וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות שבים מבריטניה סירבו להתפנות לבידוד במלוניות קורונה: "זה הזוי"

הנוסעים שנחתו בנתב"ג הופנו לקליטה נפרדת בטרמינל 1, ומשם הועברו למלוניות על פי החלטת קבינט הקורונה בעקבות התפשטות המוטציה בממלכה. כ-30 איש סירבו לעבור לבידוד כפוי, וברשות ההגירה הבהירו כי אין מניעה לכניסתם ארצה. נוסע הלין: "אין לי שום ציוד בסיסי לבידוד"

בווידאו: ג'ונסון מכריז על הגבלות חדשות בשל גילוי זן חדש של קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עשרות ישראלים שנחתו היום (ראשון) בנתב"ג מבריטניה סירבו להתפנות לבידוד במלוניות קורונה - תקנה עליה הוחלט שעות ספורות קודם לכן בקבינט הקורונה בעקבות החשש מהתפשטות המוטציה שהתגלתה בממלכה.

127 נוסעי חברות איזיג'ט ובריטיש אירווייז הגיעו לנמל התעופה והופנו לקליטה נפרדת בטרמינל 1, משם שונעו על ידי פיקוד העורף למלוניות קורונה. ברשות האוכלוסין וההגירה סיפרו כי יותר מ-30 מהנוסעים סירבו ללכת לבידוד במלוניות ודרשו לטוס חזרה לבריטניה, אך המטוס שהביאם כבר המריא חזרה.

ברשות האוכלוסין וההגירה אמרו כי אין מניעה לכניסתם ארצה. כמו כן, ברשות הבהירו כי למרות החלטת הקבינט בעניין, עדיין אין הנחיה למנוע את כניסתם של הנוסעים.

נוסעים מלונדון לישראל עולים למטוס, 20 בדצמבר 2020. אחיעד כץ, אתר רשמי
נוסעים מלונדון עולים למטוס לישראל, היום/אתר רשמי, אחיעד כץ

אחיעד כץ, שעלה מוקדם יותר לטיסה מלונדון לתל אביב, סיפר לפני הגעתו לארץ כי "טסתי ב-10 בדצמבר ללונדון להיפגש עם חברים שלא ראיתי הרבה זמן וקצת חופש. כשהגעתי הכול נפתח ועכשיו התבשרנו שיש סגר מלא וחזרתי הביתה אף אחד לא עדכן פה כלום".

"כרגע נראה שאלך למלונית קורונה לפי החוק שעולה בכנסת כרגע. אין לי שום ציוד בסיסי לבידוד במלונית אז גם זה הזוי, במיוחד שאני גר לבד ולא מסכן אף אחד, מילא היו מכניסים אנשים שגרים עם משפחה", הוא הסביר ובוסיף כי "אין לי מושג, איזה אוכל מגישים במלונית ומה אמורים לעשות האם אפשר שיביאו ציוד, אוכל אם יש הזמנות מבחוץ של אוכל".

נוסעים מלונדון לישראל עולים למטוס, 20 בדצמבר 2020. אחיעד כץ, אתר רשמי
"אף אחד לא עדכן פה כלום". השבים מלונדון במטוס, היום/אתר רשמי, אחיעד כץ

מוקדם יותר היום, קבינט הקורונה אישר הגבלות על החוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, בהן התגלו מקרים של המוטציה החדשה של הנגיף. לפי ההחלטה, ישראלים השבים ממדינות אלה יתבקשו להיבדק ולהיכנס לבידוד במלוניות, והכניסה של אזרחים זרים תיאסר לחלוטין.

בפתח ישיבת הקבינט, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לזן החדש, והצהיר כי יש לסגור את השמיים לחלוטין, כך שלא יהיו טיסות יוצאות למעט חריגים והטיסות הנכנסות יאושרו רק לישראלים שחוזרים לארץ. "לא ברור עדיין אם החיסון יעיל או לא נגד המוטציה", אמר. "בכל מקרה נגביר את קצב החיסונים".

שרת התחבורה מירי רגב ושר החוץ גבי אשכנזי הביעו את התנגדותם למהלך וטענו כי יש לפעול בצורה נקודתית יותר. מנגד, שר הפנים אריה דרעי הצטרף לנתניהו, וטען שברגע שייסגרו השמיים התחלואה תרד.

במהלך הדיון, התייחס המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, לסוגיית בידוד השבים מהמדינות בהן התגלתה המוטצייה והסביר כי אם הקבינט יכריז על איסור הכניסה לפני נחיתת טיסות, לא ניתן יהיה לחייב בכניסה לבידוד במלוניות. אשכנזי שאל "מה קורה אם הם לא רוצים? נשלח אותם למלוניות עם משטרה?", ונתניהו השיב: "חד משמעית כן - או למלוניות או שלא ייכנסו לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully