וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: תקופת הבידוד תקוצר ל-10 ימים החל מיום שלישי

13.12.2020 / 14:12

לפי ההודעה, הבאים במגע עם חולי קורונה יידרשו לעשרה ימי בידוד החל משלישי. זאת, בכפוף לשתי בדיקות שליליות - הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי מהחשיפה. ההחלטה באה שבועיים לפני המועד שנקבע, בין היתר בשל לחץ פוליטי וקיצור ימי הבידוד במדינות אחרות

בווידאו: נתניהו מעריך שניתן יהיה להקדים את החיסונים לקורונה/עריכה: טל רזניק

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי תקופת הבידוד לבאים במגע עם חולי קורונה מאומתים תקוצר לעשרה ימים החל מיום שלישי הקרוב בשעה 08:00 בבוקר. הבידוד יקוצר בכפוף לשתי בדיקות שליליות - הראשונה עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום התשיעי ממועד החשיפה. הפער המינימלי בין הבדיקה הראשונה לשנייה יהיה לפחות 24 שעות.

ההחלטה מגיעה שבועיים לפני המועד הצפוי, בין היתר בעקבות לחצים פוליטיים ולאחר שמדינות רבות קיצרו את ימי הבידוד הנדרשים בתקופה האחרונה. לפני חודש משרד הבריאות הודיע על פיילוט לקיצור תקופת הבידוד ל-12 יום במשך חודש וחצי, ובהתאם לתוצאותיו אמורה הייתה להתקבל הכרעה על קיצור נוסף בינואר. במשרד קבעו כי כשיהיו התפרצויות תחלואה נוספות, הבדיקות יוסבו לחולים והמבודדים יאלצו להשלים את כל 14 ימי הבידוד.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
פער מינימלי של 24 שעות. בדיקת קורונה בראשון לציון/ראובן קסטרו

בארגון הבריאות העולמי עומדים בהמלצה על שבועיים של בידוד. ואולם על פי המידע הרפואי שנאסף עד כה, נמצא כי אדם שנדבק במחלה מפתח תסמינים עד שבוע לאחר שפגש בחולה המאומת. בקרב מחצית מכל מי שנדבקו בנגיף והוגדרו כסימפטומטיים יופיעו התסמינים בתוך ארבעה ימים, וכ-97% מהנדבקים מפתחים תסמינים עד היום ה-11. לכן, אם בחלוף עשרה ימים מההדבקה לא התגלו תסמינים, הסיכון להדבקה והפצה של הנגיף יורד משמעותית.

שר הפנים אריה דרעי בירך על ההודעה. "אני שמח שעמדתי התקבלה לקיצור תקופת הבידוד, דבר שיתרום לשמירת ההנחיות ושיתוף פעולה של האזרחים להורדת התחלואה. אמשיך לפעול להורדת ימי הבידוד לשבעה ימים בלבד כפי שנהוג במדינות מתקדמות באירופה".

עומס בנתב"ג, 13 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הקלות לצד עלייה בתחלואה. בדיקות בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

ההחלטה מגיעה במקביל לעלייה בתחלואה בשבועות האחרונים. הבוקר בתוך כך, עדכן משרד הבריאות כי 1,288 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-356,015. אתמול התקבלו תוצאות עבור 44,810 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 17,339. בבתי החולים מאושפזים 641 חולים, מתוכם 128 מונשמים ו-321 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,983 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully