וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מהדקת הגבלות בשל זן הקורונה החדש המתפשט במהירות

19.12.2020 / 19:10

בעקבות הזן החדש שהתגלה במדינה, שעלול להיות מדבק בכ-70% יותר מהזן הידוע של הנגיף, הטיל ג'ונסון הגבלות נוספות על דרום-מזרח אנגליה, כולל הבירה לונדון. בשלב זה אין עדויות לכך שהזן החדש עמיד בפני החיסון

בווידאו: ג'ונסון מכריז על הגבלות חדשות בשל גילוי זן חדש של קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הטיל היום (שבת) מגבלות נוספות נגד נגיף הקורונה, בעקבות זן חדש של הנגיף. זאת בניגוד לתכניות של הממשלה הבריטית להקל את ההגבלות במהלך חג המולד. מספר המקרים באנגליה זינק בשבועיים האחרונים בגלל הזן החדש של הנגיף, שלדברי מדענים עלול להיות מדבק יותר בכ-70%.

ג'ונסון אמר כי הממשלה חייבת לנקוט בצעדים דחופים על מנת לעצור את ההתפשטות. "בלב כבד מאוד אני חייב לומר שאנחנו לא יכולים להמשיך בחג המולד כמתוכנן", אמר ג'ונסון במסיבת עיתונאים. "אני מאמין בכנות שאין אלטרנטיבה שפתוחה בפנינו כעת".

דרום-מזרח אנגליה, כולל הבירה לונדון, כשליש מהאוכלוסייה האנגלית - נמצאים כיום ברמה השלישית והגבוהה ביותר של תחלואה, אך כעת יוצבו ברמה חדשה. במסגרת ההגבלות החדשות, יידרשו האזרחים להישאר בבית למעט סיבות חיוניות כמו עבודה, עסקים לא חיוניים ייסגרו, וכך גם פעילויות פנאי ובידור בחללים סגורים. אירועים חברתיים יוגבלו לפגישה עם אדם במרחב החיצוני.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מודיע במסיבת עיתונאים בדאונינג 10 שבלונדון כי החל ממחר יוטלו החמרות בהגבלות הקורונה בלונדון ובאזורים נוספים במזרח ובדרום-מזרח המדינה. 19 בדצמבר 2020.. רויטרס
"בלב כבד". ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מודיע על ההגבלות החדשות/רויטרס

לפי ההגבלות החדשות, תושבי דרום-מזרח אנגליה לא יוכלו לחגוג את חג המולד בחברת אורחים, בעוד בשאר בריטניה יתאפשר לחגוג בחברת חברים ומשפחה רק ליום החג. ההגבלות יוטלו למשך שבועיים וייבחנו מחדש ב-30 בדצמבר.

ג'ונסון אמר אתמול שהוא מקווה שאנגליה לא תזדקק לסגר שלישי אחרי חג המולד. הוא אף התנגד לקריאות לשנות את התכניות להקלת הגבלות לחמישה ימים בתקופת החג, ולאפשר לשלושה משקי בית להיפגש בתוך הבית. לדבריו, זה יהיה "בלתי אנושי" לאסור את חג המולד.

עוד בוואלה!

זריקת עידוד

לכתבה המלאה

הכללים החדשים ייכנסו לתוקף החל מהלילה בחצות. החלטתו של ג'ונסון מגיעה עקב החשש מפני עלייה דרסטית במספר מקרי הקורונה, בגלל הזן המדבק החדש של הנגיף - VUI202012 / 01. קצב ההדבקה מדאיג את הממשלה ויועציה. "אין שום ראיות המצביעות על כך שהזן הזה קטלני יותר או גורמת למחלה קשה יותר", אמר ג'ונסון. "באותה מידה, אין שום ראיות המצביעות על כך שהחיסון יהיה פחות יעיל נגד הגרסה החדשה".

אנשים עורכים קניות לקראת חג המולד בלונדון, בצל התפרצות הקורונה. 19 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
אנשים עורכים קניות לקראת חג המולד בלונדון, בצל התפרצות הקורונה/AP, אי-פי

ראש מערך הרפואה כריס וויטי אמר כי הרשויות התריעו בפני ארגון הבריאות העולמי, תוך שהמומחים במדינה ממשיכים לנתח את הנתונים הקיימים לגבי הזן החדש. ביממה האחרונה דיווחו בבריטניה על 27,052 מקרים חדשים שאובחנו, ועל 534 מקרי מוות. מקדם ההדבקה נע בין 1.1 ל-1.2, כלומר מספר המקרים גדל במהירות.

"כישלון בפעולה נחרצת פירושו סבל נוסף", מסר ג'רמי פרר, מומחה למחלות מדבקות העומד בראש קרן וולקאם ומייעץ לממשלה. בריטניה הייתה אחת המדינות האירופיות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף - עם יותר מ-67 אלף מקרי מוות הקשורים לנגיף הקורונה ויותר מ-2 מיליון מקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully