וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תורי הענק: הנחיות משרד התחבורה והבריאות למניעת עומסים בנתב"ג

בעקבות הצפיפות הגבוהה שנרשמה בנמל התעופה, המעלה את הסיכויים להדבקה, הוחלט על שורת צעדים. בין השאר, הבאים ממדינות ירוקות לא יצטרכו לעבור תשאול ולא יחוברו לשרוולים יותר מארבעה מטוסים במקביל ויוכפל מספר עמדות הצ'ק אין באולם הטיסות היוצאות

בווידאו: עומס בנתב"ג/צילום: ראובן קסטרו, עריכה: טל רזניק

מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו סיירו היום (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון. בתום הסיור הם החליטו על שורה של הנחיות נוספות שנועדו למנוע התקהלויות המוניות, כפי שנראו בתיעודים בימים האחרונים.

שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין הנחו את השניים לערוך את הסיור, אליו התלוו יעקב גנות מנכ"ל רשות שדות התעופה ושמוליק זכאי מנכ"ל נתב"ג. לאחר הסיור הוחלט להוסיף כמה הנחיות בנוסף לאלה הקיימות במסגרת התו הכחול.

עומס בנתב"ג, 13 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
החליטו על שורה של הנחיות נוספות למניעת התקהלויות. עומס בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

לפי ההנחיות החדשות לטיסות נכנסות: הבאים ממדינות ירוקות לא יצטרכו לעבור תשאול כדי שזרימת האנשים תהיה חלקה יותר ותימנע התקהלות; לא יחוברו לשרוולים יותר מארבעה מטוסים במקביל, מהם עד שניים שהגיעו ממדינות אדומות; רשות התעופה האזרחית הונחתה לתגבר את האכיפה על חברות התעופה במדינות המוצא כך שלא יעלו על הטיסה נוסעים, בלי הצהרת בריאות שמולאה מראש.

בנוסף, הוחלט על הקמת צוות לשיפור הממשק המחשובי לחסכון בזמן ונוספה הנחיה להשלים את תקינת מעברי הגבול מבחינת כמות הפקחים. כמו כן, ההתחברות של המטוס לשרוול יהיה פיקוח והירידה מהמטוס תיעשה בקבוצות של 30-20 נוסעים בלבד בכל פעם כדי שלא יווצר עומס במעברים שבין השרוול ועד לאחר ביקורת בגבולות.

לפי ההנחיות לטיסות יוצאות: פתיחת דלפקי הטיסה תיעשה ארבע שעות לפני מועד הטיסה כדי לטפל בתהליכים באופן מרווח יותר; חברות התעופה ידרשו לאייש לכל טיסה שש דיילות לפחות בעמדות הצ'ק אין ויוכפל מספר עמדות הצ'ק אין באולם הטיסות היוצאות.

עוד בוואלה!

נתב"ג עמד להמריא לעתיד חדש, הקורונה הנחיתה אותו אל מציאות קשה

לכתבה המלאה

בטרמינל הטיסות היוצאות נצפתה צפיפות גדולה בימים האחרונים, כשהנוסעים הקדימו את הגעתם לשדה בשל חוסר הוודאות של סדרי העלייה לטיסה, ופגשו שם עמדות בדיקה מועטות יחסית ותורים שלפי העדויות ארכו גם שעתיים מרגע הכניסה ועד להגעה לעמדות הבידוק הביטחוני.

מראות דומים נראו גם בכניסה לישראל, שם המצב חמור אף יותר, שכן כמות הבודקים המצומצמת יצרה "צוואר בקבוק" בו נעמדים בצפיפות נוסעים ששבו ממדינות ירוקות, שאינם חייבים בבידוד, העומדים לצד כאלו ששבו ממדינות אדומות כמו טורקיה ואחרות. בישראל עדיין לא מחייבים בבדיקת קורונה את השבים מחו"ל וזאת למרות שהצעה כזו הועלתה כבר על ידי משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully