וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על המאבק בקורונה: "חיסון לא יהיה זמין בקרוב, חורף קשה לפנינו"

9.11.2020 / 19:04

נשיא ארצות הברית הנבחר הציג את משנתו בנוגע למאבק בנגיף, והבהיר כי יחלפו כמה חודשים עד שהמדענים יאשרו את יעילותו של החיסון. "אנחנו רוצים לשלוט בהתפשטות הקורונה", אמר תוך קריאה לציבור לעטות מסיכות. "זה הולך להיות חורף אפל"

בווידאו: ביידן אומר שהעבודה על החיסון לקורונה חייבת להיות שקופה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, הציג הערב (שני) את הצוות שילווה אותו במהלך המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה במדינה. "המאבק בקורונה הוא אחד הקרבות החשובים ביותר שיהיו לממשל שלי", אמר ביידן במסיבת עיתונאים שכינס לאחר שעודכן לראשונה בנושא יחד עם סגניתו קמלה האריס מצוות המומחים שגיבש. "אמשיך לקבל עדכונים ממדענים ומומחים", אמר.

בעקבות הצהרת חברת התרופות "פייזר", לפיה הוכחה יעילות של כ-90% בניסויים בחיסון שאותו היא מפתחת, הבהיר ביידן כי יידרש זמן נוסף עד שהחיסונים יהיו זמינים ובטוחים לשימוש. "החיסון לא יהיה זמין בחודשים הקרובים. חורף אפל לפנינו", אמר. "הליך אישור החיסון חייב להיות שקוף ומונחה על ידי המדע, כדי שהציבור יוכל להיות בטוח שהחיסון יעיל".

נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן במהלך נאומו בוילמינגטון, דלאוור 9 בנובמבר 2020. רויטרס
"אני מפציר בכם - עטו מסכה". נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן במהלך ההצהרה שמסר הערב/רויטרס

ביידן קרא לציבור לשמור על ההנחיות. "אני מפציר בכם - עטו מסיכות, זהו לא צעד פוליטי. זה יכול להציל אלפי חיים", אמר. לדבריו, משום שייקח זמן רב עד שהחיסונים יהיו זמינים, "הדבר היעיל ביותר שאנחנו יכולים לעשות כדי לעצור את התפשטות המגיפה זה לחבוש מסיכה. בעתיד הנראה לעין, זה הנשק החזק ביותר שיש לנו נגד הקורונה". מדיניותו בנושא הקורונה תתמקד גם בעידוד האמריקנים לשמור על ריחוק חברתי והיגיינה.

המינויים לצוות המומחים למאבק בקורונה הם הראשונים שמבצע ביידן מאז נבחר לנשיאות. הצוות כולל עשרה חברים ושלושה ראשי צוות, בהם וויבק מרת'י שמונה לכירורג הראשי בארצות הברית על ידי ברק אובמה ב-2014, מינוי שטראמפ ביטל ב-2017. עוד חבר בצוות המומחים האימונולוג ריק ברייט, שטען כי ממשל טראמפ התעלם ממנו ואז פיטר אותו בשל אזהרותיו המוקדמות מפני הנגיף.

שני ראשי הצוות האחרים יהיו נציב מנהל התרופות והמזון האמריקני לשעבר, האפידמיולוג דיוויד קסלר, ומרסלה נונייז-סמית', פרופסור לבריאות הציבור מאוניברסיטת ייל. ביידן הבהיר כי הצוות יסייע במלחמה בנגיף, יעזור למשפחות האמריקניות ויפעל לפתיחת בתי הספר והעסקים מחדש. לדבריו, הצוות "יעלה את קולם של המדענים והמומחים לבריאות הציבור".

ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה, 13 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
"החיסון לא יהיה זמין בחודשים הקרובים". ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

נשיא דונלד טראמפ בירך על הצהרת חברת פייזר על ההתקדמות בחיסון, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי אלו "חדשות גדולות". מאז החל משבר הקורונה, הערותיו של טראמפ על המגיפה עמדו לעיתים קרובות בניגוד גמור לעמדותיהם של מומחי רפואה ומדענים, כולל המומחה המוביל למגיפות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י.

שר השיכון האמריקני ומקורבו של טראמפ, בן קרסון, נמצא חיובי לקורונה. זאת, ימים ספורים לאחר שראש צוות הברית הלבן, מארק מדוז, אובחן גם הוא כנשא הנגיף.

סגן הנשיא, מייק פנס, אמור להיפגש עם צוות המשימה של נגיף הקורונה בבית הלבן לראשונה מאז אוקטובר.

בארצות הברית נחצה הלילה רף עשרת מיליון הנדבקים בנגיף קורונה - כך עולה מנתוני התחלואה במדינה, שהפכה לראשונה בעולם מאז פרוץ המגיפה בה נרשם מספר כזה של מאובחנים. השיא צויין בעיתוי עגום, כשהמדינה עדיין נמצאת בגל התחלואה השלישי, ובמצב פוליטי רגיש, כשהנשיא טראמפ ממאן להכיר בתוצאות הבחירות.

בעשרת הימים האחרונים בלבד, ארצות הברית דיווחה על כמיליון נדבקים חדשים - השיעור הגבוה ביותר מאז אובחן החולה הראשון במדינת וושינגטון, לפני 293 ימים.

שלשום, בפעם השלישית באותו השבוע, נשבר שיא הנדבקים היומי בנגיף, כש-131,420 בני אדם נמצאו חיוביים. זוהי הפעם הרביעית בתוך שבוע אחד שמאובחנים בארצות הברית יותר ממאה אלף נדבקים חדשים.

דגימת קורונה בויסקונסין, ארצות הברית, 19 באוקטובר 2020. רויטרס
דגימת קורונה בוויסקונסין, אוקטובר/רויטרס

על פי הדיווח האחרון, במהלך השבוע החולף נדבקו בממוצע ביום בארצות הברית 105,600 בני אדם - זינוק של לפחות 29% בשיעור הנדבקים מהשבוע שקדם לו, ויותר מסכום הממוצעים בהודו ובצרפת - שתי המדינות שנפגעו הכי קשה מהנגיף באסיה ובאירופה.

גם מספר המתים מקורונה ברחבי המדינה עולה. בחמישי הוא חצה את רף אלף המתים ליום, ונשאר כך למשך יומיים - לראשונה מאז אוגוסט. מאז פרוץ המגיפה בארצות הברית, מתו בה יותר מ-237 אלף חולי קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully