וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן יתחסן פומבית בשבוע הבא, פנס כבר מחר: "להחדיר אמון בציבור"

הנשיא הנבחר, הנמצא בקבוצת סיכון בשל גילו, אמר כי יעשה זאת כדי לחזק את הביטחון בחיסון הקורונה של פייזר. טראמפ שהחלים מהווירוס אינו זקוק לחיסון, וסגנו יתחסן פומבית בבית הלבן. ברקע מבצע החיסונים נרשם שיא בתמותה ביממה מקורונה בארה"ב - כ-3,700 מתים ב-24 שעות

בווידאו: החל מבצע החיסונים לקורונה בארה"ב/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הנבחר ג'ו ביידן צפוי להתחסן נגד קורונה בשבוע הבא, מוקדם ככל הניתן - כך אמר הלילה (חמישי) גורם בלשכתו. ביידן בן ה-78, הנמצא בקבוצת סיכון, הודיע כי הוא מתכוון לקבל את החיסון באופן פומבי כדי להחדיר אמון בבטיחותו.

ביידן הביע בעבר פסימיות בעניין פיתוח ואישור החיסון של ענקית התרופות פייזר. בחודש שעבר, בכנס בו הציג את הצוות שילווה אותו במהלך המאבק בהתפשטות הנגיף, אמר כי "החיסון לא יהיה זמין בחודשים הקרובים. חורף אפל לפנינו".

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן בדלאוור, 16 בדצמבר 2020. רויטרס
היה פסימי לפיתוח החיסון. ביידן, הלילה/רויטרס

לפני ביידן, מייק פנס, סגנו של הנשיא דונלד טראמפ, יתחסן מחר יחד עם רעייתו קארן. בני הזוג יקבלו את החיסון בבית הלבן באירוע פומבי בנוכחות הרופא הראשי של הממשל ד"ר ג'רום אדמס, שיקבל גם הוא את החיסון של חברת פייזר.

"סגן הנשיא מייק פנס והגברת השנייה קארן פנס יקבלו בפומבי חיסון COVID-19 כדי לקדם את בטיחותו ויעילותו של החיסון ולבנות אמון בקרב העם האמריקני", נכתב בהודעת הבית הלבן.

לעומת פנס וביידן, מצבו של טראמפ שחלה והחלים מקורונה שונה. גורם בממשל אמר לרשת CNN כי הוא לא יתחסן עד שיקבל המלצה מטעם הצוות הרפואי בבית הלבן. הגורם הוסיף כי טראמפ עדיין נהנה מהנוגדנים שמקבל מי שהחלים מקורונה, וברגע שהם ייפסקו הוא יתחסן מידית.

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, 4 דצמבר 2020, ג'ורג'יה. רויטרס
יתחסן יחד עם רעייתו. סגן הנשיא פנס/רויטרס

הלילה פרסמו המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית את הקצאת החיסונים נגד קורונה של חברת פייזר, שיחולקו בשלב הראשון בין 50 המדינות. זאת, בעוד נשבר שיא חדש של מתים מקורונה ביממה, כשהנגיף גבה את חייהם של יותר מ-3,700 חולים ב-24 השעות האחרונות. כרבע מיליון אובחנו כחולים חדשים בטווח זמן זה.

למנת החיסון הראשונה, מתוך שתי המנות הניתנות להשלמת החיסון, מוקצים 2,980,575 חיסוני פייזר. משלוח זהה יועבר למדינות לחיסון ההמשך בעוד 21 יום. גורמים במבצע ההתחסנות "מהירות שיא" מסרו כי המנות יחולקו באופן יחסי לאוכלוסייה, והן נעות בין כ-300 אלף בקליפורניה ו-5,000 בוויומינג.

המבצע החל ביום ראשון, כשהרשויות במדינה פתחו בהפצת מנות החיסון באמצעות משאיות ומטוסים למאות מרכזי החלוקה במדינה. הפצת החיסון התאפשרה לאחר שמינהל המזון והתרופות (FDA) אישר בשבוע שעבר את החיסון של ענקית התרופות פייזר ושותפתה הגרמנית BioNTech לשימוש חירום.

המבצע נחשב למבצע החיסונים הגדול בהיסטוריה של ארצות הברית, והוא מהווה נקודת מפנה במאבק במגיפה במדינה, בה מתו יותר מ-314 אלף בני אדם שנדבקו בנגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully