וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: כל המדינות יהפכו לאדומות, והשבים מחו"ל יידרשו בבידוד

עודכן לאחרונה: 19.12.2020 / 18:57

משרד הבריאות הודיע כי כל מדינות העולם אדומות החל ממחר. עם זאת, חוזרים ממדינות שהיו ירוקות יקבלו פטור מבידוד עד שבת הבאה. הצעד בא עקב העלייה בתחלואה וחוסר יכולת להחיל חובת בידוד על מדינות רבות

בווידאו: גמזו מודיע שהבידוד יקוצר ל-12 ימים/צילום: ערוץ הכנסת

משרד הבריאות הודיע הערב (שבת) כי כל המדינות יחשבו לאדומות החל ממחר, וכל מי שישוב מהן יצטרך להכנס לבידוד של 14 ימים. עם זאת, השבים ממדינות שהיו ירוקות עד היום, יקבלו פטור מבידוד כל עוד ישובו עד לשבת הבאה. לחילופין, ניתן לבצע בדיקה ראשונה עם החזרה לארץ ובדיקה שניה כעבור תשעה ימים מרגע הנחיתה, ואם שתי הבדיקות יהיו שליליות יוכל לצאת מבידוד כעבור עשרה ימים.

אתמול חתם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי על צו המגדיר את כל מדינות העולם אדומות החל ממוצאי שבת הבאה, 26 בדצמבר. בישיבת משרד הבריאות בחמישי עלתה הדרישה לפתוח במהלך בשל עלייה בתחלואה של השבים מחו"ל. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה כי העלייה בתחלואה מגיעה גם ממדינות ירוקות, וכי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לייבא תחלואה כשהיא נכנסת לסגר.

הדרישה הגיעה ברקע חוסר היכולת לקבוע שדובאי או איחוד האמירויות הערביות אדומות לפי כללי המשרד, מול העלייה בתחלואה עם חזרתם של ישראלים שאינם שומרים על הכללים. לפי החוק מותר לכפות בידוד ובדיקה רק על ארבע מדינות, אלא אם צובעים את כולן באדום.

עומס בנתב"ג, 13 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
משבת - בידוד בחזרה מחו"ל. עומס בנתב"ג, השבוע/ראובן קסטרו

הצעד מגיע אחרי שהשבוע קוצרה תקופת הבידוד לעשרה ימים, בכפוף לשתי בדיקות שליליות - הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי ממועד החשיפה. הפער המינימלי בין הבדיקה הראשונה לשנייה יהיה לפחות 24 שעות. ההחלטה התקבלה שבועיים לפני המועד הצפוי, בין היתר בעקבות לחצים פוליטיים ולאחר שמדינות רבות קיצרו את ימי הבידוד הנדרשים בתקופה האחרונה.

חודש לפני כן, משרד הבריאות הודיע על פיילוט לקיצור תקופת הבידוד ל-12 יום במשך חודש וחצי, ובהתאם לתוצאותיו אמורה הייתה להתקבל הכרעה על קיצור נוסף בינואר. במשרד קבעו כי כשיהיו התפרצויות תחלואה נוספות, הבדיקות יוסבו לחולים והמבודדים יאלצו להשלים את כל 14 ימי הבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully