וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מוטציית הקורונה: מדינות באירופה אוסרות על טיסות לבריטניה

20.12.2020 / 16:42

הולנד, בלגיה, אוסטריה, איטליה וגרמניה הודיעו על עצירת תנועת המטוסים או על כוונתן לעשות זאת, בעקבות התפרצות זן חדש בממלכה המתפשט במהירות. בשלב זה אין מידע המצביע על כך שהוא עמיד בפני החיסונים

בווידאו: ג'ונסון מכריז על הגבלות חדשות בשל גילוי זן חדש של קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כמה מדינות באירופה הודיעו היום (ראשון) על הפסקת הטיסות לבריטניה או על כך שהן שוקלות זאת, בעקבות התפשטות מהירה של זן חדש של נגיף הקורונה בממלכה. הולנד, בלגיה, אוסטריה, איטליה וגרמניה הודיעו על עצירת תנועת המטוסים או על כוונתן לעשות זאת.

בשלב זה אין מידע המצביע על כך שהוא עמיד בפני החיסונים לקורונה. בריטניה הייתה המדינה הראשונה בעולם שהחלה לחסן את אזרחיה בחיסון של פייזר, וארצות הברית, קנדה וישראל הצטרפו אליה בימים האחרונים.

מוקד הזן החדש בדרום אנגליה, ובאירופה רוצים להימנע מהגעתו מהאי הבריטי אל אירופה היבשתית. הולנד אוסרת טיסות לבריטניה עד לסוף השנה לפחות, ובלגיה משעה אותן למשך 24 שעות החל מחצות. היא גם עצרה את שירותי הרכבות לבריטניה, כולל את אלו של יורוסטאר. אוסטריה ואיטליה אמרו שהן יאסרו גם כן טיסות מבריטניה, אך פירטו מתי זה יקרה.

תושב לונדון עם מסיכה, 19 בדצמבר 2020. AP
החיסונים הגיעו, אבל גם זן חדש של קורונה. תושבים בלונדון/AP

שר החוץ של איטליה, לואיג'י די מאיו, צייץ כי הממשלה נערכת "להגן על האיטלקים" מפני הזן החדש. כ-25 טיסות אמורות להגיע לאיטליה היום, רובן ללומברדיה שבצפון אבל חלקן גם למחוזות ונאטו ולאציו, הכוללים את ונציה ואת הבירה רומא.

בגרמניה, גורמים רשמיים אמרו כי נשקלות "תגובות משמעותיות" בנוגע לטיסות מבריטניה, אך טרם התקבלה החלטה. בצ'כיה, השבים מבריטניה נדרשים להיכנס לבידוד בתנאים מחמירים יותר.

באירופה אומרים כי הם מגיבים להקשחת ההגבלות שהוטלו אתמול על לונדון על ידי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. הוא הכניס את האזורים הללו לרמה הרביעית והחדשה של ההגבלות, ואמר כי קצב ההדבקה של הזן החדש מהיר ב-70% מזה הרגיל. הוא הדגיש כי אין ביסוס בשלב זה לחשוב שהמוטציה קטלנית יותר או שהחיסונים לא יעילים נגדה.

עוד בוואלה!

עד כמה הזן החדש של הקורונה מסכן אותנו?

לכתבה המלאה

בארגון הבריאות העולמי אמרו אתמול כי הם נמצאים בקשר רצוף עם בריטניה בנוגע לזן החדש של הקורונה. הארגון הבטיח לעדכן את הממשלות ואת הציבור לאחר שיתקבל מידע נוסף בנושא.

בכירה בארגון אמרה כי הזן החדש זוהה לראשונה בדרום-מזרח אנגליה בספטמבר והוא התפשט באזור מאז. "מה שאנחנו מבינים הוא שיש לזה יכולת הדבקה מוגברת, מבחינת היכולת להתפשט", אמרה ל-BBC מריה ואן קרקוב. לדבריה, יש מחקרים בנושא סביב מהירות התפשטות הזן החדש ואם זה "קשור לזן עצמו או לשילוב של גורמים".

היא אמרה כי המוטציה זוהתה גם בדנמרק, בהולנד ובאוסטרליה, שם היו מקרים בודדים שלא התפשטו עוד יותר. "ככל שהווירוס הזה מתפשט, כך יש לו יותר הזדמנויות להשתנות", הסבירה. "כל שעלינו לעשות הכול כדי למנוע ממנו להתפשט, והקטנת ההתפשטות תצמצם את השינויים שלו".

אירופה חוותה סתיו קשה, עם זינוק במספר הנדבקים והמתים, ומדינות רבות הטילו מחדש סגרים והגבלות קשות. אחרי איטליה, מספר המתים בבריטניה הוא השני בגובהו באירופה, עם 67 אלף קורבנות.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בפרלמנט, 1 בדצמבר 2020. רויטרס
אין מידע על כך שהזן החדש קטלני יותר. ג'ונסון בפרלמנט, החודש/רויטרס

סוזן הופקינס, ממשרד הבריאות של אנגליה, אמרה כי אף שהזן החדש מתפשט מאז ספטמבר, רק בשבוע שעבר חשו גורמים רשמיים כי נאסף די מידע כדי להכריז על כך שהוא מדבק יותר מאשר זנים אחרים. היא אמרה כי הוא התפשט לחלקים אחרים בממלכה, אבל במספרים קטנים יותר מלונדון וסביבתה.

אתמול הורה ג'ונסון על סגירת כל מקומות העבודה הלא חיוניים, מספרות, מכוני כושר ובריכות. הוא אמר לאזרחי בריטניה לארגן מחדש את תכניותיהם לחג המולד והשנה החדשה. באזורים ברמת תחלואה 4, כמו לונדון, נאסר על משקי בית שונים להתערבב ביניהם והתנועה אליהם ומהם מותרת רק במקרים חיוניים. ביתר חלקי אנגליה, התושבים יורשו להיפגש ב"בועות" של חג המולד למשך יום אחד, במקום חמישה כפי שתוכנן תחילה.

במקביל לדבריו של ג'ונסון, רבים הצטופפו בתחנות הרכבת של לונדון, ככל הנראה במאמץ להגיע למקומות אחרים בבריטניה שנמצאים תחת הגבלות מחמירות פחות. שר הבריאות, מט הנקוק, אמר כי המראות הללו, שתועדו ברשתות החברתיות, הן "חסרות אחריות לחלוטין". הוא הוסיף כי "רק אם נפעל באחריות, כולנו, כולל הממשלה, נצליח להשיג שליטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully