וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנל היועצים של ה-FDA המליץ לאשר את החיסון נגד קורונה של מודרנה

המומחים החיצוניים שבחנו את החיסון המליצו למינהל המזון והתרופות האמריקני להעניק לו אישור חירום, והנהלת הגוף תצטרך לקבל החלטה בנושא בימים הקרובים. במסמכים שפורסמו לקראת הדיון, צוין כי לא נמצאו בו בעיות בטיחותיות חדשות

בווידאו: ה-FDA המליץ לאשר את החיסון לקורונה של מודרנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

פאנל של יועצים חיצוניים במינהל המזון והתרופות בארצות הברית (FDA) המליץ הלילה (שישי) להעניק לחיסון של חברת מודרנה נגד קורונה אישור לשימוש חירום. אם הנהלת החברה תקבל את ההמלצה, החיסון של מודרנה נגד הנגיף יהיה השני שייכנס לשימוש מידי בארצות הברית. במסמכים שפורסמו לקראת הדיון, צוין כי לא נמצאו בעיות בטיחותיות חדשות בחיסון.

החיסון של מודרנה, הקל יותר לתפעול ולהובלה מזה של פייזר, נמצא יעיל ב-95% מהנבדקים. לפי המסמך בן 54 העמודים, אנשי ה-FDA לא מצאו תופעות לוואי משמעותיות בחיסון בקרב בני 18 ומעלה. לפי הפאנל, יתרונות החיסון עולים על סיכוניו בקרב קבוצת גיל זו.

ה-FDA צפוי להעניק את האישור לשימוש חירום כבר מחר או מחרתיים, במה שמספק תקווה נוספת לאומה האמריקנית, שאיבדה יותר מ-300 מאנשיה שחלו בנגיף, כששלשום נרשם שיא תמותה ליום אחד של 3,580 מתים.

סיבה נוספת לאופטימיות, ברקע העלייה בתחלואה, היא שבקרב הנסיינים של חיסון "מודרנה", לא נרשמו מקרים של התפתחות מחלה חמורה - בניגוד ל-30 כאלה בקבוצת הפלצבו.

בקבוקונים עם תווית חיסון לנגיף הקורונה עם סמל של חברת מודרנה. רויטרס
קל יותר לתפעולה ולהפצה. החיסון לקורונה של מודרנה (צילום: רויטרס)/רויטרס

היועצים בפאנל הצביעו על ההחלטה ברוב ברור של 20 תומכים, ללא מתנגדים ועם הימנעות אחת.

הפצת החיסון תחל ברגע שהמינהל ייתן רשמית אור ירוק לחיסון. שר הבריאות, אלכס אזר, אמר אתמול לרשת CNBC כי 5.9 מיליון מנות מהחיסון כבר הוקצו למדינות ומוכנים לשינוע ברחבי ארצות הברית.

גורמים רשמיים במדינה אמרו כי הם מצפים שעד סוף השנה, יהיו בסך הכול 40 מיליון מנות של החיסונים נגד קורונה של פייזר ומודרנה - מספיק כדי לחסן 20 מיליון בני אדם.

המנות הראשונות צפויות להיות מיועדות לעובדי מערכת הבריאות המטפלים בחולי קורונה, וכן לבעלי מחלות רקע ולצוותים הטיפוליים בבתי האבות.

עוד בוואלה!

ארה"ב נואשת לחיסון שני, אך אויב מזן אחר מאיים לשבש הכול במאבק הנואש בקורונה

לכתבה המלאה
החסיון לקורונה של חברת מודרנה 4 בצדמבר 2020. רויטרס
יעיל יותר במניעת מחלה קשה. מנות של חיסון "מודרנה", החודש (צילום: רויטרס)/רויטרס

בניגוד לזריקות של פייזר, החיסון של מודרנה לא צריך להיות מאוחסן בתנאי קור קיצוניים של 70 מעלות תחת לאפס אלא רק של 20, כמו במקפיא רגיל, ולכן הוא קל יותר לשינוע ושמירה. לאחר האישור, משלוחי החיסונים של מודרנה יתחילו בתוך 24 שעות.

בשבוע שעבר אישרה אותה ועדה מקצועית את החיסון של חברת התרופות פייזר ושותפתה הגרמנית ביונטק. ה-FDA העניק אישור חירום לשיווק החיסון של פייזר יממה לאחר מכן, בצעד שסלל את הדרך למבצע חיסון מסיבי, שהחל ביום שני האחרון בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully