וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אתרי חלוקה ברחבי המדינה: צבא ארה"ב נערך להעברת חיסוני הקורונה

אישור החירום נתן אור ירוק לתחילת המשלוחים הראשונים של פייזר, שיגיעו בשלב ראשון ל-145 מרכזים. 2.9 מיליון מנות יצאו בימים הקרובים מהמפעלים, והראשונים לקבלן יהיו הצוותים הרפואיים ומבוגרים. "פעלנו במהירות בגלל דחיפות המגיפה, לא בגלל לחץ", ניסו להרגיע ב-FDA

בווידאו: בכיר בצבא ארה"ב מבטיח שמשלוחי החיסונים יגיעו ביום שני/צילום: רויטרס

חיסוני הקורונה הראשונים של פייזר יינתנו ברחבי ארצות הברית כבר ביום שני בבוקר - כך אמר הערב (שבת) הגנרל גוסטב פרנה, שעומד בראש מבצע פריסת החיסונים, שאושרו בהליך מזורז של ה-FDA בסוף השבוע. לדבריו, משלוחים ראשונים של החיסונים שפיתחו פייזר האמריקנית ושותפתה הגרמנית BioNTech יצאו כבר מחר לדרך ל-145 אתרים במדינה.

הוא הוסיף כי יתר 636 אתרי החלוקה שנבחרו על ידי המדינות והטריטוריות בארצות הברית יקבלו את המנות הראשונות בימים שלישי וברביעי. עם תחילת מבצע ההפצה, ברשויות הבריאות ניסו להרגיע את האמריקנים, ומסרו כי מהירות השיא שבה פותח ואושר החיסון הייתה הכרחית, וכי הדבר לא נעשה על חשבון הבטיחות.

"פעלנו במהירות על בסיס הדחיפות של המגיפה הזאת, לא בגלל לחץ של גורמים חיצוניים", אמר ראש מנהל התרופות והמזון (FDA), סטיבן האן, במסיבת עיתונאים שכינס מוקדם יותר. אתמול דווח בוושינגטון פוסט כי ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז, הורה לו להגיש את התפטרותו אם הסוכנות לא תאשר סופית את החיסון של חברת פייזר לקורונה עד סוף היום. בבית הלבן סירבו להגיב.

מפעל יצור של פייזר בפורטייג', מישיגן, 11 בדצמבר 2020. AP
עוד ועוד מדינות בעולם מאשרות את החיסון. מפעל של פייזר במישיגן/AP

אישור ה-FDA ניתן ביום שישי בלילה, והחיסון יהיה זמין בשלב הראשון לבני 16 ומעלה. יעילות החיסון במניעת מחלת הקוביד-19 הגיעה ל-95% בשלבים הסופיים של הניסוי בחיסון של פייזר, שהוא הראשון המאושר לשימוש בארצות הברית. זאת בזמן שהיא מתקרבת ל-300 אלף מתים מהנגיף, ומצטרפת לבריטניה, קנדה ושלוש מדינות אחרות שאישרו את השימוש בחיסון הזה. גם ישראל צפויה ללכת בעקבות ה-FDA בימים הקרובים, אחרי שמשלוחים ראשונים של החיסונים של פייזר הגיעו למדינה בשבוע שעבר.

ממשל טראמפ השקיע מיליארדי דולרים בפיתוח החיסונים לווירוס והוא ינהל את ההפצה והחלוקה שלהם בין המדינות השונות. 2.9 מיליון המנות הראשונות של החיסון יצאו בימים הקרובים ממפעלי פייזר, ובכל שבוע צפויים משלוחים נוספים.

הצוותים הרפואיים והמבוגרים בבתי אבות צפויים להיות הראשונים שיקבלו את הזריקות, ובחודש הבא תתרחב הזמינות של החיסונים בקרב חלקים אחרים באוכלוסייה. הרשויות הבהירו כי החיסון יהיה זמין לכלל הציבור עד אפריל.

בדיקת קורונה באתר היבדק וסע ברוד איינלד, ארה"ב, 9 בדצמבר 2020. AP
ארה"ב מתקרבת ל-16 מיליון מאובחנים. בדיקת קורונה ברוד איילנד/AP

פרנה, הגנרל שמוביל את מבצע "מהירות שיא" של הממשל, אמר כי בתוך שלושה שבועות החיסונים צפויים להגיע לכל מתקני הרפואה במדינה. גורמי הרפואה עדיין ממתינים למדריך הרשמי של המרכז לבקרה על מחלות, אודות השימוש בחיסונים ומי צריך לקבל אותם. ועדת מומחים של המרכז צפויה להצביע היום בעד המלצה על שימוש נרחב בחיסון ולדון אם גם נשים בהיריון צריכות לקבל אותו.

מנהל המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, ד"ר רוברט רדפילד, הזהיר כי שלושת החודשים הבאים יהיו "קשים מאוד", למרות הגעת החיסון. "ב-60 עד 90 הימים הבאים, יהיו לנו יותר מתים בכל יום משהיו לנו בפיגועי 11 בספטמבר", אמר.

"נצטרך לחכות לפחות עד מרץ-אפריל כדי לראות השפעה על המגיפה", הבהיר מנכ"ל חברת ביונטק, שותפתה הגרמנית של פייזר. עם זאת, הוא הוסיף כי "במצב בו המגיפה יצאה מכלל שליטה, זה מאפשר להעניק תקווה לאנשים".

טראמפ, שממעט להתייחס למגיפה מאז שהפסיד לג'ו ביידן בבחירות לפני יותר מחודש, אמר לאחר האישור של ה-FDA כי "ארצות הברית היא האומה הראשונה בעולם שמייצרת חיסון בטוח ואפקטיבי. ההישג של היום הוא תזכורת לפוטנציאל הבלתי מוגבל של אמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully