של המוטציה שאובחנו בשטחן. אתמול, אישרה יפן חמישה מקרים של המוטציה שהתגלו אצל נוסעים שחזרו מבריטניה. מקרים נוספים דווחו גם בדנמרק, לבנון, גרמניה, אוסטרליה והולנד.

באוסטרליה, רחובות סידני נראו שוממים יחסית ליום ראשון, שכן התושבים נענו לקריאתו של ראש הממשלה המדינה להישאר בבית מחשש להתפשטות המוטציה. "גם כשנכנסנו לחנות היו פחות מעשרה אנשים", אמרה לסוכנות הידיעות הקונה ליה גונוואן, תושבת העיר, לאחר שנעמדה בתור למכירות.

ובזמן שמדינות אירופה רואות מעבר לפינה את חזרת ההגבלות הקשות לאחר חג המולד, בסין, הנהגת המפלגה הקומוניסטית פרסמה הצהרה שמהללת את המפלגה ואת אופן טיפולה במגיפה שהתפרצה לפני כשנה במחוז חוביי במדינה, שבגינו היא ראויה ל"תהילה יוצאת דופן במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully