וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נואשת לחיסון שני, אך אויב מזן אחר מאיים לשבש הכול במאבק הנואש בקורונה

עודכן לאחרונה: 17.12.2020 / 22:22

בעוד מספר המתים היומי שבר שיא חדש ומספר המאושפזים עלה זה היום ה-19 ברצף, סופת שלג אימתנית מאיימת לפגוע בהפצת חיסונים לחוף המזרחי. בינתיים, ה-FDA דן בהענקת אישור חירום לחיסון של מודרנה, בתקווה שיקל על המלחמה במגיפה שפגעה בארה"ב יותר מבכל מדינה אחרת בעולם

בווידאו: סופת שלג מכה בניו יורק/צילום: רויטרס

מספר המתים היומי מנגיף הקורונה בארצות הברית הגיע אתמול לשיא חדש של 3,580 בני אדם, ומספר המאושפזים עלה זה היום ה-19 ברציפות - בעוד הרשויות האמריקניות דנות האם להעניק אישור חירום לחיסון שני לקורונה.

עוד 232,255 מקרים של המחלה דווחו - הנתון השני בגובהו מפרוץ המגיפה, כשמדינת קליפורניה הופכת למדינה הראשונה ברחבי ארצות הברית שבה נרשמו יותר מ-50 אלף נדבקים ביום אחד, לפי הנתונים שאספה סוכנות רויטרס.

ארצות הברית מובילה מבין כל מדינות העולם על 307,767 מקרי מוות וכמעט 17 מיליון נדבקים מתחילת המשבר, כשהממשל היוצא, בראשות הנשיא דונלד טראמפ, התנגדו לצעדים כמו הטלת סגרים וחיוב בעטיית מסיכות, שהוכחו כיעילים בשליטה על התפשטות המגיפה.

תחילת החיסונים לקורונה, אריזונה ארה"ב. AP
232,255 מקרים של המחלה דווחו ביממה. חייל מתחסן בפניקס, אריזונה, היום/AP

עם זאת, סיוע למאבק במגיפה יכול להגיע בקרוב בדמות חיסון שני העומד בפני אישור מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA). פאנל של יועצים חיצוניים צפוי לתמוך היום במתן אישור חירום לחיסון של חברת מודרנה, שבוע אחרי שאותה ועדה מקצועית בחנה את החיסון של חברת התרופות פייזר ושותפתה הגרמנית ביונטק. ה-FDA העניק אישור חירום לשיווק החיסון של פייזר יממה לאחר מכן, בצעד שסלל את הדרך למבצע חיסון מסיבי, שהחל ביום שני האחרון.

כ-570 מוקדים רפואיים קיבלו את המשלוחים הראשונים של החיסונים של פייזר בשני ובשלישי, ו-886 נוספים צפויים לקבל חיסונים גם הם עד יום שישי, כך לדברי הגנרל גוסטב פרנה, העומד בראש מערך התפעול של מבצע החיסונים.

אלא שהסופה המשמעותית הראשונה של עונת החורף עשויה לשבש את הפצת החיסונים. חברות משלוחים כמו "פדרל אקספרס" ו"יונייטד פרסל סרוויס" מחזיקות בתכניות פוטנציאליות לשמור על הבטיחות של כל משלוח חיסונים שהפצתו תידחה עד שניתן יהיה למסור לייעדו, אמר פרנה לכתבים.

עוד בוואלה!

מאות אתרי חלוקה ברחבי המדינה: צבא ארה"ב נערך להעברת חיסוני הקורונה

לכתבה המלאה
שלג נערם לקראת תחילת החיסונים לקורונה ניו יורק ארה"ב. רויטרס
קצב היערמות השלג נמדד בכחמישה סנטימטרים לשעה. השלג נערם בכבישי ניו יורק, היום/רויטרס

בעוד מיליוני אמריקנים פוטרו מעבודתם, הקונגרס יוכל אף הוא להושיט יד. אחרי חודשים של מריבות ובעוד הדד-ליין מתקרב, המחוקקים האמריקנים מתמקחים על פרטי תכנית סיוע בהיקף של 900 מיליארד דולר, שמנהיגי המפלגות הבטיחו שתעבור לפני סוף השנה. החבילה צפויה לכלול קצבאות עידוד בגובה 600-700 דולר, הארכת דמי אבטלה, וסבסוד הפצת החיסונים וסיוע לעסקים קטנים.

הצפי: הסופה הקשה בניו יורק מזה 4 שנים

סופת השלג החמורה היכתה בחוף המזרחי של ארצות הברית בשעות המוקדמות של היום, יוצרות אתגרים משמעותיים נוספים באמצע ההתמודדות עם המגיפה ומבצע החיסונים הגדול הנערך באזור.

הסופה, המתקרבת לעבר ניו יורק, פנסילבניה, ומדינות נוספות בצפון-מזרח ארצות הברית, עשויה לשבש את התנהלות בדיקות הקורונה ולעכב את המשלוחים לתקופת החגים, ומעמידה יותר מ-60 מיליון חשופים לסכנות מזג האוויר.

העיר ניו יורק, אם תוכה בחומרה המצופה, תיתקל בכמות השלג הגדולה ביותר מסופה אחת שידעה מאז ינואר 2016 - אז נערמו בעיר כ-60 סנטימטרים.

שלג נערם לקראת תחילת החיסונים קורונה ניו יורק ארה"ב. רויטרס
מפלסות שלג מפנות את הכבישים בניו יורק, היום/רויטרס

הרשויות בניו יורק ופנסילבניה הודיעו כי הן ערוכות להתמודד עם מזג האוויר הבעייתי, כך שלוח הזמנים של מבצע החיסונים יימשך כמתוכנן. גם חברות המשלוחים "פדקס" ו-"UPS" הודיעו כי נקטו צעדים כדי לצמצם את השפעת הסערה על פעילותן.

כמות השלג שירדה בשתי המדינות נמדד בכחמישה סנטימטרים לשעה, עם יותר מ-30 סנטימטרים וחצי בסך הכול, לפי שירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית. בשירות אמרו שהשלג עשוי עד לכ-60 סנטימטרים בחלקים מסוימים של שתי המדינות, המפעילות מפלסות כדי לשמור על הכבישים פנויים. בוסטון, העיר המאוכלסת ביותר במדינת מסצ'וסטס, הכריזה על מצב חירום ואסרה על חניה של כלי רכב בכבישים מרכזיים.

תחפושות בשלג טיימס סקוור ניו יורק. רויטרס
תושבים רבים מיהרו לצאת ולשחק. צעירים מחופשים בטיימס סקוור, היום/רויטרס

"בביטחון גבוה סופת השלג הגדולה הזאת תשפיע באופן משמעותי, לרבות הפרעות לתנועה ולקצרים באספקת החשמל", אמרו בשירות מזג האוויר הלאומי.

למרות הסכנות הפוטנציאליות, תושבים רבים מיהרו לצאת ולשחק בכיכר טיימס - חלקם לבושים כדמויות כמו אלמו ובאטמן ואחרים שניהלו קרבות שלג - בזמן שהיא נצבעה בלבן.

שלג החל לרדת בכיכר טיימס בניו יורק. רויטרס
בינתיים זה עדיין רק משחק. צעירים מחופשים בטיימס סקוור, היום/רויטרס

ובעוד השלג שימח רבים, המסעדות ערמו את הכיסאות והשולחנות וסגרו את שעריהן אחרי שהתרעות על שלג שמו קץ לאפשרות של אכילה בחוץ - התקווה האחרונה של בעלי עסקים לנוכח תקנות הריחוק החברתי.

בפנסילבניה, מחלקת התחבורה הורתה לנהגים להגביל נסיעות והציגה להם מגבלות מהירות חדשות כדי למנוע תאונות. מאות בתי ספר הכריזו על שייסגרו בזמן הסערה, וחזרו פעם נוספת ללמידה מרחוק. חברות תעופה ביטלו גם הן מאות טיסות אתמול, מה שמנע מרבים לנסוע למשפחתם לקראת חג המולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully